Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 01:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Muren handlar mycket om att stoppa folk att komma in också. För republikanerna är det mycket effektivt.

Vilket den inte kommer att lyckas med, man vill inte införa total isolering, Trump har redan nekat att han vill göra USA till en isoleringsstat eller ens att man vill skapa blockader mot Mexiko.

Illegal invandring kommer att fortsätta kanske i mindre skala men de som kommer in via legal väg men stannar för länge kommer att fortsätta, människosmugglingen kommer dock att öka och riskerar att bli hänsynslösare.

Så återigen, muren är inte ekonomiskt hållbar oavsett hur mycket du tror det.
2016-09-28, 01:29
Avslutad
Trump om varför han avbröt Clinton: Hans debatt ansåg han vara mer som person mot person och inte person mot väljare.

Han pratade att innan debatten tog han ett djupt andetag och uteslöt allt annat och betraktade allt som en debatt mellan Clinton och Trump som de vore grannar eller familj. Inte politik.

Detta förklarar.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=TRAm6vPYuMM
2016-09-28, 01:29
Medlem
Han.Jelins avatar
Donald är ute på ännu ett rally och pratar. Varför är inte Hillary ute och pratar med folket i en valrörelse? Media borde rapportera om hur isolerad hon är. Vissa dagar har han haft 2 varje dag och flera intervjuer. Man ser han varje dag.
2016-09-28, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket den inte kommer att lyckas med, man vill inte införa total isolering, Trump har redan nekat att han vill göra USA till en isoleringsstat eller ens att man vill skapa blockader mot Mexiko.

Illegal invandring kommer att fortsätta kanske i mindre skala men de som kommer in via legal väg men stannar för länge kommer att fortsätta, människosmugglingen kommer dock att öka och riskerar att bli hänsynslösare.

Så återigen, muren är inte ekonomiskt hållbar oavsett hur mycket du tror det.

Räcker gott för mig.
Men murar fungerar. Läs historia.

Att du inte tror på murar är för att murar fungerar inte med dig. Men många blir besegrade av murar.
2016-09-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Varför är inte Hillary ute och pratar med folket i en valrörelse?
hon var det innan idag.
2016-09-28, 01:43
Avslutad
Citat:
Donald är ute på ännu ett rally och pratar. Varför är inte Hillary ute och pratar med folket i en valrörelse? Media borde rapportera om hur isolerad hon är. Vissa dagar har han haft 2 varje dag och flera intervjuer. Man ser han varje dag.

Hon är väll säker på att hon vinner?
Eller så har hon inte ork/intresse, vilket låter mer logiskt.
2016-09-28, 01:46
Medlem
Citat:

För att hon är allvarligt sjuk, hon klarar helt enkelt inte av att kampanja så hårt som Trump gör.
2016-09-28, 01:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Jag och Hillary har stamina,nåt som Trump saknar!

Det lustiga är att detta inte ens var menat som ett skämt från din sida, hi hi.

Citat:
Trump har ju redan krossat dina drömmar men du sticker ju fram nosen lite då och då beroende på hur Trump ligger till!Vi får väl se om du försvinner helt efter valet när Trump förlorat.Hoppas det!

Trump kommer att bli intressant att följa även efter 8 november.

Jag har ju ungefär samma förhållningssätt till honom som Scott Adams. Ditt förhållningssätt till omvärlden består dock bara av svartaste svart och vitaste vitt, och inga nyanser blir kvar. Livet blir fyllt av besvikelser med en så grovkornig karta.
2016-09-28, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det lustiga är att detta inte ens var menat som ett skämt från din sida, hi hi.

Trump kommer att bli intressant att följa även efter 8 november.

Jag har ju ungefär samma förhållningssätt till honom som Scott Adams. Ditt förhållningssätt till omvärlden består dock bara av svartaste svart och vitaste vitt, och inga nyanser blir kvar. Livet blir fyllt av besvikelser med en så grovkornig karta.
Trump är bara en stor idiot.Scott Adams är en flummig Tobbe Trollkarl fast högerextrem!Du har ju investerat en hel del i Trump men drog dig ur när du märkte att det började gå illa!
2016-09-28, 02:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Trump är bara en stor idiot.Scott Adams är en flummig Tobbe Trollkarl fast högerextrem!Du har ju investerat en hel del i Trump men drog dig ur när du märkte att det började gå illa!

Tvärtom bedömer jag det som att det kommer att gå bra, och jag satsade pengar på honom när oddsen var höga.

Fantastisk analys- och formuleringsförmåga du visar upp förresten.
2016-09-28, 02:10
Bannlyst
Citat:
Tvärtom bedömer jag det som att det kommer att gå bra, och jag satsade pengar på honom när oddsen var höga.

Fantastisk analys- och formuleringsförmåga du visar upp förresten.
Det spar tid iaf Du som Trumpare vill väl ha enkla budskap!
Du är ju en lika stor flipflopare som Trump.Dina analyser på 15 sidor är korkade haha.Du vet att Trump kommer förlora.
Vad har Scott Adams på dig egentligen haha?
2016-09-28, 02:11
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Lille vän! Jag citerade det jag skrivit efter angivelsen "Jag skrev i natt:", som sig bör. Huruvida ditt tramsande här beror på att du är rent sinnesslö eller bara en simpel lögnare vet jag inte, men du har likväl diskvalificerat dig själv eftersom du, som så ofta annars, går helt på tvärs emot sanningen. När din debattstil är att framhärda i rena lögner, som alla lätt kan kontrollera att de är lögner, så har du skjutit dig själv i foten.

Tror du att din oförmåga att förstå tom de enklaste texter som går att skriva kan förklara varför du missuppfattar saker som klimatförändringar också? Vad är det egentligen som går fel för dig gång efter annan? Jag är ärligt talat fascinerad.

Exakt vad som hände:

Du skriver att Trump vinner debatten, och "sparkar tantröv".

Du hänvisar därefter till en text som säger den exakta motsatsen, dvs att Trump förlorade.

Du drar slutsatsen att skribenten skriver samma sak som du.

Jag vet att jag skrivit det innan, och att du tar väldigt illa vid dig, men det är ofrånkomligt då det är så uppenbart för alla: Du är dummare än tåget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in