Citat:
Ursprungligen postat av
Torpedulla
What about Göteborg? Visby i november är ingen höjdare
Det är väl snarare vädret som gör Visby tråkigt i November, människorna är trevliga i Visby även i November.
Göteborg är nog Sveriges tråkigaste stad och jag finner ingen orsak för någon att någonsin besöka staden.
Sämst där vill jag placera samtliga skånska städer, skåningar är det drygast och otrevligast i Sverige och är nog det sämsta av ställen jag bott på i Sverige.
Norrlänningar är lite dryga de med men trotts det är de trevliga och de har en underbar natur så Norrländska städer är rätt trevliga men lider ofta av att vara en "håla".
Att TS lägger Uppsala som bäst men Stockholm som sämst verkar lite lustigt då de är rätt lika varandra att bo i och så sammankopplade med pendeln.
Stockholm har varit en underbar stad men har de senare decennierna liksom de flesta svenska städer fallerat då de fylls med importerat drägg, tro inte att jag anser att alla invandrare är drägg utan snarare att det är dräggen som sticker ut, syns och hörs.
Bibel-bältet i Småland är ingen myt och jag finner Småland som ett lustigt ställe att bo på, det är de enda ställena jag bott i där de haft kristna möten i källarna i var och vartannat hus.
Visby eller en norrländsk stad är bland de bättre i Sverige men vill man inte bo i en håla och vara anonym så är Stockholm bäst.
Jag har bott på väldigt många ställen i Sverige och bygger min uppfattning helt efter erfarenhet av att bo i olika delar av Sverige och finner mer likheter mellan olika delar av Sverige än just städer.