Citat:
Det fetade är mest allvarligt, man måste öppna upp debatten och lägga korten på bordet utan att skrika rasism.
Enligt scb var 1,5 miljoner människor i Sverige föda i ett annat land år 2012 Hur många dessa är idag 2016 verkar svårt att hitta.
Hur många av ovan nämda grupps barn och barnbarn som inte är integrerade och delar majoritetsamhällets syn på normer och demokrati finns det inte heller statistik på.
Människor tenderar att inte blanda sig över etniska gänser(undantag thailändare och enstaka sydostasiater) så diskusionen är viktig för framtida generationer.
Denna statistik behövs för att kunna diskutera hur vi kan påverka framtidens samhällsvärdegrunder i den blandade populationen på ett sätt som vi i Sverige har arbetat fram. Vi kan inte låta medeltidstankar och kriminella värderingar vinna.
Vi måste peta i det, politikena måste våga ta besluten och debatten om detta på ett rakt och öppet sätt och ignorera dreven som vissa medier kommer försöka sig på, (Majoriteten av medborgarna ser igenom detta och de få som skriker ut i mediadreven för att lura oss att tro att alla tycker som dem. De kommer alltid försöka skambelägga alla som vill prata om "det" och kalla dem rasister och högerextremer så fort de ens andas att vissa invandrargrupperingar är problematiska..
Enligt scb var 1,5 miljoner människor i Sverige föda i ett annat land år 2012 Hur många dessa är idag 2016 verkar svårt att hitta.
Hur många av ovan nämda grupps barn och barnbarn som inte är integrerade och delar majoritetsamhällets syn på normer och demokrati finns det inte heller statistik på.
Människor tenderar att inte blanda sig över etniska gänser(undantag thailändare och enstaka sydostasiater) så diskusionen är viktig för framtida generationer.
Denna statistik behövs för att kunna diskutera hur vi kan påverka framtidens samhällsvärdegrunder i den blandade populationen på ett sätt som vi i Sverige har arbetat fram. Vi kan inte låta medeltidstankar och kriminella värderingar vinna.
Vi måste peta i det, politikena måste våga ta besluten och debatten om detta på ett rakt och öppet sätt och ignorera dreven som vissa medier kommer försöka sig på, (Majoriteten av medborgarna ser igenom detta och de få som skriker ut i mediadreven för att lura oss att tro att alla tycker som dem. De kommer alltid försöka skambelägga alla som vill prata om "det" och kalla dem rasister och högerextremer så fort de ens andas att vissa invandrargrupperingar är problematiska..
Det är ingen som tror att det är positivt med MENA-invandring längre. Mygelet är helt verkningslöst. De vet att alla vet.
De vita som är för det har antingen onda avsikter, är muslimer själva eller har någon form av mental störning.
