2016-09-17, 23:41
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Anhöriga till asyliker + kvotflyktingar är 10855 i år t o m Augusti.
Ok, jaha jag gick på siffror nån här i en annan tråd angav. 10855 / 34v = 320 personer i veckan alltså och "vi" har utvisat ca 600 allt som allt - är det så? Ja hur som helst ökar det oroväckande + illegala för de existerar väl?
Citera
2016-09-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Indianerna kan med rätta kalla alla inkräktare för illegala invandrare och kräva att de ska slängas ut ur nordamerika.
Red supremacy?

Säkert sade indianhövdingarna som svetsarn att "Jag ska vara ärlig och säga att det inte ser särskilt ljust ut just nu" ganska ofta mellan år 1500 och 1900, och kan med rätta säga det om sitt eget folk än idag.

Skillnaden är att vår statsminister är en Quisling, en landsförrädare, en nyttig idiot, en av våra egna som tvingar oss betala för att bli undanträngda och massakrerade.

Knappast landsförrädare.
http://www.friatider.se/l-fven-om-asylkaoset-det-h-r-g-r-inte-l-ngre

Jag tror mer på Löfven än jag tror på något samarbete mellan sd och moderaterna.
Ända anledningen till ett sådant samarbete skulle möjligen vara av sentimentala själ. Åkesson lämnade ju MUF 1994. Någon gemensam politik har dom ju inte och Batra vill ju inte ha med sd att göra.
Citera
2016-09-17, 23:47
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Hur kan svenskarna vara så dumma så att dom frivilligt röstar på idioter som honom? Är ni handikappade eller vad är erat fel? Haha, Die dummen Schweden...
Citera
2016-09-17, 23:47
Medlem
Gristrynet syftade på som någon redan nämnt i tråden dom i EU som vägrar ta emot flyktingar.
Citera
2016-09-17, 23:48
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Så det är alltså utländsk media som ska styra och ställa i Sverige ?
Om någon partiledare i Sverige skulle klaga på USA eller annat land,måste det då betyda att svensk partiledare har rätt ??

Återigen:
Trump borde ta hand om sitt lands problem istället för att lägga sej i våra.
Hur har tex Trump tänkt att förbättra förhållandena för Indianerna vars land den vita mannen stal.
Landet tillhör ju egentligen Indianerna och inte Trump

Haha jo indianerna var först där,jag förstår bara inte ditt lobbande för indianerna i USA,
I en tråd som handlar om Sverige.
Citera
2016-09-17, 23:49
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fikabordsrasisten

Är det bara "just nu" det inte ser ljust ut eller har han pantsatt välfärden för kommande generationer?

Det har väl Alliansen skött om för länge sedan.
Citera
2016-09-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Därför man ska aldrig välja politiker som har inga barn: Löfven, Merkel... Människor som har inga barn bryr sig inte om det vad ska hända i 50 år. Man kan köpa dem om man betalar tillräckligt mycket.

Det där var ju en lite udda infallsvinkel.
Undrar just hur länge det dröjer innan folk kommenterar på dina felaktigheter .
Jag avvaktar
Citera
2016-09-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Han är ju onekligen vald demokratiskt och faktum är att även om intelligensreserven på flashback hatar honom så är det ju rätt många som fortfarande rästar på honom. Läste dessutom npn som sat att Sveriges ekonomi är misskött. Isåna fall får den fortsätta misskötas för vi har rätt bra ekonomi i Sverige för tillfället. Det är lite som den här bostadskraschen som ska komma... snart...

Det trollen här på flashback älskar är att snacka skit och hitta på saker. Vi andra som har lite koll på den verkliga verkligheten inser att Stefan gör ett bra jobb och han har insett att han måste begränsa invandringen. Inget fel i att ändra sig. Faktum är att är en väldigt bra egenskap att kunna erkönna att man gjort fel och sen göra rätt. Hellre det än att hävda massa konstiga saker och när nåt man säger plötsligt slår in säger man att "så har vi ju alltid sagt". Det är bara det att det alltid varit fel, tills nu.

Jag kommer fortsätta rösta på det bästa svenska partiet, nämligen Socialdemokraterna och garva åt alla konspirationer jag läser här.

Däremot tror jag han ljuger i ett fall. Det är klart att han avgår om S förlorar valet. Men han kan ju inte säga det. Reinfeldt sa inte heller nåt om att avgå vid en förlust.

Det är ju bra att du tycker du har koll på "den verkliga verkligheten" (det finns flera?). Det finns andra som också tycker att dom har koll på verkligheten men som inte tycker som du. Konstigt va?

Den inkompetenta kretin som du tycker gör "ett bra jobb" är den person som för ett år sedan stod och sa "mitt Europa bygger inte murar". Detta i ett läge där en stor del av hans väljare redan hade insett att skiten redan anträtt sin kastparabel mot fläkten.

Det är inte vettigt att ha en sån person som ledare för ett land.

Att du tycker han gör ett bra jobb säger en hel del negativt om dig.

Här har jag ju för övrigt inte tagit upp såna saker som åldersbedömningar, rimliga kostnader för omhändertagande o s v som idioten i fråga har det slutliga ansvaret för och därmed också är den enda som hade kunnat göra snabb skillnad genom ett resolut och insiktsfullt handlande.
Citera
2016-09-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Haha jo indianerna var först där,jag förstår bara inte ditt lobbande för indianerna i USA,
I en tråd som handlar om Sverige.

Och Trump och Tusk har hur mycket med Sverige att göra ???
Citera
2016-09-17, 23:53
Medlem
Citat:
Knappast landsförrädare.
http://www.friatider.se/l-fven-om-asylkaoset-det-h-r-g-r-inte-l-ngre

Jag tror mer på Löfven än jag tror på något samarbete mellan sd och moderaterna.
Ända anledningen till ett sådant samarbete skulle möjligen vara av sentimentala själ. Åkesson lämnade ju MUF 1994. Någon gemensam politik har dom ju inte och Batra vill ju inte ha med sd att göra.
När han redan tagit emot kötttsunami och migrationsverket säger det finns inte mer plats säger han det går inte längre, att kalla honom något annat än landsförrädare är fel. Men det skall understrykas att han är väldigt långt ifrån ensam, finns många landsförrädare i Sverige.
Citera
2016-09-17, 23:54
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Så det är alltså utländsk media som ska styra och ställa i Sverige ?
Om någon partiledare i Sverige skulle klaga på USA eller annat land,måste det då betyda att svensk partiledare har rätt ??

Återigen:
Trump borde ta hand om sitt lands problem istället för att lägga sej i våra.
Hur har tex Trump tänkt att förbättra förhållandena för Indianerna vars land den vita mannen stal.
Landet tillhör ju egentligen Indianerna och inte Trump

Indianerna som fick sin mark stulna av vita hade i sin tur stulit den av en annan indianstam, som i sin tur stulit mark av en annan indianstam, som i sin tur hade stulit mark av n annan indianstam, osv osv. Indianer har aldrig varit ett enhetligt folk. Comanche utrotade tex ett flertal stammar under sin storhetstid. Tillhör USA dem?

Det är i regel omöjligt att avgöra vad som tillhör vem i USA om man talar om ursprung. Det man kan säga med säkerhet om ditt inlägg är däremot att du är både obildad och dum.
Citera
2016-09-17, 23:56
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Du verkar ganska dum i huvudet om du blandar ihop Svenska mottagandet med att Löfven pratar om att få andra länder i världen att ta ansvar.

Han säger inte att politiken i SVerige har misslyckats utan det ser mörkt ut att andra länder ska ta sitt ansvar.
Hänger väl ihop - eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in