" Mona Sahlin och hennes tidigare livvakt har delgivits misstanke för brott.
Livvakten har hämtats till förhör, men vägrat uttala sig.
Under onsdagen blev de tilldelade offentliga försvarare som ska representera dem i processen.
– Båda har fått försvarare, säger polisens utredare Ing-Marie Hägglund.
– Förhören hölls i dag på förmiddagen, säger åklagaren Håkan Roswall.
Mona Sahlin har delgivits misstanke om osant inygande.
Livvakten har delgivits misstanke för brukande av osann urkund under tiden 20 oktober 2015 till 4 april 2016."
"jag är baske mig ingen ohederlig person och jag är ingen fifflare" - Mona Sahlin
" Mona Sahlin och hennes tidigare livvakt har delgivits misstanke för brott.
Livvakten har hämtats till förhör, men vägrat uttala sig.
Under onsdagen blev de tilldelade offentliga försvarare som ska representera dem i processen.
– Båda har fått försvarare, säger polisens utredare Ing-Marie Hägglund.
– Förhören hölls i dag på förmiddagen, säger åklagaren Håkan Roswall.
Mona Sahlin har delgivits misstanke om osant inygande.
Livvakten har delgivits misstanke för brukande av osann urkund under tiden 20 oktober 2015 till 4 april 2016."
"jag är baske mig ingen ohederlig person och jag är ingen fifflare" - Mona Sahlin
Hon borde ha blivit häktad och suttit häktad sen maj. Nu har hon undanröjt bevis som kunde gett henne fängelse. Men ormen kommer slingra sig ut detta på ett eller annat sätt.
Det är väldigt mycket korruption när det kommer till statliga utredningar gällande personer i maktposition. Mutor bland annat och det är därför jag inte litar på denna utredningen då Mona Sahlin får resten utav socialdemokraterna att se dåliga ut ifall hon döms.
Osant intygande ger böter eller fängelse i högst sex månader, såvitt inte den som begått brottet missbrukat sin tjänsteställning eller om brottet är särskilt grovt då maxstraffet är två år.
Osant intygande ger böter eller fängelse i max 6 månader. Nu är hon misstänkt för tre fall av osant intygande. Tre fall= Tre brott och det ska vara tre straff samlat i ett. Ifall åklagaren inte har blivit mutad av sossarna så ska hon ha 6-12 månaders fängelse straff utan chans till frisläppning tidigare.
Men dom korrupta sossesvinen älskar att skydda varandras ryggar, även när dom har begått grova brott. Skulle inte vara förvånad ifall hon släpps med en klapp på axeln och parkeringsböter.
Varför pixlar Aftonbladet bilden på mannen men inte kvinnan av de båda brottsmisstänkta?
Det är väl lite långsökt av mig att anta att vakten inte är svensk och därför pixlas, medan Mona är vit och då pixlas det inte?
Man kan ju inte börja pixla Mona Sahlin. Hon är en offentlig person, då är det av allmänintresse. Det skulle iofs va väldigt komiskt om de tog med hennes namn i artiklarna och sedan började pixla hennes ansikte.