Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
För en månad sedan var det självklart att Trump skulle vinna. Precis som det har varit de senaste 14 månaderna.
Jag skulle inte ta ut segern i förtid. Men jag tycker Trump borde ha starkare kort när det gäller utbildning. Han vill exempelvis att utbildningen ska ha fler inriktningar, det är bra. Men jag tror att gratis utbildning kommer vara ett starkare kort. Då gäller det för Trump att hävda hur långt ska gratisutbildningen vara. Ska Harvard, Yale, Brown, MIT vara gratis? Då kommer avslöja sig.
Sedan bör Trump ha starkare kort när det kommer till negerfrågan. Negrerna i USA är extremt kräsna och vill behandlad som kungar alla dagar. Minsta lilla felsteg så vänder sig alla emot en. Att säga att man stödjer svarta lika mycket som vita, räcker inte. Man måste förklara djupare hur afro-amerikanska samhällen ska bli bra igen, och man får inte dra upp kriminalitet för det anses vara kränkande att anklaga svarta för att vara kriminella, än fast det är sanningen.
Så negerfrågan och utbildningsfrågan kommer vara svåra frågor. Negerfrågan kommer Trump vinna över Clinton, trots att han inte har det starkaste kortet, men Clinton har svagare kort. Utbildningsfrågan är Clintons kärnfråga och hon kommer troligtvis slå Trump på fingrarna angående detta om inte Trump gräver djupare i frågan. Aldrig i helvete att USA's topp universitet(vilket är väldigt många) kommer vara gratis under Clinton Administration. Universiteten skulle sänka sin standard rejält igenom att vanligt folk kommer få trampa in där och förvandla universiteten till Malmö Högskola.
Trump starkaste kort är terrorism, kriminalitet, jobb. Vilket är tre frågor starkare än Clintons enda utbildningsfråga.