2016-09-19, 17:01
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ni kan få två val åk hem och stanna där eller ta konsekvenserna. Jag tror du är ett troll.

Eller utrotning som gäller annars?

Precis som ungrare utrotade muslimska områden/byar i Ungern på 1000-talet?

Citat:

Islam in Hungary has a long history that dates back to at least the 10th century.

In the 11th century, St. Ladislaus and later Coloman passed laws against the non-Christians (Synod of Szabolcs). These laws subdued Islam by coercing Muslims to eat pork, go to Church and intermarry and to forbid them from celebrating Friday. Some of Coloman's laws include:[4]

§ 46 If someone catches Ismaelites in fasting or eating or on keeping away from pork or in ritual washing or in other false practices these Ismaelites have to be sent to the king and whoever sued them shall receive a share from their properties.

§ 47 We command all Ismaelite villages to build a church and finance it. After the church is built the half village should move and settle elsewhere in order to become similar to us in living together and also in Christ and in Church (i.e. become similar in faith).

§ 48 Ismaelites should not marry their daughters to their nation but only to our nation

§ 49 If an Ismaelite has guest, or he invites someone to his house to eat, he and his guests should all eat only pork.

László (Saint Ladislaus) passed the following law[5]

§ 9 on the merchants called Ismaelites, if becomes evident from them then after their baptism they return their old laws based on circumcision they should leave their homes but if they prove innocent they should stay

These laws imposed by the Catholic Church severely discriminated the small minority and eventually led to the disappearance of the community and its professions altogether.

Senast redigerad av Ahyw 2016-09-19 kl. 17:03.
Citera
2016-09-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, du är orolig för anhängarna av den enda religionen som uppmanar till aggression mot icke-muslimer. Det är som att oroa sig för att nazister skall bli utsatta för en förintelse. De båda grupperna var dessutom allierade under WW2 och Mein Kampf är en bestseller i arabvärlden.

Men för sjutton, som "humanist", se nu till att importera så många mussar till Europa som möjligt så det smäller så rejält som möjligt.

Ja skyll nazismen på muslimerna.

Antisemitism är en del av det kristna kulturarvet.
De enda som fördrivet och dödat judar i historien är ju de kristna.

Och det är kristna som fördrivit och dödat muslimer av religiösa skäl.
Koranen är tydlig med att kristna och judar inte får dödas, så länge de betalar sin skyddsskatt. Därför har det alltid levt kristna i muslimska länder i MÖ, medan det inte finns muslimer som levt i kristna länder före 1900-talet. Muslimerna fördrevs från Kroatien, Grekland, Sicilien, Spanien, etc.
Citera
2016-09-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Att folk dött i krig är väl krigets natur men att påstå att hinduer massdog är väl en annan femma.

Vilka källor är det som påstår detta?

Är det den hindu högerextrema historikern K.S Lal som du stödjer din teori på?

Förstår du vad begrepp som massmord, folkmord osv betyder för ett folk ?

De utrotas. De fördriuvs från sina hem, områden osv för att aldrig mer existera där igen.

Hinduer bor fortfarande i Indien efter 1000 år av muslimskt styre. Det säger knappast att hinduer utrotats

Källor?

Det är väl snarast så att vita europeer mördat hinduer och muslimer i moden tid ?

Och att muslimer och hinduer tillsammans körde ut vita europeer från Indien och att i detta vakumm efter det styret så har krig och konflikter blossat ut mellan diverse grupper/folk där.

Kom igen, det fanns säkert 100 miljoner otrogna indier när Islam tog över den där
landet. Det var inte lika lätt att utrota eller omvända så många hur mycket man än försökte. MEN, de har lyckats ganska bra med omvärldens välsignelse i Pakistan, Bangladesh och kashmir OCH det finns över 200 kärnvapen i Pakistan som ska försvara muslimer världen över.

Ingenting är omöjligt längre.
Senast redigerad av Hajjaj 2016-09-19 kl. 17:09.
Citera
2016-09-19, 17:09
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Meh vadå ointelligenta. De kommer in på din gård med laddade vapen och mord i blick - vad gör du då? Med din lilla villfarelse är det du som dör och även din familj. För att du har varit so god och stått upp för välstånd, mångfald, öppna hjärtan, empati och sympati och Peace and Love.... Är det så mycket din familj är värd menar du att dina egoistiska tankar om detta skall även få dem mördade?
Det är skillnad på att handla defensivt än offensivt.
Nu blandar du allt ihop både rått och ruttet hörru...
Jag kommer att försvara mig till varje pris. Mot dig också om jag var tvungen.
Ja människor tycks vara otroligt ointelligenta som gör allt för att forska fram medel för att överleva samtidigt som de gör allt för att hitta medel som dödar.
Detta pratade jag om men du kanske missförstod mig rejält.
Jag ser inte fienden överallt. Gör du det så kan du ge dig sjutton på att fienden överraskar dig rejält.
De värsta fienderna är politikerna vad jag kan skönja.
Men det skall absolut inte mördas några Muslimer (individer).
Det är KÄRNAN vi skall hjälpas åt att förstöra.
Citera
2016-09-19, 17:16
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajjaj
Kom igen, det fanns säkert 100 miljoner otrogna indier när Islam tog över den där
landet. Det var inte lika lätt att utrota eller omvända så många hur mycket man än försökte. MEN, de har lyckats ganska bra med omvärldens välsignelse i Pakistan, Bangladesh och kashmir OCH det finns över 200 kärnvapen i Pakistan som ska försvara muslimer världen över.

Ingenting är omöjligt längre.

På 1000 år kan man utrota många om en sådan politik förs.

Precis som på 500 år.

Men varken muslimer i Indien eller Osmanska imperiet förde en folkmordspolitik till skillnad från vissa andra imperier.

Palestina efter enbart 70 år av judisk styre:
Citat:
The "Palestinian Loss of Land Map"
www.youtube.com/watch?v=4llMgEHAQVY
Citera
2016-09-19, 17:17
Medlem
Citat:
Vem hör hemma i Mellanöstern där Libanon ligger?

Greker eller araber.

Att muslimska araber återerövrade Libanon från grekiska Bysans betyder inte att greker hör hemma i Mena.

Utan att de koloniserat halva Medelhavet från Svarta havet till den bördiga halvmånen och påtvingat befolkningen sin verison av kristendomen,

När araberna återerövrade Libanon lät de alla de olika kristna sekterna vara. Till skillnad från den grekiska Bysantiska imperiet som förföljde dessa.
Araber har aldrig kontrollerat Libanon innan Bysans hade området. Araber här hemma på den arabiska halvön.
Citera
2016-09-19, 17:18
Medlem
Citat:

Precis som på 500 år.

Men varken muslimer i Indien eller Osmanska imperiet förde en folkmordspolitik till skillnad från vissa andra imperier.

vad är folkmordet på armenier assyrier etc samt det jag länkade i tidigare inlägg om "Operation Searchlight" och folkmordet i Bangladesh?
Senast redigerad av Olepeter 2016-09-19 kl. 17:21.
Citera
2016-09-19, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nu blandar du allt ihop både rått och ruttet hörru...
Jag kommer att försvara mig till varje pris. Mot dig också om jag var tvungen.
Ja människor tycks vara otroligt ointelligenta som gör allt för att forska fram medel för att överleva samtidigt som de gör allt för att hitta medel som dödar.
Detta pratade jag om men du kanske missförstod mig rejält.
Jag ser inte fienden överallt. Gör du det så kan du ge dig sjutton på att fienden överraskar dig rejält.
De värsta fienderna är politikerna vad jag kan skönja.
Men det skall absolut inte mördas några Muslimer (individer).
Det är KÄRNAN vi skall hjälpas åt att förstöra.

Återigen så levererar du bra tankar Goran. Situationen börjar bli så jävla illa i detta land så jag undrar om politikerna ens vill ha ett val 2018. Kommer Sverige vara en nationalstat om 5 år?

Hur kunde förfallet gå så jävla snabbt? - allt har ju bara varit en nedåtgående spiral sen EU-inträdet.
Citera
2016-09-19, 17:23
Medlem
Citat:

Precis som på 500 år.

Nope, det går inte. 100.000 britter behövdes för att styra 300 miljoner indier,
jävligt svårt var det för britterna att utrota dem över 300 år.
Citera
2016-09-19, 17:27
Medlem
volvo 240s avatar
Knappast, troligare att de deporteras med tvång.

Ang döda så et bra sätt att få stopp på blyktingbåtarna över medelhavet är att först beordra dom att vända om omedelbart, gör de inte det skjuts varninskott. Åtlyds fortfarande inte ordern bör båten sänkas på ett så brutalt sett som möjligt. När detta sprider sig kommer mkt få våga sig ut på havet. Och vipps så löste vi "tragedin" med alla som drunknar i medelhavet.
Citera
2016-09-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfetteflickan
Förmågan finns hos Europas folk det tvivlar jag inte en sekund på..men det måste finnas en stark politisk vilja också..visst muslimerna förökar sig snabbt..men med rätt taktik, moderna sofistikerade vapen och överlägsen strategi spelar numerären numera inte så stor roll i sig..vi slåss inte längre med yxor, svärd och pilbågar. Det låter otroligt idag...men man vet aldrig..om tillräckligt många europeer till sist kommer känna sig såpass trängda och hotade att de anser sig tvingade att agera kan det gå snabbt. muslimerna är för korkade och dåligt organiserade för att kunna stå emot om européerna verkligen bestämmer sig att nu får det vara nog och vidtar de åtgärder som krävs.

Underskatta aldrig fienden, i April 1943 tog Judarnas tålamod mot deportationerna från Ghettot i Warszawa slut och de gick mot det planerade angrepp mot Tyskarna som de planlagt i månader. I en månad höll de stånd mot en överlägsen tysk armé.
Och inte lyckades tyskarna samla ihop alla överlevande stridande efteråt inte, många lyckades fly och anslöt sig till ryska partisangrupper i Polen.

Exempel två, den judiska partinsangruppen i Polen som härjade mot tyskarna även detta 1943, de höll stånd i över ett halvår mot överlägsna tyska armétrupper, de slog ut både pansarbilar med kulsprutor i bilarna och även några pansarvagnar.

Exempel tre, FNL vann mot militärt överlägsna USA, och detta på grund av att kriget utkämpades på hemmaplan för vietnameserna.

Gerillakrigföring är i princip omöjligt att vinna mot, Afganistan har inte förlorat ett enda krig mot en utländsk erövrare sedan 1000 år tillbaka.

Vietnam slog ut Kina och körde ut varenda kines för 1000 år sedan.

Ryska revolutionen är också ett bra exempel, där hade ryska armén till förfogande moderna vapen och modernt militärt kunnande mot bönder med träpåkar i princip och ändå lyckades ryssarna bekämpa ner den ryska milltären och det två gånger när Lenin gjorde sin revolution sedan med betydligt färre personer.

En fiende som slåss i underläge är den mest farliga fiende man har.
Citera
2016-09-19, 17:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Återigen så levererar du bra tankar Goran. Situationen börjar bli så jävla illa i detta land så jag undrar om politikerna ens vill ha ett val 2018. Kommer Sverige vara en nationalstat om 5 år?

Hur kunde förfallet gå så jävla snabbt? - allt har ju bara varit en nedåtgående spiral sen EU-inträdet.
Ja det gör ju även du min vän.

Om du och jag sitter på våra arslen och gnäller endast om saken så blir eventuellt Sverige nedmonterat JA.
Jag är övertygad om att man kört med psykologisk krigsföring under många år.
Brutit ned Svenskens mentala styrka till noll.
Där är jag helt övertygad om att skall vi tillsammans övervinna problemet så måste man helt enkelt börja med sig själv.
Vem är jag? Vad är jag beredd att avstå? Hur feg är jag i min vardag osv....
Väntar jag på att EN enda stark person skall ta tag i mitt elände?
Du kan vara den starke och jag också.
Jag vet dock att jag inte är en ledartyp.
Dålig på att organisera med mera.
Min styrka sitter på andra områden.
Men att börja prata om att utrota individer för deras tro är att bli exakt som idioterna IS till exempel. De gör just det.
Jag vägrar bli en del av historien där jag får frågan. Vad gjorde du när x 5 år dödades.
Tittade på....
Ja situationen är katastrofal. Mest för att jag i allafall, känner att landet är utan ett styre.
Känner mig övergiven av politikerna.
Det är det jag tycker är det värsta av allt i landet just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in