2016-09-12, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Inte så konstigt att Pontare tycker så. Ta och kolla texten till hans låt "Vindarna viskar mitt namn". Skulle kunnat vara skriven av valfritt högerband, men då hade givetvis texten varit rasistisk.

Låten fick faktiskt en hel del kritik för att vara rasistisk när den var på tapeten.
Det nådde aldrig riktigt upp till full storm så som det ofta gör i liknande ärenden men det gjordes definitivt en del försök. Låten var ordentligt populär så det gick liksom inte riktigt vägen för dom.
Citera
2016-09-12, 18:17
Medlem
Gullegubbens avatar
Det var väl få afroamerikaner (men desto fler svenska turister) som ville gå och se de utvalda svenska artisterna (gratis). Givetvis gäller det då att utnyttja afroamerikanerna så mycket som möjligt för att skapa intrycket att de svenska artisterna uppskattas av Apollo Theaters vanliga publik.
Citera
2016-09-12, 18:40
Medlem
Kedoxs avatar
Han går nog fri då han har skapat Vincent Pontare (via samlag) som anses vara en hunk enligt många tjejer.
Citera
2016-09-12, 22:03
Medlem
mittfosterlands avatar
Skrattretande !! Är det ett aktuellt ämne
Citera
2016-09-12, 22:09
Medlem
Livsparentess avatar
Påminner om min lektor i historia som uttryckte " runt 1800-talet fanns det i Amerika 25 miljoner människor och 4 miljoner negrer..." (med reservation för antalen). 35 år sen o vi i klassen tyckte att det bara var en kul felsägning. Undrar vad som hade skett nu? Värdegrundskurs på Södertörn ....
Citera
2016-09-12, 23:07
Medlem
francesthemutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det var väl få afroamerikaner (men desto fler svenska turister) som ville gå och se de utvalda svenska artisterna (gratis). Givetvis gäller det då att utnyttja afroamerikanerna så mycket som möjligt för att skapa intrycket att de svenska artisterna uppskattas av Apollo Theaters vanliga publik.

CASE CLOSED.
Citera
2016-09-12, 23:51
Medlem
surfacings avatar
Haha TS du är ju för fan värre än än de mest inhumana journalistsvinen, hur du förvrider och vinklar upplägget i din frågeformulering. Var vill du komma eller få det till egentligen? Att Roger Pontare är hemlig medlem i stormtrupperna och har en gaskammare hemma i källaren? Seriöst... Hela storyn är så jävla långsökt.

Jag blir sjukt less på alla dessa idiotiska trådar. Visst, man kan diskutera om allt på internet. Men varför vill man ens föra diskussion om någonting så infantilt? Ta och väx upp, inse att världen är orättvis. Somliga får ta smällen och somliga slår tillbaka.
Citera
2016-09-13, 03:18
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo, det hamnar ju naturligtvis på pluskontot i den postmarxistiska skuldekvationen. Även om han nog bara är 24-dels same eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Enligt en artikel jag hittade på google så är han same. "Kreddar" det inte bort en del av problemet?
Roger har inget samepåbrå! Länk?
Citera
2016-09-13, 04:54
Medlem
Europes avatar
Jag tror faktiskt inte någon kommer att bry sig.

PK-hjonen har en aning tappat suget på senaste tiden, då saker inte riktigt går deras väg. Plötsligt fanns det tydligen en gräns för mottagningskapaciteten, vuxna "ensamkommande barn" var tydligen inte en myt, bilbränder och andra anlagda bränder är tydligen ett problem, alla skjutningar och sprängningar likaså, tydligen är det inte nazister/sverigedemokrater som tuttar på asylboenden, kampanjen om att taharrush har alltid funnits i Sverige i enorm omfattning fick inte riktigt luft under vingarna, helt plötsligt var inte islamister längre 100% kosher (om ni ursäktar uttrycket), tydligen är det ändå problematiskt med enorma mängder jihadister i landet, shamingen av och att få ett hotell att avboka en artist som säger sig dela en del uppfattningar med SD gick inte som väntat o.s.v. I den mån de fortfarande lyckas uppmana lite krafter, så är det mest för att gnälla om att SD är nazister i alla fall, så det så.
Citera
2016-09-13, 11:36
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Roger har inget samepåbrå! Länk?

Han är same enligt Sveriges Radio.

"Artisten Roger Pontare är bekymrad över utvecklingen i Sametinget, där de interna konflikterna tycks bestå. Pontare som själv är same tycker det är viktigt att sametingspolitikerna försöker lägga energin på att enas och föra politiken framåt"

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=4861524
Citera
2016-09-13, 21:34
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Han är same enligt Sveriges Radio.

"Artisten Roger Pontare är bekymrad över utvecklingen i Sametinget, där de interna konflikterna tycks bestå. Pontare som själv är same tycker det är viktigt att sametingspolitikerna försöker lägga energin på att enas och föra politiken framåt"

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=4861524
Uppriktigt sagt tror jag inte att SR utgått från annat än vad Pontare själv har sagt. Och han är lite lurig ibland. Jag har för mig att han tillfrågades om ev samepåbrå i samband med hans första insats i Melodifestivalen och att han då nekade till att ha samiskt påbrå alls.

Söker man på nätet så finns det flera påståenden om samiskt påbrå av nyare datum men jag är helt säker på att Pontare själv vid något tillfälle sagt att han inte har samiskt påbrå men vuxit upp med samer.

Jag tittade också i Sveriges Befolkning 1980 och 1970 och hittade inget som styrker samiskt påbrå. Orkar dock inte forska vidare i saken.
Citera
2016-09-14, 01:39
Medlem
Med den logiken finns det ju inga vita amerikaner heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in