Hej!
Har ett litet i-landsproblem som måste redas ut på ett eller annat sätt.
Köpte en gasolgrill i våras, en Weber Genesis. Monterade denna på uteplatsen. Allting frid och fröjd så långt.
Problemet som uppstått är bara att nu när den väl sitter ihop så är det ett jäkla åbäke att flytta på. Särskilt över mina 2,5m höga tujahäckar som omsluter hela uteplatsen.
Så jag har ungefär tre val:
1. Plocka isär grillen i delar och ta ut allting igenom lägenheten/över häcken.
2. Kranbil modell mindre alternativt skylift och lyfta hela åbäket över häcken så jag kan ställa den i förrådet.
3. Låta gillen stå ute hela vintern och hoppas att den står emot väder och vind bra.
Den har stått ute hela sommaren med originalöverdrag som fungerar fint. Jag är väl mest rädd över att den tar stryk under vintern och att vissa delar börjar rosta en del när den kommer stå ute oanvänd i typ 6 månader.
Är definitivt inge sugen på att plocka isär den, då det sällan brukar bli bra att skurva isär/ihop sådana pjäser flera gånger.
Känns även riktigt overkill att försöka få den över häcken, men det är fortfarande värt det ifall den skulle se ut som stryk till våren annars.
Någon som har några inputs eller som låter sin grill stå ute hela året och kan meddela resultat av detta?