2016-09-11, 11:10
Medlem
ej alla HYENOR, som mer eller mindre frotteras av att skriva om en stackars familj, som drabbats av sorg.
Nu är det så här, att oavsett vad som hänt, så är ingen skyldig till brott förrän bevis därom framkommit, på denna sida verkar det finnas både utredare,åklagare och siare...
men jag har i denna stund inlämnat skriftligt underlag till åklagare för att granska en del av de påståenden som framlagts i detta ärende tidigare.
Jag är varken släkt eller vän eller annat, blir bara illa berörd av alla som ger sina teorier och lägger rut en familj på denna sida
Citera
2016-09-11, 11:12
Medlem
kermassas avatar
Jag får inte ihop tidsangivelserna i pressen med inlägget på Facebook. På Facebook skriver hon att de hade kommit till Lund dagtid fredag (inlägget postades vid 14-tiden, 9/9)
Citera
2016-09-11, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappgubben
ej alla HYENOR, som mer eller mindre frotteras av att skriva om en stackars familj, som drabbats av sorg.
Nu är det så här, att oavsett vad som hänt, så är ingen skyldig till brott förrän bevis därom framkommit, på denna sida verkar det finnas både utredare,åklagare och siare...
men jag har i denna stund inlämnat skriftligt underlag till åklagare för att granska en del av de påståenden som framlagts i detta ärende tidigare.
Jag är varken släkt eller vän eller annat, blir bara illa berörd av alla som ger sina teorier och lägger rut en familj på denna sida

Så du menar, att bara för jag skrivit att jag tror att det handlar om en olycka, att familjen bor i ett visst område, samt citerat det som står på mammans Instagram så ska du anmäla mig för...? Vad?
Citera
2016-09-11, 11:16
Avslutad
Citat:

Mamman har uppenbarligen börjat göra vissa medgivanden, så vi får se om pöbeljuryn hade rätt.
Citera
2016-09-11, 11:18
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiftyshades
Så du menar, att bara för jag skrivit att jag tror att det handlar om en olycka, att familjen bor i ett visst område, samt citerat det som står på mammans Instagram så ska du anmäla mig för...? Vad?
Har läst igenom tråden igen och finns 1 inlägg som är riktigt otrevligt, inte ditt.
Citera
2016-09-11, 11:22
Medlem
Rundcrantzs avatar
Citat:

Välkommen till Flashback. Här är det "yttrandefrihet på riktigt" som gäller.

Yttrandefrihet är till för att skydda åsikter, spekulationer och uttryck som är kontroversiella.
Åsikter som andra blir upprörda av helt enkelt.

Om du inte gillar det är Flashback inget forum för dig är jag rädd.

Hälsa åklagaren så gott från mig!

Citera
2016-09-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nu är facebooken för den förmodade mamman i alla fall nedstängd.

nä inte alls. är inne precis på den
Citera
2016-09-11, 11:27
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Om nu pappan utfört hjärt och lungräddning kan där ha uppstått skador i samband med det och då måste de självklart utreda.

Kanske. HLR på så små barn brukar dock inte ge den typen av skador som blandas ihop med misshandelsskador. Dels olika mekanismer och dels är så små barns skelett så mjukt att kompressioner inte borde ge sådana skador. Dessutom utreder man inte "självklart" misshandel om det är skador typiska för HLR på ett barn med hjärtstopp. I så fall är det andra faktorer som spelar in.

Citat:
Ursprungligen postat av Sammmo
Är det vad du bestämt är i sak??
Och snälla läs artikeln. Tillfrågade polisen säger i artikeln att det "nästan" sker per automatik

Det är min erfarenhet som läkare, har dock ingen inblick i det aktuella fallet och visst kan det föreligga skillnader mellan både kliniker och sjukhus hur snabb man är att utreda. Att man skulle gripa föräldrar på rutin är löjligt och helt enkelt inte sant, då krävs det rätt mycket. Därmed inte sagt att de behöver vara skyldiga.
Citera
2016-09-11, 11:29
Medlem
Medgivande om vad ? Att de hade en hund som smög omkring.? Vad för slags medgivande ska Media berätta, indicier kallas oklara budskap för.. Tycker faktiskt att en utredning vad det än är, är onödig att basunera ut förrän allt är klart. Förr var folk mer lugna och sansade, vad berodde det på ?
Citera
2016-09-11, 11:37
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hunden ser ut som en Shelty, än liten menlös ras och ser ut som en minicollie. Skulle aldrig ge sig på ett barn. R.I.P

Hunden på hennes FB är en Shetland Sheepdog, smeknamn Sheltie. Man ska aldrig säga aldrig när det gäller hundar och barn. Men av alla hundraser på denna planet är nog Sheltie den minst sannolika att ge sig på ett spädbarn. Vänligare hundras finns knappast.
Citera
2016-09-11, 11:38
Medlem
Bara jag som reagerar på att paret på sannolika skäl är misstänkta för mord och inte vållande till annans död? Tyder ej på tragisk olycka (även om man hoppas att så är fallet)?
Citera
2016-09-11, 11:41
Medlem
WalterNeffs avatar
Tråden på hennes Facebook har över 3700 inlägg. Är det nån som vet om nåt väsentligt har kommit fram där, det är helt omöjligt att gå tillbaka och läsa så långa trådar på fejjan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in