2016-09-09, 21:21
Medlem
Jag har funderat på detta en stund och eftersom ledningen för Flashback förbjuder listor måste man motivera varför utvald stad befinner sig på just sin plats i rangordningen.

Sveriges trevligaste städer:
1. Jönköping. Man är så jävla trött på epitetet "Sveriges Jerusalem" så man vill bevisa motsatsen. Effekten: det har blivit en partystad.
Bonus är att det är landets vackraste stad.
2. Uppsala. Ja, ryktet är sant: alla är brunögda (svenskar och kanske finnar, men who cares). Men det gör inte Uppsala till nummer två. Det är den öppna och supertrevliga stämningen som tar hem poängen.Es
3. Eskilstuna (ett eget universum i Sverige, på samma sätt som Malmö. Plus trevligt och positivt. I detta enahanda land sticker Älsklingstuna och Malmö ut.
4. Malmö (samma som ovan, men i ännu högre grad. Malmöiter först, tvåa skåningar kanske, trea svenskar. Det är bara så trevligt med partikulariteter. Malmö skulle nästan kunna bli ett eget land!!
5. Askersund. En dröm från det förgångna.

Sveriges otrevligaste städer:
1. Stockholm (tarvar ingen förklaring, Stockholm har allt det som gör Sverige vidrigt men upphöjt till 2, inget av det som gör Sverige trevligt. Dessutom är skönheten helt överskattad)
2. Linköping (en as-if-stad i all sin prydno)
3. Norrköping (dito)
4. Västerås (så ful så det finns inte, och medborgarna i denna unkna stad går på som om det inte betyder något, som om allt ska vara asfalt och det är OK. Åsa Lindeborg, asfaltunderklassmänniskan kommer från denna ort, det säger allt...)
5. Östersund (det tristaste av Norrland har att bjuda på när det gäller ultrafeminism och nolltolerans mot alkohol)
Senast redigerad av junne13 2016-09-09 kl. 21:26.
Citera
2016-09-09, 21:25
Medlem
Svenskares avatar
Sveriges trevligaste stad, jadu Visby skulle jag vilja säga.

Sveriges otrevligaste stad, hmmm, Sölvesborg...
Citera
2016-09-09, 21:29
Medlem
Väldigt subjektivt så klart. Vill minnas någon ovetenskaplig undersökning på 80-talet där en kvällstidning räknade hur många som hälsade tillbaka när man passerade varandra på gatan. Västervik var trevligast, Ulricehamn sämst. I det senare fallet hälsade 91 procent inte tillbaka. Fast tänk om man ens försökte hälsa i Stockholm på det viset...
Citera
2016-09-09, 21:40
Medlem
kraftfoders avatar
Rent subjektivt skulle jag nog säga Norrköping! (Kände mig verkligen som hemma som göteborgare!)
1) Fin stad, nästan lika fint som Gbg.
2) Spårvagnar, nästan som Gbg.
3) IFK, nästan som Gbg, fast "fel" IFK", men ändå fint. Gick faktiskt dit och hejade på dom, hemlängtan!
4) Fina tjejer, bättre än GBG!

Norrköping är nog Sveriges (näst) finaste stad!
Gillar verkligen Norrköping!
Citera
2016-09-09, 21:42
Medlem
Torpedullas avatar
What about Göteborg? Visby i november är ingen höjdare
Citera
2016-09-09, 22:08
Medlem
Sur Luleå ! Född där och vill aldrig mer dit !
Citera
2016-09-09, 22:09
Medlem
WaterBallets avatar
Trevligast: Stockholm
Otrevligast: Göteborg

Alla som är något vet att det är sant.
Citera
2016-09-09, 22:12
Medlem
WaterBallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51ragaj
Skulle säga Malmö-Sveriges trevligaste stad. Jag vet vad ni tänker nu, ''farligt'' du kommer dö/bli våldtagen. Men om du går runt med bacon på dig så ska du nog se hur trevligt och fantastiskt Malmö egentligen är. Det finns allt!

Yeah right.
Citera
2016-09-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
What about Göteborg? Visby i november är ingen höjdare
Det är väl snarare vädret som gör Visby tråkigt i November, människorna är trevliga i Visby även i November.
Göteborg är nog Sveriges tråkigaste stad och jag finner ingen orsak för någon att någonsin besöka staden.
Sämst där vill jag placera samtliga skånska städer, skåningar är det drygast och otrevligast i Sverige och är nog det sämsta av ställen jag bott på i Sverige.
Norrlänningar är lite dryga de med men trotts det är de trevliga och de har en underbar natur så Norrländska städer är rätt trevliga men lider ofta av att vara en "håla".
Att TS lägger Uppsala som bäst men Stockholm som sämst verkar lite lustigt då de är rätt lika varandra att bo i och så sammankopplade med pendeln.
Stockholm har varit en underbar stad men har de senare decennierna liksom de flesta svenska städer fallerat då de fylls med importerat drägg, tro inte att jag anser att alla invandrare är drägg utan snarare att det är dräggen som sticker ut, syns och hörs.
Bibel-bältet i Småland är ingen myt och jag finner Småland som ett lustigt ställe att bo på, det är de enda ställena jag bott i där de haft kristna möten i källarna i var och vartannat hus.
Visby eller en norrländsk stad är bland de bättre i Sverige men vill man inte bo i en håla och vara anonym så är Stockholm bäst.

Jag har bott på väldigt många ställen i Sverige och bygger min uppfattning helt efter erfarenhet av att bo i olika delar av Sverige och finner mer likheter mellan olika delar av Sverige än just städer.
Citera
2016-09-09, 22:24
Medlem
Gift44s avatar
Trevligast: Göteborg, Norrköping, Karlstad, Kalmar.
Otrevligast: Hallsberg, Katrineholm, Gävle
Stockholm kvalar in i bägge kategorierna
Citera
2016-09-09, 22:25
Medlem
Faronstreams avatar
Bra tätorter: Karlstad, Helsingborg, Stockholm, Uppsala, Linköping

Sämre tätorter: Malmö, Sundsvall, Örebro, Göteborg, Jönköping, Gävle

Mycket dåliga tätorter: Karlskoga, Hällefors, Vingåker, Mariestad, Uddevalla, Västervik
Citera
2016-09-09, 22:33
Medlem
Torpedullas avatar
Umeå? Luleå? Kiruna? Skellefteå? Karlskrona? Skövde? Falun? Åre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in