2016-09-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Idag http://www.expressen.se/nyheter/41-ariga-kvinnan-overklagar-haktningen/

Citat: "Den 41-åriga kvinnan som misstänks för mordet och mordförsöket på sina föräldrar i Arboga har överklagat häktningen.

– Det har kommit fram nya omständigheter som jag tycker att min klient behöver berätta om, säger advokat Amanda Hikes"
Citera
2016-09-13, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Citat: "Den 41-åriga kvinnan som misstänks för mordet och mordförsöket på sina föräldrar i Arboga har överklagat häktningen.

– Det har kommit fram nya omständigheter som jag tycker att min klient behöver berätta om, säger advokat Amanda Hikes"

Ska hon offra älsklingen nu, för att rädda sig själv...?
Citera
2016-09-13, 10:45
Medlem
Den 41-åriga kvinnan som misstänks för sommarstugemordet på sin pappa är också brottsoffer i en pågående utredning.
Två ensamkommande flyktingungdomar misstänks ha utsatt henne för kränkande fotografering och utpressning.
Samma killar anklagade först 41-åringen för att ha sexuellt utnyttjat dem.
– Det finns en anmälan och hon är målsägare, säger kammaråklagare Anna Asklöf.
http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-brottsoffer--i-en-annan-utredning/
Citera
2016-09-13, 10:48
Bannlyst
Jag tror ju med allra största sannolikhet att det är den här afghanhannen som mördat men kvinnan har ju varit med på det så då ska hon ha straff också.
Citera
2016-09-13, 10:48
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Är det ingen här som hört något hur hennes tidigare partners och andra bekanta ställer sig. Är de förvånade över att JM sitter häktad eller inte?

Det är en intressant fråga. Tittar man i sextråden så nämns det tidigt att JM inte är ensam om asylbedrägerierna. Man nämner LI och att hon varit med på resan med gullungarna till Göteborg. Man kan nog lugnt räkna med att kollegerna i Pangelius inte kunde tro att hon skulle ge sig på att mörda sina föräldrar. Men kan någon av dem ha misstänkt AP:s drunkning var ett verk av JM?

På Pangelius kontaktsida fanns förutom JM tre andra personer.

L*tta Isb*rg, delägare med JM i Pangelius och Eskilstuna vård och boende AB
P*a Klevef*lt, konsult, men tydligen med egna planer om HVB bolag
Feder*ka Zef*, konsult, dömd för snatteri.

Det är svårt att tänka sig att tjejerna inte kände JM väl. Man kan undra varför de blandade sig med henne. Frågan vad det gäller morden är väl om någon av dem misstänkte att JM låg bakom AP:s drunkning och om någon av dem förhörts i utredningen. Någon från trakten som vet om Pangeliusfolket blivit indragna i mordutredningen?

Sedan är det ju den Rektorn, dom JM har barn med. Vad sitter han på för upplysningar. Han var ju själv insyltad i skumma företag som verkar i asylbranchen. Han hoppade av i somras. Vad vet han om JM:s personlighet.

Det verkar ju uppenbart att morden på föräldrarna inte behövt ske om någon som kände Johanna och kanske t.o.m. visste om att drunkningen inte var en olycka, hade satt stopp för JM:s framfart.
Citera
2016-09-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirvanna
Ska hon offra älsklingen nu, för att rädda sig själv...?

Så skulle jag också tolka det

Tillägg: Hon har förstått att älsklingen kommer att ryka för mord + försök. Men hon vet på samma gång att hennes anstiftarroll blir klurigare att bevisa, lämnar hon då uppgifter om att hon känner till 18-åringens brott så kommer hennes ord stå mot hans om han väljer att skylla anstiftan på henne.

Detta borde väl vara det mest rimliga?
Senast redigerad av WIJG 2016-09-13 kl. 11:09.
Citera
2016-09-13, 11:14
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Det ska tydligen ha dykt upp nya omständigheter i fallet som eventuellt talar till JM:s fördel.

Hennes advokat Hikes skriver följande till tingsrätten:
Citat:
Med anledning av att det föreligger nya omständigheter att beakta är det nödvändigt för utredningen i målat att NN hörs muntligen. Det hemställs följaktligen om att hovrätten sätter ut målet till förhandling i fråga om häktning.

Behöver ju inte betyda något egentligen. Det kan vara så att det är JMs tolkning att detta talar till hennes fördel. Det kan vara att en analys har inkommit som inte visar på hennes eller Älsklings DNA. Ett sådant svar gör ju naturligtvis det (talar till hennes fördel) men det behöver inte betyda att hon ska slippa häktet. Knappast. Fast hon är nog jävligt arg, det tror jag.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mordmisstankta-41-aringen-vill-slappas-fri
Citera
2016-09-13, 11:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det ska tydligen ha dykt upp nya omständigheter i fallet som eventuellt talar till JM:s fördel.

Behöver ju inte betyda något egentligen. Det kan vara så att det är JMs tolkning att detta talar till hennes fördel. Det kan vara att en analys har inkommit som inte visar på hennes eller Älsklings DNA. Ett sådant svar gör ju naturligtvis det (talar till hennes fördel) men det behöver inte betyda att hon ska slippa häktet. Knappast. Fast hon är nog jävligt arg, det tror jag.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mordmisstankta-41-aringen-vill-slappas-fri
En omständighet är kanske att hon ska höras som målsägande i sexbrotts-åtalet. Hon har nog bara tänkt ut ytterligare någon märklig historia. Alla är emot henne, tror jag är JMs främsta hypotes.
Citera
2016-09-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Hon har ju en aggressiv personlighet och lär väl hugga varje gång något hon kan använda till sin fördel dyker upp, vare sig advokaten är med eller mot hennes planer. Kan ju bli intressant läsning.
Citera
2016-09-13, 11:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Så skulle jag också tolka det

Tillägg: Hon har förstått att älsklingen kommer att ryka för mord + försök. Men hon vet på samma gång att hennes anstiftarroll blir klurigare att bevisa, lämnar hon då uppgifter om att hon känner till 18-åringens brott så kommer hennes ord stå mot hans om han väljer att skylla anstiftan på henne.

Detta borde väl vara det mest rimliga?

Kommer hon att uppge att "älskling" bara skulle hämta ut något ur stugan till henne? Att hon inte visste vad han gjorde? Att hon var ngn annanstans och har alibi för tidpunkten?
Skulle kanske gissa på att det är något liknande som kommer fram om hon vittnar.
Hon kanske har blivit rätt "mör" under häktningstiden o tänkt ut något.
Citera
2016-09-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
En omständighet är kanske att hon ska höras som målsägande i sexbrotts-åtalet. Hon har nog bara tänkt ut ytterligare någon märklig historia. Alla är emot henne, tror jag är JMs främsta hypotes.
Målsägande? Du menar svarande?

Man släpps väl inte ur häkte för att man förhörs i en annan utredning?
Citera
2016-09-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon har ju en aggressiv personlighet och lär väl hugga varje gång något hon kan använda till sin fördel dyker upp, vare sig advokaten är med eller mot hennes planer. Kan ju bli intressant läsning.
Tror inte vi får ta del av vad som framkommer under förhandlingen. Eller menar du senare i FUP? Sådana här prylar som att den misstänkte bråkar med häktning tar de inte med i FUPen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in