Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Han är ju onekligen vald demokratiskt och faktum är att även om intelligensreserven på flashback hatar honom så är det ju rätt många som fortfarande rästar på honom. Läste dessutom npn som sat att Sveriges ekonomi är misskött. Isåna fall får den fortsätta misskötas för vi har rätt bra ekonomi i Sverige för tillfället. Det är lite som den här bostadskraschen som ska komma... snart...
Det trollen här på flashback älskar är att snacka skit och hitta på saker. Vi andra som har lite koll på den verkliga verkligheten inser att Stefan gör ett bra jobb och han har insett att han måste begränsa invandringen. Inget fel i att ändra sig. Faktum är att är en väldigt bra egenskap att kunna erkönna att man gjort fel och sen göra rätt. Hellre det än att hävda massa konstiga saker och när nåt man säger plötsligt slår in säger man att "så har vi ju alltid sagt". Det är bara det att det alltid varit fel, tills nu.
Jag kommer fortsätta rösta på det bästa svenska partiet, nämligen Socialdemokraterna och garva åt alla konspirationer jag läser här.
Däremot tror jag han ljuger i ett fall. Det är klart att han avgår om S förlorar valet. Men han kan ju inte säga det. Reinfeldt sa inte heller nåt om att avgå vid en förlust.
Det är ju bra att du tycker du har koll på "den verkliga verkligheten" (det finns flera?). Det finns andra som också tycker att dom har koll på verkligheten men som inte tycker som du. Konstigt va?
Den inkompetenta kretin som du tycker gör "ett bra jobb" är den person som för ett år sedan stod och sa "mitt Europa bygger inte murar". Detta i ett läge där en stor del av hans väljare redan hade insett att skiten redan anträtt sin kastparabel mot fläkten.
Det är inte vettigt att ha en sån person som ledare för ett land.
Att du tycker han gör ett bra jobb säger en hel del negativt om dig.
Här har jag ju för övrigt inte tagit upp såna saker som åldersbedömningar, rimliga kostnader för omhändertagande o s v som idioten i fråga har det slutliga ansvaret för och därmed också är den enda som hade kunnat göra snabb skillnad genom ett resolut och insiktsfullt handlande.