2016-09-20, 21:30
Bannlyst
Ja en ganska bra hacker eller skitsamma vi säger en JÄVLIGT bra hacker hur stor skada kan han göra mot mig?

Vad kan dom få reda på information? Kan dom bara få information via datorer eller via mobiler med?
Är det värsta dom kan göra hacka min Facebook? Hackat mitt bankkonto? Få mig vräkt?

Detta är endast av ren nyfikenhet hur stor skada en hacker kan göra mot en privatperson.
Citera
2016-09-20, 21:48
Bannlyst
Typ, stäng ner datorn och kolla på tv ikväll så ordnar det sig
Citera
2016-09-20, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
Typ, stäng ner datorn och kolla på tv ikväll så ordnar det sig

Har ingen hacker som är intresserad av mig. Undrar bara vad dom kan göra.
Citera
2016-09-20, 21:50
Medlem
I princip vad som helst, om du nu pratar om väldigt skickliga och målmedvetna sådana.

https://www.youtube.com/watch?v=bjYhmX_OUQQ är lite rolig.
Citera
2016-09-20, 21:53
Medlem
Ja, allt går att göra, allt går att få tag i som är lagrat digitalt.
De behöver inte hacka just din dator. Arbetar du, och scannar, kopierar osv så skulle de kunna ta hårddisken ur skrivaren. Kolla igenom den i lugn och ro när ingen annan stör. Eventuellt finns personnummer, bank uppgifter m.m.

Dock lär inte sannolikheten vara så hög att det kommer hända dig något.
Citera
2016-09-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Ja en ganska bra hacker eller skitsamma vi säger en JÄVLIGT bra hacker hur stor skada kan han göra mot mig?

Vad kan dom få reda på information? Kan dom bara få information via datorer eller via mobiler med?
Är det värsta dom kan göra hacka min Facebook? Hackat mitt bankkonto? Få mig vräkt?

Detta är endast av ren nyfikenhet hur stor skada en hacker kan göra mot en privatperson.

Beror väl på hur mycket information du har på din dator eller mail/andra sociala konton online? Folk kör ju oftast med samma sketna lösenord på alla konton vilket gör att en liten brist kan fälla hela korthuset. Enklaste sättet är väl att hackaren frågar dig om ditt lösenord och du faller för det (phishing attack). Helt öppna wifinät ska man vara försiktig med också då hackern kan lura routern och skicka all trafik genom hans egna dator innan det går ut på "webben" a.k.a MITM-attacker.

Vad som kan ske är väl upp till hackern? Oftast vill folk komma åt bankkonton och annan info som dem kan missbruka / sälja vidare. En hacker kan ju t.ex. skicka ett fake mess inloggad som dig via facebook till någon i din familj och be dem swisha pengar eller kanske en länk till en phishing sida. Finns väl alla olika typer av mardrömsscenarion. Mitt skulle väl vara om någon lyckades hacka mitt icloud konto för att sedan läcka nakenbilder på mitt facebook eller via jobbmail.

Använder du 2-faktor inlogg med kod på sms blir det genast svårare, samma sak med google authenticator som genererar en ny kod var 10:e sekund typ? Skaffa olika lösenord som är längre än 8 helst 16 karaktärer, typ en mening med ord på olika språk och konstiga tecken. Tid är också pengar, tar det för långt tid så skiter folk i det och går vidare.
Citera
2016-09-20, 22:08
Bannlyst
Men jag hade en kompis i malmö som var extremt bra hacker. Han kunde spåra en av terroristerna i Paris. Han visste var han befann sig genom att göra något med hans mobil? Hur är det ens möjligt?

Om han ljuger eller ej tror jag inte då han visade all konversation via han och poliserna i Paris ungefär när det hände. Men polisen kom dit försent. Ni vet nog vem jag pratar om.
Citera
2016-09-20, 22:14
Bannlyst
Citat:
Men jag hade en kompis i malmö som var extremt bra hacker. Han kunde spåra en av terroristerna i Paris. Han visste var han befann sig genom att göra något med hans mobil? Hur är det ens möjligt?

Om han ljuger eller ej tror jag inte då han visade all konversation via han och poliserna i Paris ungefär när det hände. Men polisen kom dit försent. Ni vet nog vem jag pratar om.
Han ljuger så släpp det där
Citera
2016-09-20, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
Han ljuger så släpp det där

Okej så han mejlade extremt mycket med franska polisen för att?

Säger inte att han talar sanning, Men jag såg med egna ögon att han visade exakt vart han befann sig och även polisernas svar via mail.
Citera
2016-09-20, 22:30
Medlem
Citat:
Okej så han mejlade extremt mycket med franska polisen för att?

Säger inte att han talar sanning, Men jag såg med egna ögon att han visade exakt vart han befann sig och även polisernas svar via mail.

Att din "vän" skulle ha tillgång till resurser för att åstadkomma det du beskriver känns extremt osannolikt och ovanligt, dock är det inte en omöjlighet. Det krävs sjukt bra kontakter och kunskap för att ens komma i närheten av det, förutsatt att han inte hade någon personlig relation eller djup kunskap om terroristerna innan dådet.
Citera
2016-09-20, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
Att din "vän" skulle ha tillgång till resurser för att åstadkomma det du beskriver känns extremt osannolikt och ovanligt, dock är det inte en omöjlighet. Det krävs sjukt bra kontakter och kunskap för att ens komma i närheten av det, förutsatt att han inte hade någon personlig relation eller djup kunskap om terroristerna innan dådet.

Mjo du har väl en poäng i vad du skriver. Jag har 0 kunskap om detta så har ingen aning

Men går det att hacka en telefon ? Eller går det bara att hacka datorer?
Citera
2016-09-20, 22:35
Medlem
Dr3s avatar
DDOS, Trojan och annat mysigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto