Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-03, 18:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Orkar inte hänga med i tråden, men håller Circus Trump fortfarande ställningarna avseende att vara anti-frihandel och rejvar han på med bombastiska krav av protektionistisk typ?

I så fall är det fortfarande värt att hoppas på en Trump-seger.

Eller har han börjat vackla här också?

SmokeyNegroni's reviderade Trump Theorem ger oss vägledning:

Citat:
Vi har faktiskt en hel massa information om vad han har för värderingar, ja en jättelik kunskapsdatabas i media i olika former. Mitt problem förut var att jag bara tagit hänsyn till vad han sagt sen 16 juni 2015 (vilket var vad mästerillusionisten ville att jag skulle göra).

Nu tar jag in precis allting han har sagt sen 1980, och då får man en klarare och korrektare bild av hans värderingar.

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Citat:
Problemet med att han brutit sin ettåriga formel är att man får hela New-York-values-Trump i knät på en gång, med allt han har sagt genom decennierna, och alla flipp-floppar han har gjort, inklusive den om Libyen. Sett ur det perspektivet så kan man inte ens lita på hans utrikespolitik.

Det enda som han har varit konsekvent om genom decennierna är sin syn på utrikeshandel, så vi kan lita på att han försöker stoppa TPP och omförhandla NAFTA.

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Så ja, man kan lita på honom på den punkten. Sen menar jag iofs att det är missvisande att kalla hans ståndpunkt för anti-frihandel. Visst är han, precis som alla vettiga människor, emot frihandel i den rådande idiot-kategoriska, ideologiska formen. Ungefär som jag är emot demokratism, utan att för den skull vara emot demokrati, och således inte heller är anti-demokrat.

Man skulle kunna säga att Trump är anti-frihandelism.
2016-09-03, 19:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Enligt den Amerikanska Generalen Obama skickade fram så betalar Japan för 50% av kostnaden.
Trump: "They say 50% but we know its much less"
Trump: "Why arent they pay 100%?"

Tack för rättningen, men om han nu vill att Japan skall betala 100% för allt material plus alla trupper som befinner sig på japansk mark där Japan enligt förhandlingar inte får ha en egen armé, så får han även vara bered på att amerikanska trupper i sådana fall skall lyda den japanska regeringen, för varför ska de annars betala 100% för trupperna om de inte har direkt kontroll över dem?

Citat:
Ursprungligen postat av heis
Jag måste svara på din kommentar då du har så fel i så mycket, faktum kvarstår att Hillary vill fortfarande avsätta Al-Assad. You get it??
Det betyder alltså precis det jag skrev, terrorist-rebeller med TOWs tvingar Assad och Ryssland att försvara sig istället för att utrota IS.
Trump vill vad jag vet INTE störta någon dikatator (utom Kim Jong-un och gärna även Nicolas Maduro) via proxy-krig som bara är en mardröm för allihopa, det är blodbad på dina och Hillarys händer.

Kan du svara på frågan istället för att tramsa?

Att Clinton vill avsätta Assad är inte topic och spelar ingen roll då presidenten inte har sista ordet, sedan rörande att Ryssland, Iran, USA och Assad inte kan besegra daesh vill jag ha bevis på då de under de senaste månaderna har dödat väldigt många viktiga nyckelpersoner inom deash.

Sedan rörande blod på händerna så backade Trump Irak kriget i början, försvarade Clinton 2006 och sa att hon inte hade fått all information och därmed så skulle man inte kunna skylla på henne osv.

Jag personligen har aldrig stöttat vare sig Irak kriget eller att man skulle hjälpa syriska rebeller då jag tror på att inget utomstående land skall få blanda sig i ett annat lands interna krig (med andra ord inget land skall få blanda sig i ett inbördeskrig utan det är något som nationen skall lösa själv)
2016-09-03, 19:30
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan du svara på frågan istället för att tramsa?

Att Clinton vill avsätta Assad är inte topic och spelar ingen roll då presidenten inte har sista ordet, sedan rörande att Ryssland, Iran, USA och Assad inte kan besegra daesh vill jag ha bevis på då de under de senaste månaderna har dödat väldigt många viktiga nyckelpersoner inom deash.

Sedan rörande blod på händerna så backade Trump Irak kriget i början, försvarade Clinton 2006 och sa att hon inte hade fått all information och därmed så skulle man inte kunna skylla på henne osv.

Jag personligen har aldrig stöttat vare sig Irak kriget eller att man skulle hjälpa syriska rebeller då jag tror på att inget utomstående land skall få blanda sig i ett annat lands interna krig (med andra ord inget land skall få blanda sig i ett inbördeskrig utan det är något som nationen skall lösa själv)
Vad är din fråga egentligen, ifall alla de länderna kan besegra IS?
Vi släpper det, jag är för het hos modsen för att fortsätta offT.
Irak kriget var ju läxan man skulle lära sig.

Inte tillräckligt viktigt för dig tydligen, annars borde du ta avstånd från Hillary och vara bi-curious till Trump amirite?
2016-09-03, 19:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vad är din fråga egentligen, ifall alla de länderna kan besegra IS?

Jag ställer ingen fråga rörande daesh, jag säger bara hur situationen ser ut i dagsläget medan du fortsätter att pladdra om...ja vad är det du vill få sagt?

Jag undrar fortfarande vad det är som du vill ha sagt om mellanöstern, för Irak kriget bör man inte yttra sig om om man heter Trump då det finns bevis för att han har stöttat det till en början för att senare vara emot det (vilket är sunt då det ljögs om kriget så jävla mycket) för att senare ljuga och säga att han alltid var emot det.

Däremot så skall han ha beröm för att han försvarade Clinton 2006 då det var sant att hon inte hade all information när hon röstade då Sheney var den som manipulerade Bush genom att se till att vara den som var sist kvar i rummet då Bush alltid höll med den som hade sista ordet.

Citat:
Inte tillräckligt viktigt för dig tydligen, annars borde du ta avstånd från Hillary och vara bi-curious till Trump amirite?

Tycker inte om någon av kandidaterna, men jag anser att Trump inte är ett seriöst alternativ.

Det bästa vore om USA började om valet från början, lyfte fram alla kandidater och alla partier som vill lyftas fram och låta alla kämpa om presidentpositionen.
2016-09-03, 20:02
Medlem
heiss avatar
Citat:
Jag ställer ingen fråga rörande daesh, jag säger bara hur situationen ser ut i dagsläget medan du fortsätter att pladdra om...ja vad är det du vill få sagt?

Jag undrar fortfarande vad det är som du vill ha sagt om mellanöstern, för Irak kriget bör man inte yttra sig om om man heter Trump då det finns bevis för att han har stöttat det till en början för att senare vara emot det (vilket är sunt då det ljögs om kriget så jävla mycket) för att senare ljuga och säga att han alltid var emot det.

Däremot så skall han ha beröm för att han försvarade Clinton 2006 då det var sant att hon inte hade all information när hon röstade då Sheney var den som manipulerade Bush genom att se till att vara den som var sist kvar i rummet då Bush alltid höll med den som hade sista ordet.

Tycker inte om någon av kandidaterna, men jag anser att Trump inte är ett seriöst alternativ.

Det bästa vore om USA började om valet från början, lyfte fram alla kandidater och alla partier som vill lyftas fram och låta alla kämpa om presidentpositionen.
Ok, my bad. Du säger bara hur situationen är i dagsläget. Jag pladdrar en massa strunt, no worry man, jag måste ha menat något helt annat än de orden jag skrev.
Rebeller, say what lixom? Ähfan, de löser sig av sig själv.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23203938.ab

Tycker du inte Trump varit acceptabel senaste veckorna, även i en haters ögon??
Senast redigerad av heis 2016-09-03 kl. 20:11.
2016-09-03, 20:05
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Donald Trump's tour in Detroit and interview with Dr. Ben Carson.
https://www.youtube.com/watch?v=y2R9mLNfbJY
2016-09-03, 20:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ok, my bad. Du säger bara hur situationen är där nere i dagsläget.. Jag pladdrar en massa strunt, no worry man, jag måste ha menat något helt annat än de orden jag skrev.
Rebeller, say what lixom? Ähfan, de löser sig av sig själv.

Klart det finns rebeller i Syrien, det är trots allt ett diktatoriskt land men status quoe (innan daesh och allt sånt skit) var det optiamala, Syrien skulle må bäst av demokrati men de måste nå den vägen självmant, Iran är på god väg åt det hållet igen, det är bara att hoppas att det kan ske utan att USA fuckar upp allt. (vilket tyvärr lär ske med både Clinton som Trump då bägge inte direkt är smarta när det kommer till den frågan)

Citat:
Tycker du inte Trump varit acceptabel senaste veckorna, även i en haters ögon??

Jodå, jag tycker bara att han har helt fel typ av representanter (det har jag ioförsig tycket väldigt länge) och att han har rena idioter i sin stabb.

Trump skulle tjäna på att ha folk som inte kastar ur sig idiotiska repliker titta som tätt samt sådana som är pålästa.

Jag har även sagt att Trump skulle ha kunnat löst viss onödigt fokus om han var snabbare med att agera, nu senast med läkarintyget hade han bara gått till en opartisk läkare och bett om en helkroppsundersökning så hade han kunnat ställa sig rak och sagt att han var 99% frisk...han kan inte vara 100% frisk då han var för sjuk för att bli inkallad till Vietnamkriget.
2016-09-03, 20:29
Medlem
heiss avatar
Citat:
men de måste nå den vägen självmant,
Let's try keep it that way. Vad hade man själv tyckt om sitt hemland blev utsatt denna sortens åsiktspoliser och graderna man är villig att gå för att uppnå det. Att gå 100% jihad då skulle inte kännas långt borta.

Citat:
Jodå, jag tycker bara att han har helt fel typ av representanter (det har jag ioförsig tycket väldigt länge) och att han har rena idioter i sin stabb.

Trump skulle tjäna på att ha folk som inte kastar ur sig idiotiska repliker titta som tätt samt sådana som är pålästa.

Jag har även sagt att Trump skulle ha kunnat löst viss onödigt fokus om han var snabbare med att agera, nu senast med läkarintyget hade han bara gått till en opartisk läkare och bett om en helkroppsundersökning så hade han kunnat ställa sig rak och sagt att han var 99% frisk...han kan inte vara 100% frisk då han var för sjuk för att bli inkallad till Vietnamkriget.
Det är något onaturligt det stora intresset om Trump i b-media också, kvantiteten artiklar när jag sökte Trump vietnam, stört.
Sen kommer man ihåg att det är ointressant då det bara är för mycket, man börjar tänka själv och kommer fram till att Trump är smart original G, fan vad dumt att åka till Vietnam!
2016-09-03, 20:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Nu syns jag du blir lite orättvis...(har nog sagt att Trump berätigad kritik är ok, och bör belysas. Tex skatter och universitetet är ännu ett oskrivet kapitel..)

Men hälsomässigt under vietnamkriget ?

Det var ju väl mera kutym att snubbar med kontakter kunde slippa det..

Men idag så tror jag nog att fru Clintons hälsa är sämre..
2016-09-03, 20:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är något onaturligt det stora intresset om Trump i b-media också, kvantiteten artiklar när jag sökte Trump vietnam, stört.
Sen kommer man ihåg att det är ointressant då det bara är för mycket, man börjar tänka själv och kommer fram till att Trump är smart original G, fan vad dumt att åka till Vietnam!

Det var många som undvek att åka till vietnam för att de var rädda och inte ville kämpa för sitt land, dock så ska Trump ha beröm för att han inte gjorde som pedofilen Ted Nueget som sket på sig för att slippa åka.

Men hur som, han kan omöjligt vara 100% frisk/perfekt om hans hälsenor var för korta för att slås för sitt land

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu syns jag du blir lite orättvis...(har nog sagt att Trump berätigad kritik är ok, och bör belysas. Tex skatter och universitetet är ännu ett oskrivet kapitel..)

Men hälsomässigt under vietnamkriget ?

Det var ju väl mera kutym att snubbar med kontakter kunde slippa det..

Men idag så tror jag nog att fru Clintons hälsa är sämre..

Det var bara ett exempel på att hans läkare kanske inte borde säga att han är den friskaste kandidaten i amerikansk historia osv, my bad att jag inte var tydlig nog.

Sedan så tror jag inte heller att Clinton är den friskaste på planeten men jag tror inte som många andra att hon har ena foten i graven eller osv.

[Tillagt]

Det jag menade att säga med hans hälsa var att hade han bara varit i kontakt med en annan läkare som hade gett ett seriöst utlåtande så hade han kunnat tryckt upp sitt läkarintyg i ansiktet på alla kritiker.
2016-09-03, 20:52
Medlem
heiss avatar
Citat:
Det var många som undvek att åka till vietnam för att de var rädda och inte ville kämpa för sitt land, dock så ska Trump ha beröm för att han inte gjorde som pedofilen Ted Nueget som sket på sig för att slippa åka.
Hellre skita ner sig själv än gå igenom vad denna äkta varan till warhero behövt gå igenom, civil dessutom. Inte som light-weight McCain, he's not a warhero. Bra dokumentär, McCain är också med i den på tal om.
https://www.youtube.com/watch?v=9U2lBrTixEw

Citat:
Sedan så tror jag inte heller att Clinton är den friskaste på planeten men jag tror inte som många andra att hon har ena foten i graven eller osv.
Ingen hade frågat eller gjort en stor grej av det, om hon inte vore helt handlingsförlamad? Nu försöker jag vara objektiv, men jag har aldrig hört någon policy eller policy-nyhet från henne, eller bara om henne, anyone seen her? Lower energy than Jeb.

Citat:
Det jag menade att säga med hans hälsa var att hade han bara varit i kontakt med en annan läkare som hade gett ett seriöst utlåtande så hade han kunnat tryckt upp sitt läkarintyg i ansiktet på alla kritiker.
Han vill väll få de att sukta efter smarrigheterna antar jag. We love feeding the media don't we love feeding the media?
2016-09-03, 21:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hellre skita ner sig själv än gå igenom vad denna äkta varan till warhero behövt gå igenom, civil dessutom. Inte som light-weight McCain, he's not a warhero. Bra dokumentär, McCain är också med i den på tal om.
https://www.youtube.com/watch?v=9U2lBrTixEw

Om du anser att McCain inte förtjänar att bli klassad som krigshjälte så får du stå för det, men att skita på sig för att undvika att bli inkallad är ganska lågt, ioförsig det är Ted Nuget vi pratar om samma karl som har sex med 14 åringar och skryter om det.

Men när det kommer till Trump så säger jag inte att det var fel att undvika det hela utan bara det att han inte kan vara den friskaste kandidaten i USAs historia.

Citat:
Ingen hade frågat eller gjort en stor grej av det, om hon inte vore helt handlingsförlamad? Nu försöker jag vara objektiv, men jag har aldrig hört någon policy eller policy-nyhet från henne, eller bara om henne, anyone seen her? Lower energy than Jeb.

Det hon mest har pratat om är skärpta lagar, har för mig att det har pratats om att även hon vill bygga muren osv men är inte helt säker, som sagt ingen av kandidaterna är bra i mitt tycke skulle vilja se att hela valet börjar om från början med helt färska kandidater och där även andra partier kan få ta del av valet.

Citat:
Han vill väll få de att sukta efter smarrigheterna antar jag. We love feeding the media don't we love feeding the media?

Det eller så var han helt enkelt inte smart/snabb nog att göra något sånt, han hade tjänat på att kunna punktera det fokuset för det gav inget (varken för skeptiker eller de som hyllar honom)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in