2016-09-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
JM kan nog ha planerat att låta afghanen ta smällen. Kanske hon räknar med att det inte går att bevisa att hon ligger bakom mord(en). Ska bli riktigt intressant att läsa förhören med henne. Givetvis kommer killen att berätta allt när han inser att han är grundlurad. Hon kommer då att fortsätta neka och skylla på hans knarkande osv.
Man får ju i så fall hoppas att de tekniska bevisen stöder hans version, om den situationen uppkommer. Då är JM likafullt rökt.
Citera
2016-09-02, 20:14
Medlem
Åker man till Thailand och semestrar om pappa är död och mamma svårt skadad.
Hon skulle vara där i tre månader.Begravningen tänkte hon skippa den?
Hur kommunicerar hon med pojkvännen ,han behövde ju tolk?
Var är hennes barn ? Hoppas någon vettig person tar hand om dem.

Min far gick bort i oktober 2015 och det var så jobbigt så någon resa
hade jag aldrig ens funderat på.Ett år har snart gått och vi är inte klara
med att ta hand om dödsboet.

Man är oskyldig tills man är dömd.Men i det här fallet finns en hel kennel
begravd.
Citera
2016-09-02, 20:20
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia

begravd.

Helt enig!! Mkt bra skrivet. precis så tänker 99.9 % av normala människor men hon är störd och lider av en grav personlighetsstörning. Kommer visa sig nu under häktningen!
Citera
2016-09-02, 20:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja hon erkänner aldrig, inte en chans!
Däremot kan hon nog tänkas läcka att det var afghanhunden som hade ihjäl dem, men att hon inledningsvis varit både chockad och rädd och därför inte kunnat/vågat säga något tidigare. Hon kan säkert hävda att hon låtsas älska honom för att hon var rädd för vad han skulle göra mot henne annars.
Hon har INGA skrupler och skyr INGA medel för att klara sig undan så gott hon kan.

Hon är en rakt igenom lögnaktig och hagalen skata.

Citerar mig själv här;
Tror också att hon är typen som faktiskt på riktigt tycker att hon är oskyldig om hon inte har hållt i mordvapnet (oavsett om hon bett om mord på sina föräldrar). Hon tycker hon har fog för att neka helt enkelt.
Citera
2016-09-02, 20:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Afghanen kommer sjunga ut, JM däremot blir en svårknäckt femma.
Citera
2016-09-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ja hon erkänner aldrig, inte en chans!
Däremot kan hon nog tänkas läcka att det var afghanhunden som hade ihjäl dem, men att hon inledningsvis varit både chockad och rädd och därför inte kunnat/vågat säga något tidigare. Hon kan säkert hävda att hon låtsas älska honom för att hon var rädd för vad han skulle göra mot henne annars.
Hon har INGA skrupler och skyr INGA medel för att klara sig undan så gott hon kan.

Hon är en rakt igenom lögnaktig och hagalen skata.

Där har vi pskykopaten. Det enda som skulle kunna få henne att erkänna något var om något fick henne att tro att det var bättre för henne att erkänna än att neka.

Det här med de åtgärder som polisen måste vidta och som skulle äventyras om fakta i målet blev kända, vad kan det vara? Kan inte ha med de häktade att göra. Måste handla om andra personer?
Citera
2016-09-02, 20:23
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag kan inte se några andra motiv i detta än pengar, hon ville säkert ärva sina föräldrar, men misslyckades, hennes gubbe druknade också? Livförsäkringen uteblev också, vilken förlorare.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2016-09-02 kl. 20:28.
Citera
2016-09-02, 20:24
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia

begravd.

Att man behöver tolk i rättsliga sammanhang har och göra med att språket är skilt från det vardagliga. Man förstår helt enkelt inte de rättsliga begreppen på svenska. Detsamma brukar gälla inom sjukvård, och därför har många tolk med sig vid läkarbesök.
Senast redigerad av bananapans 2016-09-02 kl. 20:28.
Citera
2016-09-02, 20:25
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Där har vi pskykopaten. Det enda som skulle kunna få henne att erkänna något var om något fick henne att tro att det var bättre för henne att erkänna än att neka.

Det här med de åtgärder som polisen måste vidta och som skulle äventyras om fakta i målet blev kända, vad kan det vara? Kan inte ha med de häktade att göra. Måste handla om andra personer?

Jag tror att det var dig jag svarade tidigare när jag skrev att det kan ha att göra med den parallella utredningen kring ex-makens död. Där finns nog fler figurer som är intressanta.
Citera
2016-09-02, 20:26
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Precis. Man kanske tror att någon man komma att röja undan bevis eller kanske hota vittnen (om det nu finns något). 18 åringen var ju en utav två som misshandlade "pojkarna" exempelvis.

Ingen vet hur många springpojkar JM har ute i det fria.
Citera
2016-09-02, 20:26
Medlem
Citat:
Hänger kanske ihop med den parallella utredningen om den drunknade/dränkta ex-maken?

Kanske. Men det är ju en annan utredning och tänker att åklagarna borde kunna hålla isär dem.
Citera
2016-09-02, 20:29
Medlem
VolvoF12s avatar
Tror ni det kommer begäras en sinnesundersökning av Johanna Möller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in