2016-09-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
"Så hör av dig, Trash. Annars kommer jag och mina intresserade vänner och ringer på din dörr för ett samtal. Jag är outtröttlig nu, driven av en stark kraft."

"Efter att jag skrivit om våldtäkten blir jag kontaktad av flera flickor som undrar om HL är HL.
Jag svarar ja.
Deras berättelser är skrämmande. HL har hårdraggat dem på nätet,naturligtvis bakom ryggen på sin flickvän och naturligtvis för att förr eller senare kunna sätta på dem mot deras vilja (för vem vill bli påsatt med våld i leran bakom en träbarack av en fet, ointelligent, rödhårig wannabee?).
De flickor som kontaktade mig är räddade, eftersom de nu vet att de har med en våldtäktsman att göra.
Men alla de nya flickor som HL raggar på nätet vet ingenting.
Förrän det är försent.
Hur gör vi för att stoppa våldtäktsmän som vi känner till – innan fler drabbas?"

Detta citerades några inlägg ovanför.

Edit: En tillbakablick till kvinnan som dömdes för förtal av en dömd pedofil, så kanske detta inte är så smart.

Dock ska givetvis skyldiga människor hängas ut till fördel för allmänheten så de kan tas avstånd från.

Samtal är alltså hot? Då har chefen hotat mig flera gånger, inkl. då man ska få löne-domen.

Och svarar man ja på en fråga om en bestämd person så är det förtal?

Han påstår att HL gjort något som han tydligen inte blivit dömd för, men så länge han inte nämner namn, address och/eller födelsedata så det klart framgår vilken individ det är så kan det väl ändå inte ses som förtal?

Här på FB så innehåller nästan varje tråd förtal - långt innan dom. Med namn, address och födelsedata på MGM
Citera
2016-09-14, 16:45
Medlem
Praisethesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emret
Samtal är alltså hot?

Det finns ett track-record av vad som till synes kan ses som trakasserier från Dag's sida, i form av bloggen och andra inlägg, och med tanke på vad som har hänt, så kan detta tydas som hot, ja.

Let me spell it out, samtal betyder inte alltid..samtal. Kan ses som indicier om det inte backas upp av något. Ja ja! Vad jag menar, allt är inte svart-vitt.
Citera
2016-09-14, 17:06
Medlem
Citat:
Det finns ett track-record av vad som till synes kan ses som trakasserier från Dag's sida, i form av bloggen och andra inlägg, och med tanke på vad som har hänt, så kan detta tydas som hot, ja.

Let me spell it out, samtal betyder inte alltid..samtal. Kan ses som indicier om det inte backas upp av något. Ja ja! Vad jag menar, allt är inte svart-vitt.
Jo, det stämmer nog att jag skulle känt mig obekväm och orolig om jag varit mistänkt för våldtäkt och offrets far skulle ha ett "samtal" med mig...
Citera
2016-09-14, 21:58
Medlem
Framgår inte våldtäktsmannens identitet?
Har inte läst hela tråden.
Citera
2016-09-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Framgår inte våldtäktsmannens identitet?
Har inte läst hela tråden.

Det finns vad som verkar vara välgrundade spekulationer i tråden. Inte mer än så, vad jag kan minnas.
Citera
2016-09-15, 12:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Solklart hot och förtal från Dag sett till rättslig praxis. Försök i stället få till en polisanmälan med samtliga existerande vittnen, om nu brottslig handling föreligger.

Det har varit tydligt att Öhrlund velat hålla sig på gränsen och både skrämma och ge goda ledtrådar till identiteten på den som i hans ögon är gärningsmannen utan att göra det i lagens ögon.

Men sammantaget är det nog verkligen tveksamt om han lyckats med det, fast han är nog villig att ta risken och litar också på att mannen han beskyller inte anmäler.
Citera
2016-09-15, 12:44
Medlem
Hur kommer det sig att den misstänkte ännu inte fått skyddad identitet?
Citera
2016-09-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Hur kommer det sig att den misstänkte ännu inte fått skyddad identitet?

för att han kanske inte:

1) har gått till polisen

2) vill ha skyddad identitet

3) anser sig hjälpt av en skyddad identiet.
Citera
2016-09-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
för att han kanske inte:

1) har gått till polisen

2) vill ha skyddad identitet

3) anser sig hjälpt av en skyddad identiet.

Möjligt. I alla fall är det lätt att få fram alla uppgifter om killen efter att ha läst bloggen. Nog tycks det som all denna uthängning borde medföra vissa risker? För uthängning är det väl när man ger så mycket information att det går att hitta personen med en minuts googling.
Citera
2016-09-15, 21:16
Medlem
Citat:
Möjligt. I alla fall är det lätt att få fram alla uppgifter om killen efter att ha läst bloggen. Nog tycks det som all denna uthängning borde medföra vissa risker? För uthängning är det väl när man ger så mycket information att det går att hitta personen med en minuts googling.

Jag undrar om ex Christer Pettersson hade skyddad identitet.
Det måste väl föreligga något mer konkret än att det 'skulle kunna hända nått'.
Citera
2016-09-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Jag undrar om ex Christer Pettersson hade skyddad identitet.
Det måste väl föreligga något mer konkret än att det 'skulle kunna hända nått'.

Måste det? Varför får då så många poliser skyddad identitet? Är det skillnad på vanliga människor och poliser?
Citera
2016-09-15, 21:24
Medlem
Citat:
Måste det? Varför får då så många poliser skyddad identitet? Är det skillnad på vanliga människor och poliser?

Poliser får nog skyddad identitet på slentrian om de begär det. Så jag misstänker att de behandlas lite annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in