Citat:
Orkar inte hänga med i tråden, men håller Circus Trump fortfarande ställningarna avseende att vara anti-frihandel och rejvar han på med bombastiska krav av protektionistisk typ?
I så fall är det fortfarande värt att hoppas på en Trump-seger.
Eller har han börjat vackla här också?
I så fall är det fortfarande värt att hoppas på en Trump-seger.
Eller har han börjat vackla här också?
SmokeyNegroni's reviderade Trump Theorem ger oss vägledning:
Citat:
Vi har faktiskt en hel massa information om vad han har för värderingar, ja en jättelik kunskapsdatabas i media i olika former. Mitt problem förut var att jag bara tagit hänsyn till vad han sagt sen 16 juni 2015 (vilket var vad mästerillusionisten ville att jag skulle göra).
Nu tar jag in precis allting han har sagt sen 1980, och då får man en klarare och korrektare bild av hans värderingar.
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
Nu tar jag in precis allting han har sagt sen 1980, och då får man en klarare och korrektare bild av hans värderingar.
Citat:
Problemet med att han brutit sin ettåriga formel är att man får hela New-York-values-Trump i knät på en gång, med allt han har sagt genom decennierna, och alla flipp-floppar han har gjort, inklusive den om Libyen. Sett ur det perspektivet så kan man inte ens lita på hans utrikespolitik.
Det enda som han har varit konsekvent om genom decennierna är sin syn på utrikeshandel, så vi kan lita på att han försöker stoppa TPP och omförhandla NAFTA.
Det enda som han har varit konsekvent om genom decennierna är sin syn på utrikeshandel, så vi kan lita på att han försöker stoppa TPP och omförhandla NAFTA.
Så ja, man kan lita på honom på den punkten. Sen menar jag iofs att det är missvisande att kalla hans ståndpunkt för anti-frihandel. Visst är han, precis som alla vettiga människor, emot frihandel i den rådande idiot-kategoriska, ideologiska formen. Ungefär som jag är emot demokratism, utan att för den skull vara emot demokrati, och således inte heller är anti-demokrat.
Man skulle kunna säga att Trump är anti-frihandelism.