2016-09-18, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Det fetade är mest allvarligt, man måste öppna upp debatten och lägga korten på bordet utan att skrika rasism.

Enligt scb var 1,5 miljoner människor i Sverige föda i ett annat land år 2012 Hur många dessa är idag 2016 verkar svårt att hitta.

Hur många av ovan nämda grupps barn och barnbarn som inte är integrerade och delar majoritetsamhällets syn på normer och demokrati finns det inte heller statistik på.

Människor tenderar att inte blanda sig över etniska gänser(undantag thailändare och enstaka sydostasiater) så diskusionen är viktig för framtida generationer.

Denna statistik behövs för att kunna diskutera hur vi kan påverka framtidens samhällsvärdegrunder i den blandade populationen på ett sätt som vi i Sverige har arbetat fram. Vi kan inte låta medeltidstankar och kriminella värderingar vinna.

Vi måste peta i det, politikena måste våga ta besluten och debatten om detta på ett rakt och öppet sätt och ignorera dreven som vissa medier kommer försöka sig på, (Majoriteten av medborgarna ser igenom detta och de få som skriker ut i mediadreven för att lura oss att tro att alla tycker som dem. De kommer alltid försöka skambelägga alla som vill prata om "det" och kalla dem rasister och högerextremer så fort de ens andas att vissa invandrargrupperingar är problematiska..

Det är ingen som tror att det är positivt med MENA-invandring längre. Mygelet är helt verkningslöst. De vet att alla vet.

De vita som är för det har antingen onda avsikter, är muslimer själva eller har någon form av mental störning.
Citera
2016-09-18, 14:42
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuhabb
Jag förstår inte Löfvéns uttalande om att det inte ser ljust ut för Sverige…

Vi har ju massor av bilbränder som lyser upp!?

Det blir inte så mycket ljusare av det eftersom det inte finns några ljusa objekt i närheten som reflekterar ljuset...
Citera
2016-09-18, 15:27
Medlem
Konkeletares avatar
Är det inte lite typiskt att dessa folk ska lägga ut orden komiskt också va?
Citera
2016-09-18, 15:44
Medlem
Kan svetsaren verkligen stava till ljust? Jag tvivlar på det.
Citera
2016-09-18, 15:50
Medlem
Vad hände med de 80000 utvisningar som skulle ske i våras? Någon som vet något om detta? Har inte sett ett endaste lilla dyft om det i media nämligen.
Citera
2016-09-18, 15:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Vad hände med de 80000 utvisningar som skulle ske i våras? Någon som vet något om detta? Har inte sett ett endaste lilla dyft om det i media nämligen.

600 afghaner har man blivit av med. Resten kommer vi få försörja då de flesta aldrig kommer få ett riktigt jobb.
Citera
2016-09-18, 15:59
Medlem
Cornholio.s avatar
Kan inte utvisning ske omedelbart så ska vederbörande självklart interneras tills deportering kan verkställas eller tills kolonisatören tröttnar och frivilligt återvandrar!
Citera
2016-09-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fikabordsrasisten
Vad innebär detta misslyckande om delat ansvar för den svenska befolkningen i fråga om uppoffringar?

Är det bara "just nu" det inte ser ljust ut eller har han pantsatt välfärden för kommande generationer?

Andra tankar om Löfvens uppgivenhet över konsekvenserna av den svenska extrema flyktingpolitiken?

Citat:
Där ska Sverige sätta press på Afghanistan att skriva på ett återvändaravtal – så att Migrationsverket lättare kan verkställa utvisningen av tusentals afghaner.

De ska hem, tack för att du la upp länken.

Nej, det ser inte ljust ut för kommande generationer.
Citera
2016-09-18, 16:08
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodaftersson
Många inlägg här skriver "SVETSARN" i något försök att ringakta S Löfven.
Att vara en Svetsare eller en målare,bilmekaniker, svarvare eller sysselsatt i något annat yrke tycker jag är en hedervärd uppgift och min respekt har de som jobbar i något yrke, speciellt i ett så komplicerat jobb som en svetsare har.

Jag kan absolut inte respektera Stefan Löfven och hans insats som Statsminister, jag hyser bara förakt för honom och äcklas då jag ser honom framträda i TV.
Därför vägrar jag att kalla honom för svetsarn.

Han blev väl aldrig färdig svetsare?
Senast redigerad av GAMLE SVARTEN 2016-09-18 kl. 16:10.
Citera
2016-09-18, 16:10
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Men det som gör en mest arg är att Afghanistans egna president var här i Sverige i julas och Löfvén försäkrade om att man skulle hitta en lösning gällande återvändandeavtal med presidenten. Han sade, har jag för mig, att de hade kommit långt i sina diskussioner och att presidenten gått med på ett sådant avtal. Men nu verkar det som att Afghanistans president blåst Löfvén så jävla hårt när han inte vill ta emot sitt egna folk som inte har tillstånd eller rättigheter att leva i andra länder, som Sverige. Han har fullkomligt blåst Löfvénregeringen om att vilja ta emot sina egna medborgare, samtidigt cashar den Afghanska staten in miljonbidrag från Sverige. Äckligt är bara förnamnet.

Det krävs en typ av viljestyrka och hållfasthet från en person i Löfvéns position för att få till ett fungernade återvändandeavtal. Inga fler bidrag till Afghanistan om de inte går med på att ta emot sina egna medborgare! Detsamma gäller Marocko, stryp bistånden till landet om de inte tar tillbaka sina kriminella "gatubarn". Men just detta, denna ryggrad..saknar Löfvén..Han låter sig köras över som en trasdocka och utnyttjas av utländska ledare.

Kanske naivt, men varför ska det behövs något avtal öht. Har det kommit personer från Afganistan, Marocko mfl länder utan asylskäl så varför kan det bara inte utvisas dit!? Om dom inte får passera gränskontrollen där får väl länderna själva hantera situationen. Om vi inte kan utvisa folk från dessa länder borde det väl vara självklart att det råder totalt inreseförbud hit för personer från de länderna, eller vad är det jag missar? Sen tycker jag att borde vara självklart att Sverige borde frysa alla ekonomiska bidrag till dessa länder, dra ner det det diplomatiska utbytet till ett absolut minimum och stark avråda svenska personer och företag från att resa dit eller göra affärer med dessa länder.

Sveriges svaghet är helt patetisk och oförsvarbar.
Citera
2016-09-18, 16:45
Medlem
Medvallss avatar
Jag ska vara ärlig och säga att det är ditt eget fel din jävla landsförrädare.
Citera
2016-09-18, 16:45
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Det fetade är mest allvarligt, man måste öppna upp debatten och lägga korten på bordet utan att skrika rasism.

Enligt scb var 1,5 miljoner människor i Sverige föda i ett annat land år 2012 Hur många dessa är idag 2016 verkar svårt att hitta.

Hur många av ovan nämda grupps barn och barnbarn som inte är integrerade och delar majoritetsamhällets syn på normer och demokrati finns det inte heller statistik på.

Människor tenderar att inte blanda sig över etniska gänser(undantag thailändare och enstaka sydostasiater) så diskusionen är viktig för framtida generationer.

Denna statistik behövs för att kunna diskutera hur vi kan påverka framtidens samhällsvärdegrunder i den blandade populationen på ett sätt som vi i Sverige har arbetat fram. Vi kan inte låta medeltidstankar och kriminella värderingar vinna.

Vi måste peta i det, politikena måste våga ta besluten och debatten om detta på ett rakt och öppet sätt och ignorera dreven som vissa medier kommer försöka sig på, (Majoriteten av medborgarna ser igenom detta och de få som skriker ut i mediadreven för att lura oss att tro att alla tycker som dem. De kommer alltid försöka skambelägga alla som vill prata om "det" och kalla dem rasister och högerextremer så fort de ens andas att vissa invandrargrupperingar är problematiska..
Fast jag är inte så säker på att majoriteten är med här. Det enda vettiga alternativet idag är SD eftersom samtliga andra partier bevisligen inte duger till. Om nu majoriteten anser det som du skriver borde senaste opinionsundersökningarna visat +50% till SD. Så är ju inte faller. Problemet är ju fortfarande det jag tidigare skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in