Tre små saker som kommit upp i tråden:
1. Jag sa att Borgnäs hade uppfattningen att mördaren direkt avlägsnade sig, 5:15 in i denna sekvens förklaras det:
https://www.youtube.com/watch?v=EJnNIX3TiY0
2. Vi har pratat om Rimborns signalement, se vad Lisbeth Palme säger 4:20 in i samma sekvens. Jag får uppfattningen att hennes två gubbar från Västerlånggatan snarast var att betrakta som ett konfidentiellt tips, än ett signalement att bygga ett rikslarm på. Har jag ännu en gång dragit fel slutsats?
3. Leif GW Persson har i själva verket visat ett oproportionerligt stort intresse för MOP i TV före 2010-talet, klippen finns på tuben men jag ber er leta upp dom själva:
*Han debatterar med Sven Anér om huruvida sekunder hit eller dit betyder något för lösningen.
*Han medverkar som ordförande i ett m-a-s-t-o-d-o-n-t-program om polisspåret, där bl a polispikéten konfronteras av Olle Minell (eller om det är tvärtom).
*Han är ordförande ytterligare en gång, när Leif Silbersky gör CP vansinnig. (Vilket urbota korkat upplägg, att sätta honom i en rättssal, dessutom utan advokat bredvid sig. Konstigt att han reagerade...

)
Dessutom bör det tilläggas att kanalutbudet på 1980-talet var 1 och 2, på nittiotalet fick vi trean, och då dyker alltså LGWP genast upp. När det gäller framträdanden i tidningar så fyller han ju så att säga ut det tomrum som har uppstått med tiden.