Försöker leta rätt på en edm-låt som spelats flitigt på StureP's dansgolv ett bra tag nu, men som jag aldrig lyckats hitta.
Den är instrumental och extremt repetitiv (alltså verkligen) med i stort sett samma melodislinga som först är långsam, sedan ökar i tempo och mot refrängen är den riktigt snabb, för att sedan minska i tempo igen. Eftersom det inte finns några lyrics är det svårt att leta upp den... FB's egen stureplansmaffia kanske?
Jag hörde ett svenskt band för några år sedan som var aktiva omkring år 1980. Rätt säreget sound som kan beskrivas som en blandning av punk, progg och elektroniskt. Jag tror att de var hemmahörande i Stockholm. Upptäckte bandet genom att en kompis visade några liveklipp på Youtube.
Jag hörde ett svenskt band för några år sedan som var aktiva omkring år 1980. Rätt säreget sound som kan beskrivas som en blandning av punk, progg och elektroniskt. Jag tror att de var hemmahörande i Stockholm. Upptäckte bandet genom att en kompis visade några liveklipp på Youtube.
Kikade runt lite och tror att själva klippet kommer från något som kallades för "Soul Train", och att låten är något mer modernt man lagt över... testa sök efter "soul train remix" eller liknande och se om du kan hitta rätt låt...
Edit: hittade det här, men är ju inte direkt till någon hjälp. https://youtu.be/3Ie4gKRXBw8?t=1169
Senast redigerad av stoftmoln 2016-09-27 kl. 03:55.
Eftersöker en raplåt kombinerat med en norsk vissångare/folksångare. Jag vill säga att hiphopparna är Mobb Deep men jag kan komma ihåg fel för jag hittar ingenting när jag letar runt. Kommer ihåg att jag gillade den som fan när jag hörde den för kanske 5 år sedan men namnet är som bortblåst. Någon som kan hjälpa mig?