2016-05-01, 20:48
Medlem
Vardagsfilosofs avatar
Några ställen omkring Bergsjön?
Citera
2016-05-03, 12:42
Medlem
letar efter bra ställen att köra cross/motard på, stället måste vara ÖDE och ingen verksamhet ska pågå, försöker hitta någon bra sida där ställen finns markerande på karta?

allt från naturområde till byggnader, helst byggnader men det kan va svårt att hitta byggnader där man kan köra ostört utan att förstöra för någon..
Citera
2016-05-03, 22:15
Medlem
Monolits avatar
Vad är det som hänt de senaste veckorna?

Inte skall man väl behöva översätta vad exploration betyder.

Detta är mitt tips:

Citera
2016-05-27, 21:53
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Hur ser tunnlarna ut under Carlanderska?
Citera
2016-06-08, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Vad är det som hänt de senaste veckorna?

Inte skall man väl behöva översätta vad exploration betyder.

Detta är mitt tips:

Kan bara hålla med i allmänhet. Visst kan man fråga om ett visst ställe och få tips men det gäller att man själv går ut och utforskar med.
Man får göra sig känd i dessa kretsar innan folk öppnar upp sig om aktuella platser.

Så jävla lätt annars att en ny/bra plats genast blir förstörd och igenbommad.
Citera
2016-06-14, 23:58
Medlem
Hej, som nyligen tillbaka flyttad till Göteborg så hade jag tänkt ta upp detta intresse igen, problemet är att jag inte riktigt vet var jag ska börja..

Vet att det är extremt tabu att fråga om direkta vägar till platser, så om personer inte vill göra det är det helt förståligt. Men hade det funnits någon vänlig själ som kunde tipsa en glad nybörjare om några/någorlunda lättillgängliga platser så skulle det vara guld värt om någon kunde slänga iväg ett PM!
Citera
2016-06-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penispojke
Hej, som nyligen tillbaka flyttad till Göteborg så hade jag tänkt ta upp detta intresse igen, problemet är att jag inte riktigt vet var jag ska börja..

Vet att det är extremt tabu att fråga om direkta vägar till platser, så om personer inte vill göra det är det helt förståligt. Men hade det funnits någon vänlig själ som kunde tipsa en glad nybörjare om några/någorlunda lättillgängliga platser så skulle det vara guld värt om någon kunde slänga iväg ett PM!
Även om det antagligen är igenbommat idag vilket det har varit under några års tid nu så kan jag tipsa om ett ställe på Hisingen som brukar ge en bra känsla även om man bara står på utsidan. Sök efter Visa Mod i tråden. Överlåter åt dig att ta reda på var det ligger och vad det är/har varit, men tråden är ganska välfylld med information. Stället innebär nog precis lagom letande för att finna och när du står vid backens krön och kollar ner mot ingången kan du känna "UE-spänningen" rätt väl i kroppen. Tror det har något med miljön på platsen och dess omgivningar att göra.
Citera
2016-07-04, 22:24
Medlem
Monolits avatar
Man håller just nu på att jobbar vid stigorten i Hammarkullen.

Tidigare har man bytt ut luckorna i Storås till en typ jag aldrig sett förut. Däribland är det en åttakantig lucka.
Citera
2016-09-18, 10:03
Medlem
Fortifikation-Vasts avatar
Från ett av besöken på Oscar II Fort

http://www.fortifikationvast.se/portfolio/oscar-ii-fort/
Citera
2016-09-23, 12:43
Medlem
kan man få fråga om tips på övergivna platser i västra frölunda här? har aldrig gjort UE men har alltid tyckt att det skulle vara intressant så skulle vara roligt om det fanns något att börja med
Citera
2016-09-25, 10:44
Medlem
Någonstans i tråden nämns den övergivna semesterbyn Tangedalen utanför Mölndal som ett intressant objekt. Tyckte det var lite underligt att det aldrig blev någon uppföljning på det så igår åkte jag dit när jag ändå bockade av annat i närheten.

Med semesterby hade jag nog förväntat mig något mer planlagt, med gemensamma faciliteter, reception osv. - men det här var mest en handfull mindre stugor som verkar ha övergivits ungefär samtidigt. Flera hade rester av vad som måste varit ganska vackra trädgårdar en gång i tiden, men samtidigt kan jag inte tänka mig att det var ett vidare charmigt läge ens innan e6:ans tid.

Med tanke på ryktet, att det brunnit ordentligt på flera ställen och de hundratals ziploc-påsar som ligger spridda på marken var de senaste gästerna kanylfanatiker upptagna med större problem än trädgårdpyssel.

Även om man gillar ruttnande knarkarkvartar och hjärtekrossande melankolik är det ett ganska trist utflyktsmål.

2/5 spindlar i håret.
Citera
2016-09-25, 14:24
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av problemdog
Någonstans i tråden nämns den övergivna semesterbyn Tangedalen utanför Mölndal som ett intressant objekt. Tyckte det var lite underligt att det aldrig blev någon uppföljning på det så igår åkte jag dit när jag ändå bockade av annat i närheten.

Med semesterby hade jag nog förväntat mig något mer planlagt, med gemensamma faciliteter, reception osv. - men det här var mest en handfull mindre stugor som verkar ha övergivits ungefär samtidigt. Flera hade rester av vad som måste varit ganska vackra trädgårdar en gång i tiden, men samtidigt kan jag inte tänka mig att det var ett vidare charmigt läge ens innan e6:ans tid.

Med tanke på ryktet, att det brunnit ordentligt på flera ställen och de hundratals ziploc-påsar som ligger spridda på marken var de senaste gästerna kanylfanatiker upptagna med större problem än trädgårdpyssel.

Även om man gillar ruttnande knarkarkvartar och hjärtekrossande melankolik är det ett ganska trist utflyktsmål.

2/5 spindlar i håret.

Jag var där för något år sedan för första gången, då stället ännu var intakt. När jag var där för någon månad sedan för ett återbesök blev jag ganska bestört över hur mycket det hunnit förfalla på bara ett år; nedbrända stugor, graffiti, stöldgods, "knarkstök", ett golv hade rasat i den största stugan och bara allmänt sunk. Väldigt synd på ett så tidigare vackert ställe.

Någon som vet varför det blev övergivet? Kan det ha något med att det ligger såpass nära Långås Lider?

Bjuder på ett par bilder:

http://sv.tinypic.com/r/dylhqq/9

http://sv.tinypic.com/r/2e0scbb/9

http://sv.tinypic.com/r/2n7ksjo/9

http://sv.tinypic.com/r/33m0w8m/9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in