2016-09-30, 03:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo exakt han är liksom redan en mördare och har gjort en massa annat skit också. Hur f*n kan han ens få chansen att ta dejta och ha ihjäl en är liksom den stora frågan här. Han är ju bevisligen störd bortom nu att kunna leva i vårt allas samhälle så varför var han inte inom lås och bom för evigt innan är den stora frågan. Vad är han 33 och redan haft ihjäl en misshandlar ett par andra för livet med fortsatt djävla ute innan detta? WTF!!
Han har nog en del ogjort på mordfronten.
33 år nu alltså, får väl sitta kanske 10 eller 12 år i bästa fall och sen är det nog snart igång igen.
Han lär ha ihjäl ett par stycken pers till innan han är färdig och hans eget usla liv tagit slut.
Att tro något annat är bara naivt mot bakgrund av vad man vet om honom.

Vi lever alltså i ett land där man ska få både den andra, tredje, fjärde, femte och sjätte
chansen och fler än så kanske. Att några stryker med medan man får alla sina chanser,
det bryr sig staten och rättsväsendet föga om. Så länge ingen närstående drabbas
av något dödligt våld från en obotlig mördare och våldsverkare som denne MJ så är det
liksom bara något man rycker på axlarna åt. En dotter eller hustru till någon hög jurist
eller styrande politiker som bankats sönder till köttfärs och dött, då först möjligen börjar
man kanske fundera över om inte somligt är bra galet och behöver åtgärdas radikalt.

Systern:
Citat:
En av de detaljer som Camilla reagerade på i åtalet var uppgiften om att Martin Jonsson gjorde en paus i misshandeln, att hon låg och plågades under en stund innan han fortsatte med sitt våld mot henne.
En granne hade hört ett gnyende från lägenheten. Nu förstår jag ju att det var Lotta som det kom ifrån. Sedan bara fortsatte han...
– Han kastade runt henne i lägenheten. Man får den här klumpen i magen när man läser det. Vidrigt är det enda ord som jag kan komma på,
säger hon.

Camilla har också lyssnat på larmsamtalet i efterhand och själv hört Lotta i bakgrunden. Själv träffade Camilla Rudholm aldrig Martin Jonsson.
Jag var väldigt skeptisk hela tiden. Och det var även Lotta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23620623.ab
Senast redigerad av Grandioso 2016-09-30 kl. 03:43.
Citera
2016-09-30, 03:46
Medlem
IIIDraculs avatar
kvinnan på hall som fick sluta där har jag hört om. han var svartsjuk på henne står det i undersökningen, pliten och därför fick hon sluta för han hade spridit rykten om att hon knullade interner. jag har hört historier längesen att en "horplit" knullar fångar sa dom nån gång och blev förvånad när jag läste om det i undersökningen nu. det är hon för sånt händer inte så ofta. satt själv på hall för längesen men kommer int ihåg att jag såg han där, satt han 12 år på hall, när kom han dit?
pliten från hall som var hans kontaktman hade märkt att idioten hade sagt i snack me andra fångar att om han begår brott igen eller planerar göra nåt igen så ska han söka vård först för då är det lättare att hamna på rättpsyket. smart av pliten att komma ihåg sån detalj från ett samtal. kan bidra till att han får livstid i fängelse för mord och inte rättpsyk. hoppas han kommer till vanlig avdelning för mord och inte på sexbrottavdelning. dom kommer mosa honom på vanlig avdelning.
Senast redigerad av IIIDracul 2016-09-30 kl. 03:56.
Citera
2016-09-30, 04:03
Medlem
IIIDraculs avatar
finns hans facebook konto kvar? vill se hans lista med vänner. nån som har den?
Citera
2016-09-30, 04:23
Medlem
Rasande-Roses avatar
Rätt ofattbart att man i Sverige kan hoppa jämfota på någons skalle till personen dör och sedan få åtta år. Han borde suttit på livstid för mordet i Fagersta, så hade han inte fått chansen att döda igen. Ännu ett bevis för hur Sverige veka rättssystem kostar liv för vanligt folk.
Citera
2016-09-30, 07:40
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Såvitt jag vet var hon en vanlig dagis fröken.

Ekonomiassitent
Citera
2016-09-30, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reporternnn
Det gör dom även när Abdullah har mördat någon. Men du ser nog vad du vill se då det bekräftar din världsbild. Lite som Martin (GM) här alltså.

Fast nej det är ju det dom inte gör, det sker hela tiden, och det handlar alltid om "ungdomar"
Citera
2016-09-30, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men utav någon outgrundlig anledning så valde faktiskt Lotta att träffa idioten med alla dessa djävla tatueringarna som skickade signalen att håll dig borta, när larmet lyser red alert och personen inte kodar av signalen, vad ska samhället göra?

Omyndigförklara kvinnor eller?

Cantwell,s inlaga är ett skämt, vi kan inget göra åt vissa kvinnors idiotiska val.

Varför väljer män (om de är ens någorlunda normala..) skaffa barn med en "värsta tänkbara WT-kossan som borde ha tvångssteriliserats istället för att tillåtas föda"…?

Det är lika ofattbart som att Lotta - frivilligt - valde att umgås med den här hjärndöda idioten vars sällskap inte kunde betyda något annat än problem.

De som påstår att han var "bra på att manipulera": HUR manipulerar man bort det faktum att man ser ut som en kåkfarare - och även ÄR en? Hur manipulerar man bort det att man inte har något jobb? Ingen utbildning? Inget vettigt umgänge? Går på bidrag? Inga släktingar att visa upp?

Det osar ju missbruk och fängelse om både GM och hans släktingar/vänner. Vilken normal kvinna vill frivilligt umgås i sådana kretsar?
Citera
2016-09-30, 08:34
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
När de pressas, på helt felaktiga grunder om otrohet, så blir de lika "svartsjuka" tillbaka. Det är säkert spelat, men varför reagerar de så?

Men man utgår från att de karlar som felaktig anklagar om otrohet gör det för att dölja sin egen otrohet eller skuldkänslor. De är otrogna, känner sig skyldiga, och för att milda sin skuld och dålig samvete, säger de att tjejen är oxå otrogen, så deras synd blir "mindre".
martin-kräket är typisk exempel på det.
Tex. Han knullar med Anette medan Lotta väntar hemma på honom, så han hittar miljoner ursäkter och anklagelser och dränker på stackars Lotta.
Då är det självklart att hon är svartsjuk tillbaka, för det är ju grundat
Citera
2016-09-30, 08:46
Medlem
Conceptions avatar
Jag undrar varför inte Lottas hund reagerade. Från bilderna att döma så verkar det vara en ganska så stor hund och enligt FUP så låg den i lägenheten när polisen kom.

Alla hundar jag känner hade i varje fall reagerat på något sätt om husse/matte höll på att bli sönderslagen.
Citera
2016-09-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag undrar varför inte Lottas hund reagerade. Från bilderna att döma så verkar det vara en ganska så stor hund och enligt FUP så låg den i lägenheten när polisen kom.

Alla hundar jag känner hade i varje fall reagerat på något sätt om husse/matte höll på att bli sönderslagen.

Tyckte också det var märkligt, har för mig att jag läste i fupen att hunden var rädd för M..😢
Citera
2016-09-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Enligt hennes väninna (frisörskan Jeanette) reagerade Ecco:

"Martin Jonsson smög dit sent på natten och bröt sig in i porten genom att krossa en glasruta. Hur han tog sig in i lägenheten är oklart – han saknade nyckel.
Därinne gick allt snabbt.
Men då hade Ecco, Lottas hund gått till attack och försvarat matte, berättar Jeanette som har viss insyn i polisutredningen."

Av samma artikel får vi veta att Lotta redan umgicks i dessa missbrukar/kåkfararkretsar sen tidigare:

"I februari, alltså fem månader före avresan till Spanien, blev Lotta plötsligt kontaktad via Facebook och meddelandeappen Messenger av en okänd man som hon hade några gemensamma vänner med." Mannen var Martin Jonsson, 33.

Det förklarar en hel del. En normal "ekonomiassistent" utan tidigare kopplingar till den här sortens människor skulle aldrig ha accepterat en vänförfrågan av en tatuerad kåkfararidiot..

http://www.expressen.se/nyheter/basta-vannen-berattar-nu-om-lottas-sista-tid/
Citera
2016-09-30, 09:10
Medlem
Reimers avatar
Några citat från Cantwells artikel om fallet.

Citat:
De träffas på Facebook i februari i år och inleder snart en relation. Snart uppstår misstankar i omgivningen om att allt inte står rätt till. Den 1 maj ringer en kompis till Lotta polisen och uttrycker oro. En patrull åker hem till kvinnan, men hon vill inte ha hjälp.

Den 12 maj ringer kompisen än en gång polisen. Det gör även Lottas syster. Men Lotta vill fortfarande inte ha hjälp.

Några veckor senare, den 25 maj, orkar inte Lotta längre. Hon gör en anmälan om misshandel och förhör hålls.

Nästa dag gör polisen en riskbedömning och efter det anhålls mannen i sin frånvaro av åklagare. Ingen husrannsakan görs, då han saknar känd adress.

Samma dag kontaktar Lotta dock polisen och säger att hon inte vill medverka i utredningen. En patrull åker hem till henne för att fråga varför.

Socialen ringer samtidigt Lotta och erbjuder skyddat boende. Hon tackar nej.

Lotta förordnas ett målsägarbiträde, som meddelar polisen att klienten vill ha helgen på sig att fundera på om hon ska medverka i utredningen.

Några dagar senare förhörs kvinnan igen. Hon vägrar att medverka. Åklagaren häver anhållandet i frånvaron. Det har alltså inte varit så, som mellan varven har påståtts i pressen, att mannen har släppts ur en cell.

På grund av bevisproblem läggs utredningen ner. Att begära mannen häktad med tidigare begången brottslighet som motivering medges inte av svensk lag.

Citat:
Gjordes tillräckligt? Det är, med facit i hand, lätt att svara nej. Och kanske ligger det till på det viset. Åklagarmyndighetens tillsynsavdelning tittar för närvarande på saken.

Men det kan även vara så att allt har gått formellt rätt till, att bristerna är av annat slag än att en åklagare borde ha insett situationens allvar.

Lotta kommer inte att få sitt liv tillbaka. Men viktiga frågor behöver besvaras. Vi måste lära oss någonting av hennes död.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23618174.ab

Kort sagt, Lotta hade varit vid liv om hon inte gjort det ödesdigra felvalet att tänka med en annan kroppsdel än hjärnan, man måste vara både blind och döv för att inte fatta att MJ är smuts av den värsta sort, det sägs ju att vi män tänker med kuken men uppenbarligen så är kvinnor lika primitiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in