2016-09-07, 08:25
Medlem
Big-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Rykten som florerar i min omgivning är att 41åringen är ett adoptivbarn från Thailand.
Hon ska vara en av dem ca:700 barn som kom hit från Thailand 1974-1975 med falska
papper. När detta uppdagades då stoppades all adoption från Thailand.

I så fall kan hon ju ha sitt ursprung från någon av grannländerna till Thailand.
Försäljning av kidnappade barn från Thailand var ju omfattande då. Pågår än.

Är det någon mer som hört detta ?

Haha säkert!
Har du sett bilder på hennes syrra? De ser nästan exakt lika ut. Förutom att syrran ser lite mer seriös och medelklassig ut.
Citera
2016-09-07, 08:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Rykten som florerar i min omgivning är att 41åringen är ett adoptivbarn från Thailand.
Hon ska vara en av dem ca:700 barn som kom hit från Thailand 1974-1975 med falska
papper. När detta uppdagades då stoppades all adoption från Thailand.

I så fall kan hon ju ha sitt ursprung från någon av grannländerna till Thailand.
Försäljning av kidnappade barn från Thailand var ju omfattande då. Pågår än.

Är det någon mer som hört detta ?

Uppenbarligen har varken du eller de som sprider ryktena sett en enda bild på JM. Hon ser nämligen väldigt svensk eller europeisk ut. Så nej, det är bara ett rykte.
Citera
2016-09-07, 08:57
Medlem
xxxslimxxxs avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4345684-sa-lever-41-aringen-och-18-aringen-i-haktet
Rätt intressant, kom ut på fb för ca 15min sedan
Citera
2016-09-07, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/41-ariga-kvinnans-dodsorder-i-stugan/

"Expressen har talat med en av utredarna i sommarstugemordet och bett om att få en kommentar kring uppgifterna.
– Jag får hänvisa dig till vår presstalesman för frågor, säger utredaren.
"

He, he. En liten stilistisk miss där tror jag. 😆😆😆.
Det stycket hade med fördel kunnat ersättas med en sned bild av ett mörkt rum. Annars var det delvis väl dramatiserat. Delar av texten är det väl bara att stjäla rakt av till boken. Har inte den här händelsen sålt lösnummer/klick förut så är det härmed fixat.

"Personer i Eskilstunas afghanska minoritet har berättat om hur den äldre kvinnan ska ha skickat honom för att driva in påstådda skulder."

Maffiametoder. Narkotikaförsäljning?

"Tingsrätten utfärdade under häktningsförhandlingarna i fredags yppandeförbud för alla som närvarade i rättssalen."

Bara de som var närvarande i rättssalen?
Citera
2016-09-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hon är ende ordinarie styrelseledamot men båda (JM & LI)
tecknar firma, dvs. signerar papper av vikt i daglig verksam-
het.
Hon är också VD.
Om hon dessutom äger över 50% av bolaget så har hon 100%
kontroll över bolaget och ingen annan kan förändra hennes
ställning i bolaget när det gäller sådant som måste beslutas
av stämma.
Jag vet inte vilken roll LI kan få, t.ex. då ordinarie
styrelseledamot (och huvudägare, om hon är det) är häktad
eller i fängelse, man jag gissar att JM måste ge LI eller någon
annan fullmakt, om beslut som kräver beslut av stämma, t.ex.
ska fattas. Det gäller bl.a. förändring av styrelsens samman-
sättning.
I styrelsen träder suppleanten in i stället för ordinarie, när
ordinarie "faller ifrån".
LI kan driva företaget vidare, eftersom hon tecknar firma,
när det gäller dagliga verksamheten. Hon utför ju också den
ende "tillgängliga" i styrelsen, nu och kanske 20 år framåt...

Tror att hennes problem mest handlar om hur bolaget ska avvecklas. Det företaget är dött. Särskilt nu när flyktinghemmen avvecklas i rasande takt.
Citera
2016-09-07, 09:55
Medlem
perVers2.1s avatar
Det som stör mig nästan mest är polisens underlåtenhet att göra sitt jobb.

Man vill gärna tro att JM varit extremt beräknande, satt sig ner och tagit sig en rejäl funderare och klämt fram ett "Att-Göra-Schema". Så behöver det alls inte vara.

Personer med störningar av den typen vi misstänker att JM har, ev adderat med tablettmissbruk gör det extremt svårt att träffa rätt i våra antaganden.
Vi försöker med fantasi men är helt enkelt för friska för att förstå.
Citera
2016-09-07, 10:00
Medlem
Har hennes ex, rektorn pratat ut i media nu?
Citera
2016-09-07, 10:05
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/sverige/uppgifter-dottern-gav-spruta-till-maken-som-gjorde-honom-sjuk-1.3762745

Det har gått drygt en månad sedan en man i 70-årsåldern mördades och hans hustru i 65-årsåldern utsattes för ett mordförsök i en sommarstuga i Arboga.
I fredags häktades parets dotter och dotterns sambo på sannolika skäl misstänkta för brotten.
Åklagaren skrev i häktningsframställan att paret misstänks för att "tillsammans och i samförstånd med annan" ska ha begått mordet och mordförsöket. Hon skrev också att dottern "i vart fall anstiftat" till mordet och mordförsöket samt "medverkat till gärningarna genom råd och dåd".

Med annan?
Citera
2016-09-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
http://www.gp.se/nyheter/sverige/uppgifter-dottern-gav-spruta-till-maken-som-gjorde-honom-sjuk-1.3762745

Det har gått drygt en månad sedan en man i 70-årsåldern mördades och hans hustru i 65-årsåldern utsattes för ett mordförsök i en sommarstuga i Arboga.
I fredags häktades parets dotter och dotterns sambo på sannolika skäl misstänkta för brotten.
Åklagaren skrev i häktningsframställan att paret misstänks för att "tillsammans och i samförstånd med annan" ska ha begått mordet och mordförsöket. Hon skrev också att dottern "i vart fall anstiftat" till mordet och mordförsöket samt "medverkat till gärningarna genom råd och dåd".

Med annan?

GP har rört till det lite. Förstår att det ser märkligt ut, men dom har slagit ihop båda häktningarna (JMs och 18-åringens). JM misstänks för brottet "tillsammans och i samförstånd med annan" (Där åsyftas 18-åringen)

Det samma gäller för 18-åringen, misstänkt tillsammans med JM.
Citera
2016-09-07, 10:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Arsenik bör tillhöra den gruppen av gifter som bevaras och kan ge träff på efter lång tid?
Finns det fler tro?
Arsenik och alla tungmetallerna kan ju inte brytas ned, utan finns kvar så länge det finns en kropp att analysera, och komplexa molekyler som peptidhormon bryts ner efter kort tid. Däremellan har vi halvkomplexa organiska molekyler, som de flesta läkemedel i tablettform. En hel del av dessa kan man få träff på efter något år om kroppen är någorlunda välbevarad och dosen varit stor.
Citera
2016-09-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
GP har rört till det lite. Förstår att det ser märkligt ut, men dom har slagit ihop båda häktningarna (JMs och 18-åringens). JM misstänks för brottet "tillsammans och i samförstånd med annan" (Där åsyftas 18-åringen)

Det samma gäller för 18-åringen, misstänkt tillsammans med JM.

yes, jag förstår. Tack för klargörandet.
Citera
2016-09-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Arsenik och alla tungmetallerna kan ju inte brytas ned, utan finns kvar så länge det finns en kropp att analysera, och komplexa molekyler som peptidhormon bryts ner efter kort tid. Däremellan har vi halvkomplexa organiska molekyler, som de flesta läkemedel i tablettform. En hel del av dessa kan man få träff på efter något år om kroppen är någorlunda välbevarad och dosen varit stor.

I GP:s artikel av idag, i mitt förra inlägg, beskrivs hur den avlidne äkte mannen fått en spruta av kvinnan och blivit så sjuk att läkarvård uppsöktes i Egypten. Samt att han misstänker att frun gjort det. Kommer arsenik i sådan form att man kan spruta det med tunn nål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in