Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 22:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
En väldig massa påståenden du kastar ur dig.

Pröva att skriva så här: Trump kommer inte att bygga någon mur! Detta är skälen till det.... och så listar du skälen så som du ser det. [...]

Detta är ett råd jag vill att samtliga i tråden tar till sig, det börjar bli allt för många onliners här nu som inte för debatten framåt. /Mod
2016-09-30, 22:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Clintons misstag/lögner är förbannat många just nu, hon är fru till en man som "bedrog" och även våldtog/vänstrade med över 80 kvinnor i sin roll som President, säger det inte dig något om vilken sorts karaktär hon är? Hon har ljugit om att bli beskjuten i Bosnien, hon har ljugit om 33.000 hemlighets stämplade mails, hon ljög om Benghazi och hon ljög om att det var hennes kampanj som började hela "birther" rörelsen.. hon är en sann politiker, stora fina ord med en jävla massa tomma löften.

Har vi kunnat leva? Hur känns det för dig när du är utomhus? Tryggt och jävligt motiverande att jobba och leva? Jag och väldigt många andra vita trivs INTE i det samhälle vi har nu och bättre kommer det inte att bli. Revolutioner händer inte över en natt, men en morgon kommer du och andra tvivlare att vakna upp och tänka "vad fan har hänt?"

Trump är vårt sista hopp om våra problem ska lösas "demokratiskt".
USA må ha sina brister, men det är en rättstat! Om Clintons skulle vara de seriemördare och serievåldtältsmän som foliehattsparaden påstår hade de givetvis rannsakats för detta.

Men visst har Clinton sina brister - det allvarligaste skulle jag inte säga är hennes politiska misstag som utrikesminister - alla toppolitiker begår misstag - utan de drag av opportunism som hon har. Jämfört med trumps amatörism, lögner och instabilitet, så är ju natuligtvis Clinton att föredra som president trotts detta.

Ego hoppas dock att republikanerna tar sig samman till 2020 och väljer en seriös kandidat istället för en Clown som sin kandidat! (men å andra sidan skulle du nog inte klassificera mig som "vit" - vad det nu innebär och har med saken att göra!=)
Senast redigerad av Clodius 2016-09-30 kl. 22:53.
2016-09-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, Clinton har begått misstag - politiker i ledande position brukar göra det - särskilt om de är oerfarna. Vi har dock kunnat leva - faktiskt rätt väl - med Clintons misstag. Vi kommer att kunna leva både med Clintons och Trumps misstag som president, men Trumps oerfarenhet, hans oförutsägbara temperament och ständiga lögnaktighet, gör att han kan bedömas kunna bli en betydligt sämre president än Clinton. Farhågan är att hans bufflighet och dåliga egenskaper kan riva ner det allianssystem som USA byggt upp runt om i världen.

Bästa utfallet är Clinton - hon kan nog hålla fortet i fyra år, och sedan får vi hoppas att det politiska system i allmänhet, och republikanerna i synnerhet, kan skaka fram bättre kandidater till president 2020!

Här tycker jag du har fel. Fostergate, Whitewatergate, Sniper fire scandal, troopergate, Email/server scandal, travelgate, foggy bottom, Monica Lewinsky Norman Hsu, Paula Jones, Jorge Cabrera, CGI payforplay och speakingfees, Cattle money, DNC leak scandal, Sidney Blumenthal, Juanita Rodderick mm. mfl. osv.

Att hon dessutom rent politiskt under denna period egentligen bara misslyckats talar för 4 jobbiga år i fortet. Typ som om vi skulle få en krigshetsande och kriminell Filippa Reinfeldt som stadsminister.
2016-09-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja fast nu lutar ju Colorado och Nevada demokratiskt, och North Carolina är också mycket jämnt. Ohio är dessutom inte alls "avgjort" som många vill låtsas; enligt Silvers Nowcast leder Hillary där:

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/#now

Imo tycker jag RCP är bättre. Visst är det så att ju fler små viktade och omviktade polls så kan man peka åt alla olika riktningar. Alla de där utgår dessutom från att samma andel svarta/latinos kommer ut till hillarys försvar som Obamas. Min poäng är forfrarande att Vägen inte är så omöjlig som det snackades om för 2 veckor sedan. Dessutom är Hillary skakig i andra väldigt blåa stater, även Trump i röda men hans bakomliggande orsaker är mycket lättare att fixa. Trendmässigt så har hon förlorat ca 100 electorial collage röster på en månad. snart är det helt lika om man inte viktar toss upp staterna åt något håll (då de är inom felmarginal).

Ohio anses uppgiven eftersom att den stora andelen vita registrerade röster och tappet från demokraterna till republikanerna ses som ogörbart oavsett polls just nu. Därför är Hillary inte längre där. Det kan självklart ändras men hennes egen kampanj har sagt att den är körd.
2016-09-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Vem är Trumps tilltänkta utrikesminister?

John Bolton har det snackats om, han är dessutom öppet oliktänkande mot Trump men sägs ha Trumps respekt.
Senast redigerad av Harrison.J.Bounel 2016-09-30 kl. 23:33.
2016-09-30, 23:29
Medlem
Enormt rally! Trump har pratat i ca 5 minuter nu:
https://www.youtube.com/watch?v=uBIj1x-OZb0
2016-09-30, 23:41
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Enormt rally! Trump har pratat i ca 5 minuter nu:
https://www.youtube.com/watch?v=uBIj1x-OZb0

Haha, han är i eld och lågor.
Han har flera svarta bakom sig, knappast slump, och en präst.
2016-09-30, 23:44
Medlem
Arenan för dagens rally är enorm. Dock begränsad till 35,000. Man ser kön utanför...
2016-09-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Haha, han är i eld och lågor.
Han har flera svarta bakom sig, knappast slump, och en präst.

Ja klart hyfsad energi i arenan.
Den är helt enorm men begränsad för 35,000 pers. Skulle få plats ännu fler rent på ytan men brandreglerna begränsar till 35K
2016-09-30, 23:48
Medlem
Citat:
Mycket bra att Bert Karlsson kommer upp i just denna tråd!Du måste väl ha nån jävla tilltro till instutitioner eller dig själv innan du lägger din röst på Bert Karlsson!Jag tror det amerikanska folket har det.Vem fan röstar på Bert Karlsson eller Trump.Är det nåt du berättar för barnbarnen med stolthet?
Jag röstade på Bert Karlsson.

Haha! I Sverige tycker jag saker och ting är väldigt annorlunda rent politiskt och jag har extremt svårt för Bert men har respekt för att han säger som det är, och skulle aldrig kunna se på när Filippa sålde ut Sverige, gick med i Nato, tog in Euron, öppnade allas hjärtan och twittrade om det med ett leende. Aldrig. Däremot så är det väldigt tveksamt om jag skulle ha röstat på Ny Demokrati.

Den största anledningen till varför jag väljer Trump är för att jag tror på USA ideologiskt som det var tänkt, konstitutionen är ett mästerverk och de konservativa måste hålla majoriteten i domstolen.
2016-09-30, 23:55
Medlem
Citat:
Aha en neo-conservative!Skulle inte Trump komma med nåt nytt?Trump är så jävla värdelös

Mike Pence sägs väl också vara en ulv, men det är inte alls säkert och han måste ha erfarenhet också och de måste öppet vara för honom nu vilket är riskabelt. Vilka hade du velat se i en Trump Administration? Tror att en hel del människor kommer springande lagom till att han svärs in dock!
2016-09-30, 23:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Jag tycker Bert Karlsson är ett väldigt figurativt exempel. Om vi bortser från att han redan varit i politiken och den historiken. Det är i så fall också ett förtal mot Trump MEN låt oss säga att du behövde rösta på Bert Karlsson eller en krigshetsande, i princip kriminell Filippa Reinfeldt. Vem skulle du ha mest förtroende för? "Rasistsvinet" som säger att "dansbands kikki blivit tjock" som tjänat pengar på det högst oetiska men dock lagliga svarta hålet i svensk ekonomi asylboendena, även vissa tveksamma nöjesland osv, ge honom all kred men han har lyckats tjäna pengar. Vi kan till och med säga att Filippa är riktigt proggresiv, gick med i pride tåget i höstas och blivit feminist på gamla dar för att likrikta sig med opinionen och mot Berts starka icke PK åsikter. Om du hellre vill skippa det sista så är det ok.
Nå vem lägger du din röst på?
Bert Karlsson är betydligt mer kompetent än DT skulle jag säga, men i valet mellan Bert och Filippa... Dt skulle nog ändå bli filippa...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in