Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-30, 16:39
Medlem
ElzyLays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKryptonite
Bilden är borttagen, men den här länken fungerar:

Senaste kända bild på Linda Thorén (ca 2013):

https://postimg.org/image/jy9df0i67/

Det där är väl inte heller Lindas verkliga hårfärg, även om den ser snyggare och mer naturlig ut än den där bimbo-blonda hon hade under porrtiden. Men att döma av fittfrisyren i dom klipp jag sett är hon väl egentligen rödhårig? Även blekheten och fräknarna tyder ju på det.
Citera
2016-09-03, 19:09
Medlem
MrKryptonites avatar
Helt klart rödhårig mellan benen

http://xhamster.com/movies/285197/linda_thoren.html

Ack, man blir ju riktigt nostalgisk. Det var på den gamla goda tiden när porrstjärnor fortfarande fick ha en tofs på fittan.
Numera är det ju omöjligt att avgöra deras riktiga hårfärg.
Citera
2016-09-03, 20:54
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
I Sverige är det överlag inte socialt accepterat, att ha gjort den karriären. Och speciellt inte i Norrland, som bara befolkas av sossefolk. Jag tror hon har tvingats utsta en hel del okvädingsord pa öppen gata där uppe..

Då kan hon skrika tillbaka

- Då har du ju sett filmen
Citera
2016-09-06, 12:00
Medlem
ElzyLays avatar
Det var nog ganska naivt och blåögt av henna att spela in porren under sitt riktiga namn.
Men på den tiden räckte det kanske med ett hemligt telefonnummer för att få vara i fred.
Hon kunde ju knappast gissa vad som väntade runt hörnet. Porrvågen på nätet och nitiska nätdetektiver och stalkers som följer gamla porrstjärnors liv och leverne ända fram till pensionen.
Citera
2016-09-06, 18:57
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElzyLay
Det var nog ganska naivt och blåögt av henna att spela in porren under sitt riktiga namn.
Men på den tiden räckte det kanske med ett hemligt telefonnummer för att få vara i fred.
Hon kunde ju knappast gissa vad som väntade runt hörnet. Porrvågen på nätet och nitiska nätdetektiver och stalkers som följer gamla porrstjärnors liv och leverne ända fram till pensionen.

Hon var arton år och inte den skarpaste kniven i lådan. Tjejer i den åldern är inte direkt kända för att tillämpa avancerad konsekvensanalys på sin beslut.
Citera
2016-09-07, 10:59
Medlem
MrKryptonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Hon var arton år och inte den skarpaste kniven i lådan. Tjejer i den åldern är inte direkt kända för att tillämpa avancerad konsekvensanalys på sin beslut.

Nej, men dom flesta gömde sig ju lite bakom någon sorts artistnamn, Linda Lust eller liknande.

Att hon gick ut med sitt verkliga namn var ju extra oförsiktigt och ganska konstigt egentligen.
Citera
2016-09-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKryptonite
Nej, men dom flesta gömde sig ju lite bakom någon sorts artistnamn, Linda Lust eller liknande.

Att hon gick ut med sitt verkliga namn var ju extra oförsiktigt och ganska konstigt egentligen.

Hon trodde väl att hon skulle stanna forever i USA. Men det torde inte vara speciellt besvärligt för henne att skaffa skyddade personuppgifter i Sverige. Bara att hänvisa till sin bakgrund och alla nätskriverier, kanske en del hätska gamla facebook-kommentarer o.s.v.
Citera
2016-09-09, 19:01
Medlem
baise-mois avatar
Citat:
Hon trodde väl att hon skulle stanna forever i USA. Men det torde inte vara speciellt besvärligt för henne att skaffa skyddade personuppgifter i Sverige. Bara att hänvisa till sin bakgrund och alla nätskriverier, kanske en del hätska gamla facebook-kommentarer o.s.v.

Kan inga detaljer, men tror inte det är helt lätt att få skyddade prsonuppgifter.
Att byta namn är ju inga problem, och det har hon ju också gjort.
Citera
2016-09-09, 19:22
Bannlyst
Citat:

Skyddade personuppgifter kräver allvarliga och konkreta hot om våld och/eller förföljelser, helst ihop med domstolsbeslut. Skatteverket, som beslutar i frågan (efter yttrande från polis eller åklagare), bryr sig inte det minsta om vad som skrivs om en person på internet eller vad han/hon arbetat med tidigare. Jag tror ingen har försökt döda Linda Thorén eller liknande.
Citera
2016-09-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Skyddade personuppgifter kräver allvarliga och konkreta hot om våld och/eller förföljelser, helst ihop med domstolsbeslut. Skatteverket, som beslutar i frågan (efter yttrande från polis eller åklagare), bryr sig inte det minsta om vad som skrivs om en person på internet eller vad han/hon arbetat med tidigare. Jag tror ingen har försökt döda Linda Thorén eller liknande.

Riktigt hur allvarliga hot som krävs, är väl inte entydigt fastställt. Det är möjligt, att hon utsatts för stalking och ofredande eller olaga hot. Jag tror det kan räcka med en polisanmälan för att det ska anses styrkt.

Säg att du polisanmäler en okänd person för att ha mordhotat dig pa öppen gata. Polisen inleder en utredning, som inte leder nagon vart. Skulle SKV avvisa en ansökan om skyddade personuppgifter, bara för att polisen inte lyckats gripa den okände GM? Det har jag svart att tro. Men du kanske kan ange källa pa motsatsen?
Citera
2016-09-10, 11:24
Bannlyst
Nej, det krävs givetvis ingen fällande dom, men ofta finns det en dom. Folk anmäler ju varandra för allt möjligt idag utan substans och en anmälan säger egentligen ingenting. I många anmälningar kan ju dock vittnesuppgifter och förhör finnas som styrker en ev. hotbild och det måste vara allvarliga och konkreta hot. Polisen har ju ofta vetskap om hur det ligger till i det enskilda fallet.

Vad jag ville säga är att Linda har förmodligen aldrig blivit hotad eller allvarligt förföljd (det räcker inte med "nätstalking"). I så fall hade hon säkerligen fått skyddade uppgifter (som omprövas varje år för övrigt).
Citera
2016-09-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Nej, det krävs givetvis ingen fällande dom, men ofta finns det en dom. Folk anmäler ju varandra för allt möjligt idag utan substans och en anmälan säger egentligen ingenting. I många anmälningar kan ju dock vittnesuppgifter och förhör finnas som styrker en ev. hotbild och det måste vara allvarliga och konkreta hot. Polisen har ju ofta vetskap om hur det ligger till i det enskilda fallet.

Vad jag ville säga är att Linda har förmodligen aldrig blivit hotad eller allvarligt förföljd (det räcker inte med "nätstalking"). I så fall hade hon säkerligen fått skyddade uppgifter (som omprövas varje år för övrigt).

Skyddade personuppgifter är väl inget man tilldelas! Det krävs en formell ansökan hos SKV! Linda vet väl inte om vilka möjligheter hon har! Tjejen har väl knappt grundskola.

Och hur vet du att en omprövning sker varje ar? Det verkar ju helt idiotiskt! Om jag inte har hotats t. ex. under det ar jag haft skyddade personuppgifter - kommer skyddet att hävas efter ett ar da? Hur anses "bevisat" att hotbilden försvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in