2016-09-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Vem av döttrarna?

J*lia. Dessutom hade *nki telefon på två lägenheter, varav den ena bebos av dottersonen D*vid, som det ser ut.
Citera
2016-09-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag är tveksam till att liten paragraf 7-undersökning kommer utföras men inte helt omöjligt. En rättsspsykiatrisk undersökning tror jag är helt utesluten. Hon är inte på något vis psykotisk i den bemärkelsen att det skulle påverka en dom. Hon är snarare extremt manipulerande och känslokall vilket passar bättre (för att inte säga klockrent) in på en psykopatisk störning.
Nej, det blir Hinsan för Johanna. Där hon snabbt kommer skaffa sig både status och makt.
Hinsehäxan No.2 😉
Citera
2016-09-02, 21:57
Medlem
Addhocs avatar
[quote=everythingis|58363109]
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Här kommer två skärmdumpar från Juli*s och hennes pojkväns Facebooksidor... Skulle ju inte skriva av dem i det här fallet, kan ju varit de som var de två personerna som var närvarande i sommarstugan när Johannas exman togs av daga. Observera datumet.. Dagen efter första mordet typ.

https://minfil.org/E431o1bfb1/Screenshot_20160902-212812.png
https://minfil.org/C23ao5bbbc/Screenshot_20160902-212513.png

Ja du "Everythingis" det sista där skrivet av Imr@n är suspekt.
Citera
2016-09-02, 21:59
Medlem
Addhocs avatar
Alltså helt vridet i denna tråd nu!!!

Alla mina citat ser ut som andras och deras citat ser i sin tur ut att vara mina!?
Jag har provat att logga ur men det hjälper inte. Kan någon moderator vara behjälplig?

Edit; vill tillägga att detta startade vid inlägg 6002 och sedan dess är det helt fuckat
Senast redigerad av Addhoc 2016-09-02 kl. 22:02.
Citera
2016-09-02, 22:01
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Älsklingen är nog i själva verket bra äldre än uppgivna 18 år. Kanske 21 eller mer.

Apropå åldrarna på de "ensamkommande flyktingbarnen":

(I dagens Expressen.)

Barnläkare: Vissa har varit 40 år gamla

http://www.expressen.se/nyheter/barnlakare-vissa-har-varit-40-ar-gamla/
He, he - bra tänkt! 21 är ju en utmärkt ålder då det innebär att han kan få fängelse på livstid (om det nu var han som gjorde the dirty deed). Har för mig att alla rabatter upphör vid 25. Leif GW sade det i Veckans brott en gång.

Vilken rolig avatar du har för övrigt!
Citera
2016-09-02, 22:05
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ja hon erkänner aldrig, inte en chans!
Däremot kan hon nog tänkas läcka att det var afghanhunden som hade ihjäl dem, men att hon inledningsvis varit både chockad och rädd och därför inte kunnat/vågat säga något tidigare. Hon kan säkert hävda att hon låtsas älska honom för att hon var rädd för vad han skulle göra mot henne annars.
Hon har INGA skrupler och skyr INGA medel för att klara sig undan så gott hon kan.

Hon är en rakt igenom lögnaktig och hagalen skata.
Strategin är nog att neka ända in i kaklet. Har de bevis som knyter afghanen till mordet - vilket mycket tyder på att de har - så kommer de båda skylla på varandra.
Jag är rätt säker på att åtalet kommer helt ha skottgluggen mot Johanna. De är inte dumma. Blir det ord mot ord så finns det massor av bevis som stöder den ene och motsäger den andre.

JM har varit smart - tror hon. Tänkt ut en story om hur sinnessjukt kär han var i henne men att föräldrarna (GM/AM) inte accepterade deras "kärlek". Därför försökte han röja dem ur vägen men lyckades inte helt.

Och stackars Johanna har varit helt förtvivlad och inte vetat vad hon ska göra blubb blub buhu hu huuuu.

Men hennes dramatiska skådespelarprestationer kommer mötas av ett stenansikte. Hon har varit slarvig som fan, mobilsamtal, kontakter, avlyssning, allt finns. Afghanens vänner, och Johannas "vänner" kommer alla peka ut hennes roll i skenromansen. Alla som tidigare varit rädda för henne kommer sjunga som fåglar. T.o.m. hennes egen mamma kommer peka ut henne som ett mördarmonster.
Men jag är övertygad om att hon just nu tror att hon enkelt kommer att bluffa polisen, rättsväsendet och alla som hon känner.
När hon inser att det inte funkat så kommer hon inte reagera alls, bara sluta sig och fortsätta ljuga.
Citera
2016-09-02, 22:06
Medlem
everythingiss avatar
Citat:

Ja du "Everythingis" det sista där skrivet av Imr@n är suspekt.
Som dotter till en manipulerande mörderska så kommer lojaliteten till sin mamma vara stark, särskilt om mamman spelar lite på att exmaken misshandlade, hotade henne.. Osv. Det var ju trots allt inte Juli*s egen fader det handlade om. Säg att dottern övertalade sin man att hjälpa till att rigga exets "olycka" och att det är just därför han är så ångerfull på sin Facebook.
Citera
2016-09-02, 22:07
Medlem
Bästa bild på JM? Där man ser hur hon ser ut och inte nån skitbild med teleobjektiv vid en pool i Thailand.
Citera
2016-09-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ja,jag har tittat runt och också blivit intresserad av Thomas,och hans koppling till Johanna och hennes företag.
Han är skriven i Farsta men bor på Östermalm,är hans lägenhet i Farsta ett flyktingboende tror du?
Han är VD på Nordisk familjehemsvård AB,ihop med JMs 18åriga dotter,fast bolaget verkar inte aktivt.Försöker klura ut hur han och Johanna träffats.
Kanske de möttes på en semesterort någonstans,och hade gemensamma intressen?
Det ena gav kanske det andra,vem vet?
Tycker att allt är så konstigt och viktigt är även att utreda allt runt denna Johanna.

Ja, denna Thomas är högintressant. Han sköter alltså ekonomin på pangelius.
Samma månad som sexskandalen rullar upp startar han upp ett nytt företag med JMs dotter i styrelsen. Min första fråga blir, hur hänger de ihop och den andra, hur mkt har de tillsammans förskingrat från företaget?
Citera
2016-09-02, 22:11
Medlem
Jäkla soppa allt det här. Moham*ed Nor, som misstänkts för att ha misshandlat 89-årige Bengt Bergman till döds i råbergstorp-eskilstuna är vän på Facebook med Jul*a Blomsterlunds 25- årige fästman.

Det kanske har framkommit här på fb tidigare men jag tror inte det.

I vilken fall så tycker jag att det är tragiskt för alla barnen...
Citera
2016-09-02, 22:13
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
JM kan nog ha planerat att låta afghanen ta smällen. Kanske hon räknar med att det inte går att bevisa att hon ligger bakom mord(en). Ska bli riktigt intressant att läsa förhören med henne. Givetvis kommer killen att berätta allt när han inser att han är grundlurad. Hon kommer då att fortsätta neka och skylla på hans knarkande osv.
Jag tror hon kan gå helt fri faktiskt om hon inte torskar för mord på sin make.

Hon kommer envist hävda att hon inte på något sätt gett order om något mord på sina föräldrar utan att älskling agerat på eget bevåg. Det kanske han också på sätt o vis gjort om Johanna enbart har uttryckt en önskan typ:

"Oh...om dom ändå kunde dö nån gång. Jag önskar verkligen dom gör det snart så vi får leva som vi vill och dom slutar lägga sig i och pressa oss som dom gör. Fast det finns ju inget att göra mer än att acceptera vårt öde." Kanske till och med lade till: "För vi kan ju ändå inte döda dem.....så är det ju (tyvärr)".
Citera
2016-09-02, 22:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Som dotter till en manipulerande mörderska så kommer lojaliteten till sin mamma vara stark, särskilt om mamman spelar lite på att exmaken misshandlade, hotade henne.. Osv. Det var ju trots allt inte Juli*s egen fader det handlade om. Säg att dottern övertalade sin man att hjälpa till att rigga exets "olycka" och att det är just därför han är så ångerfull på sin Facebook.

Men kan det finnas så in i helvetes klantiga människor som på fejset skriver att de gjort sitt livs misstag som ångras djupt, dagen efter att man mördat?? Det är fan skottpengar på bara det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in