Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För en månad sedan var det självklart. Nu ser det ut som hon kommer förlora. Men hon leder fortfarande.

För en månad sedan var det självklart att Trump skulle vinna. Precis som det har varit de senaste 14 månaderna.
2016-09-21, 20:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Hur ser det ut som att Trump kommer vinna om det är hon som leder fortfarande?

Men hon leder med 0.9% i medelvärde och hon har en stark lutande trend ned. För en vecka sedan hade hon 1.5% i ledning. Det går inte bra för henne, trots att hon leder fortfarande.

Men som alltid är det debatterna som avgör.
2016-09-21, 20:09
Medlem
Citat:
Tänk på att USA's horn är ju ett vänster-elit näste. Maine håller Trump på att vinna och detta kommer vara historiskt.

Men vad kommer Johnsson väljare rösta vid valet? Kommer de rösta Johnsson eller Trump?

Vissa kommer att rösta Johnson, vissa Trump och vissa Clinton.

Johnsson är nästan en karbonkopia av John Anderson i valet 1980.
2016-09-21, 20:12
Medlem
Citat:
Men hon leder med 0.9% i medelvärde och hon har en stark lutande trend ned. För en vecka sedan hade hon 1.5% i ledning. Det går inte bra för henne, trots att hon leder fortfarande.

Det får vi hoppas. Eftersom jag är starkt emot Trump hoppas jag ju självklart att så många som möjligt kollar på debatterna och faktiskt lyssnar på vad de har att säga
Fullt förståeligt att Trump verkar vara emot att moderatorerna korrigerar faktafel och generellt är emot att debattera. Men han är bra på att väcka känslor. Det kan man absolut inte ta ifrån honom.
2016-09-21, 20:14
Medlem
Citat:

Hon har inte lett på bra länge, om hon någonsin gjort det. Vad du måste förstå, Tompa, att "polls" inte är en beskrivning av hur det ser ut. Det är i bästa fall ett hyfsat försök till att beskriva verkligheten. Vad de som gör polls utgår från är de senaste valen. Redan där finns ett gigantiskt fel i varenda poll som någonsin kommer att komma ut om detta val.

Citat:

Det är det sällan. Debatterna är mycket sällan avgörande. Det som möjligen kan avgöra debatter är om en kandidat presenterar en bild av sig själv som skiljer sig från hur de utmålats i media. Exempelvis gjorde Reagan detta 1980. Han skulle nämligen vara "farlig". Det konceptet - att mannen som plockade ner Sovjet skulle vara farlig?

Hur som helst..

En hel del högskoleutbildade växte upp och sig i kragen efter debatten - även om Carter formellt "vann" debatterna enligt varenda "expert" i hela världen.

Kort sagt: du har fel som vanligt.
2016-09-21, 20:15
Medlem
Citat:
Det får vi hoppas. Eftersom jag är starkt emot Trump hoppas jag ju självklart att så många som möjligt kollar på debatterna och faktiskt lyssnar på vad de har att säga
Fullt förståeligt att Trump verkar vara emot att moderatorerna korrigerar faktafel och generellt är emot att debattera. Men han är bra på att väcka känslor. Det kan man absolut inte ta ifrån honom.

Faktafel #1: Trump säger att han vore bättre som president.
2016-09-21, 20:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
För en månad sedan var det självklart att Trump skulle vinna. Precis som det har varit de senaste 14 månaderna.

Jag skulle inte ta ut segern i förtid. Men jag tycker Trump borde ha starkare kort när det gäller utbildning. Han vill exempelvis att utbildningen ska ha fler inriktningar, det är bra. Men jag tror att gratis utbildning kommer vara ett starkare kort. Då gäller det för Trump att hävda hur långt ska gratisutbildningen vara. Ska Harvard, Yale, Brown, MIT vara gratis? Då kommer avslöja sig.

Sedan bör Trump ha starkare kort när det kommer till negerfrågan. Negrerna i USA är extremt kräsna och vill behandlad som kungar alla dagar. Minsta lilla felsteg så vänder sig alla emot en. Att säga att man stödjer svarta lika mycket som vita, räcker inte. Man måste förklara djupare hur afro-amerikanska samhällen ska bli bra igen, och man får inte dra upp kriminalitet för det anses vara kränkande att anklaga svarta för att vara kriminella, än fast det är sanningen.

Så negerfrågan och utbildningsfrågan kommer vara svåra frågor. Negerfrågan kommer Trump vinna över Clinton, trots att han inte har det starkaste kortet, men Clinton har svagare kort. Utbildningsfrågan är Clintons kärnfråga och hon kommer troligtvis slå Trump på fingrarna angående detta om inte Trump gräver djupare i frågan. Aldrig i helvete att USA's topp universitet(vilket är väldigt många) kommer vara gratis under Clinton Administration. Universiteten skulle sänka sin standard rejält igenom att vanligt folk kommer få trampa in där och förvandla universiteten till Malmö Högskola.

Trump starkaste kort är terrorism, kriminalitet, jobb. Vilket är tre frågor starkare än Clintons enda utbildningsfråga.
2016-09-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Faktafel #1: Trump säger att han vore bättre som president.
Haha. Vad menas? Klart han säger det. Han säger väldigt mycket
2016-09-21, 20:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Hur kan du vara emot Trump?
2016-09-21, 20:18
Medlem
ziracorns avatar
Sluta stirra er blinda på "General Election", please! Trumpen måste ta Florida, OHIO - (folkrika stater) punkt. Sen måste han även "nosa" på Michigan, Colorado, Pennsylvania m.fl. Åtminstone ta EN av dem!
Självklart måste han hålla tight i SÖDERN! Tar han inte Colorado, så måste han ta NEVADA. The Donald har SÅ små,små chanser att ta hem det här. Hoppas att han lyckas, men WTF - almost omöjligt!
2016-09-21, 20:22
Medlem
Citat:
Hur kan du vara emot Trump?
Kommer inte börja debattera personliga åsikter här, men har följt cirkusen sen dag ett och har inte sett något mer än en mediaperson som förmodligen ställde upp för att få uppmärksamhet och slänger ur sig den ena grodan värre än den andra, förolämpar de som inte vill rätta sig i hans led och svänger med åsikter allteftersom det passar honom.
Jag anser att det inte går att jämföra en erfaren politiker med en mediaclown när det gäller vem som ska styra världens mäktigaste land. Personligen tycker jag det var synd att demokraternas bästa kandidat i modern tid, Bernie, inte blev nominerad. Då hade detta inte ens varit ett race längre.
2016-09-21, 20:23
Medlem
Japhys avatar
Det var som tusan. Don King stöttar Trump!!! Vilken seger!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in