Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-07, 22:33
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
är de samma bana som förra året? då krävs de bra taktik och väldigt bra material för dagen de borde vara en banan som passar dom som kan åka väldigt fort hög max fart eftersom de är mkt utför mot slutet..

Antar att det är samma bana. Någon får gärna bekräfta. Hade Sömskar utanför mina topp-4, fast ju mer jag tänker på det ju mer är det en bana som passar henne som handsken.
2016-09-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Antar att det är samma bana. Någon får gärna bekräfta. Hade Sömskar utanför mina topp-4, fast ju mer jag tänker på det ju mer är det en bana som passar henne som handsken.

Är ju en riktigt bra bana för Sömskar helt klart... tror de är en bana som kan passa J Öberg mindre bra men hon är helt klart en av dom med chansen att ta en plats
2016-09-08, 04:06
Medlem
Stina känns som den enda givna till VM-sprinten före säsongen, alla andra har egentligen något frågetecken kring sig.

Ingemarsdotter har nog 'sin' plats men detta förutsätter att hon åtminstone åker jämnt i VC med inbördes konkurrensen. Var stabil ifjol, men helt givet är det inte.
Falk är en av världens bästa fristilssprinters sett till kapacitet, men får sällan till det på tävling.
Sömskar åker ut för ofta i kvartsfinaler, behöver nog några toppresultat för plats i laget.
Sundling har ännu inte bevisat sig fullt ut i världscupen, men det borde komma i år. Viktig säsongsinledning för henne.
Öberg har högstanivån för en plats i laget men sjukdomar och ojämnheten fäller nog henne.
Dahlqvist är den med störst uppstickarpotential i utvecklingslaget, får främst sikta in sig på en ordinarie VC-plats och sen se vad det bär till.

Får jag dra till med en gissning blir det Nilsson, Ingemarsdotter, Falk och Sundling. Men jag hoppas lite på Sömskar, och Kalla får gärna blanda sig in i leken om hon så vill.
2016-09-08, 10:22
Medlem
rainbowias avatar
Svårt att utesluta någon. Skulle kanske vara Öberg, fast det är nog mest med bakgrund av förra vinterns frånvaro. Så det får bli en önskefyrling.

Stina-Jonna-Linn-Maja
2016-09-08, 16:05
Medlem
Barytons avatar
Fantastiskt kul med två världscupslopp på bekvämt bilavstånd. Roligt, roligt.
2016-09-12, 16:56
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Sommarens enda namnbyte
lucia Anger --> Lucia Soar
2016-09-13, 22:05
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Damerna är på träningsläger i Frankrike. Alla är på plats förutom Stina som är på väg att tillfriskna från en förkylning och Sofia (sträckning) stannar hemma av försiktighetsåtgärd.
2016-09-15, 13:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Hanna Eriksson lägger av pga att hon inte får ordning på sina ryggproblem. Så jäkla trist.

http://www.svt.se/sport/vintersport/hanna-erikson-avslutar-skidkarriaren/
2016-09-15, 14:37
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hanna Eriksson lägger av pga att hon inte får ordning på sina ryggproblem. Så jäkla trist.

http://www.svt.se/sport/vintersport/hanna-erikson-avslutar-skidkarriaren/
Noooooooooooooo!

Klimpen, Big Bro - en av mina favoriter sedan hon var i tidig ålder. Visserligen har man väl haft det här på känn nu när det varit TVÅ säsonger nästan helt utan tävlande, men ändå. Extra tråkigt nu när man ser Falla, Östberg och Pärmäkoski dominera i VC och jämföra med hur det gick för våra stora årgång-90-talanger, Erikson och Larsen (Eriksson hann visserligen leverera en del, men just det faktumet att hon trots allt strul levererat gör ju bara att man hoppades på så mycket mer).

You win some you lose some antar jag... kanske värt att hålla i åtanke nu när vi utropar Ebba Andersson till nästa stjärna.
2016-09-17, 14:32
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Rullskid SM är igång.
Kan eventuellt följas på twitter
2016-09-17, 14:38
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Rullskid SM är igång.
Kan eventuellt följas på twitter
Här finns ju liveresultat: http://live.eqtiming.no/31489?filters=267,392&hosts=2807&fixedheight=500&m ode=skidforbundet&external=1&focusuid=30793
Seniorklasserna har dock så tunna startfält att det räcker med att komma i mål i damklassen för att som sämst få ett silver, herrklassen inte mycket bättre med sju deltagare.
2016-09-17, 16:22
Medlem
rainbowias avatar
Hanna Eriksson lägger alltså av.

Har funderat lite yrvaket efter OS mm om det är fler som lägger av eller t ex lägger fokus på skidskytte. Någon som vet om det är någon annan som inte kommer tävla i Världscupen denna säsong?

Kickan Randell är väl tillbaks denna säsong iaf. Noterar att Snygg-Hasse ska in på operation (vänstra skuldran ur led) och tävlar inte innan nyår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in