2016-09-01, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
Nej!
Trollhättan är en liten stad med en polisstation i centrum. Från stationen till Kronan(Kronogårdens Centrum typ) är det mellan 2.8km-3.4km beroende på vilken väg man kör enligt Google Maps. Tar ca 6-8 minuter med bil. Behovet av en egen polisstation på Kronogården är därför inte så stort då den vi har i dag ligger rätt nära och täcker upp det området.

Däremot så har polisen försökt bygga upp en bra kontakt med ungdomar där ute om jag inte minns fel. Är rätt säkert på att det har eller finns grupper inom Trollhättepolisen som fokuserar största delen av deras arbetstid på just Kronogården,Sylte, Lextorp. (övriga två är närliggande områden av liknande karaktär)
Ja, områdespoliser: http://www.ttela.se/nyheter/trollh%C3%A4ttan/omr%C3%A5despolisen-en-m%C3%A5nad-efter-d%C3%A5det-1.1355605
Citera
2016-09-01, 05:43
Medlem
Zikniks avatar
Verkanseld vid ohörsamhet, sedan gripande av samtliga inblandade.
Våldsamt upplopp ska automatiskt och snabbt ge flerårigt fängelsestraff.
1-2 ingripanden med kraft, sedan är problemet löst för hela landet.
Citera
2016-09-01, 07:26
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Måste ställa frågan :
Kronogården är ju ett problem områden, finns där en egen Polisstation ?
Om nej, varför i helvete inte då för ??

Jag anser att samtliga problemområden ska ha en egen polisstation.
Det behövs .

Fanns en på Lextorp förr, som är det närliggande området. men detta är för 20 år sen.
Troligtvis är det väl som med mycket annat att det handlar om pengar, våra politiker är ju tyvärr sånna att bringar det inga pengar utan bara kostar så tas det bort för då kan dom ju inte åka på sina dyra taxiresor och liknande.
Citera
2016-09-01, 08:03
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Jag vet att det bor många syrier där, men det är inte dom som är ute... ca 3000 somalier bor här med, jag bor i området.

Du var inte lite trög. Jag skrev att knallskott och upplopp skrämmer nyanlända = syrier.
Föll polletten ner nu?

Om du vet vilka det är som sen kastar sten mot polisen tycker jag du kan ringa och tipsa!
Citera
2016-09-01, 08:06
Medlem
Låt de brinna. Ingen borde åkt dit, ingen snut, inga heli's, inga brandmän, inga reportrar. Låt dom bränna sitt kvarter, vem bryr sig, svin och slödder som dessa personer förtjänar bo i misär.

Om orcherna drar vidare mot medelklassområdn skall dom mötas av stridsredo kravallpolis...
Citera
2016-09-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatareralla
Låt de brinna. Ingen borde åkt dit, ingen snut, inga heli's, inga brandmän, inga reportrar. Låt dom bränna sitt kvarter, vem bryr sig, svin och slödder som dessa personer förtjänar bo i misär.

Om orcherna drar vidare mot medelklassområdn skall dom mötas av stridsredo kravallpolis...

Tänk om det är precis det de vill? Att polisen ska ta i med hårdhandskarna? Så att de får en ursäkt för att börja utrota svenne på allvar?
Citera
2016-09-01, 08:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatareralla

Och ge fan i att städa, dom vill ju ha det såhär så låt dom få det. Lägg pengarna på sjukvård istället för på något som inte uppskattas. Laga inget sönderslaget tag inte bort brända bilar stäng affärer. Så får dom se hur det blir, kan dom tänka så kanske dom kommer på att det är dumt gjort men det kan dom nog inte. Nu lär jag få en nu varning för detta för man får inte skriva vad man vill MEN DET SKITER JAG JUST NU FÖR JA ÄR FÖRBANNAT GRINIG!
Citera
2016-09-01, 08:47
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHedgehog
Enligt polisen är det just nu "mycket oroligt" i Kronogården och har varit under kvällen. Dom har tydligen en insats där.
Jag har heller inte sett något i media än så länge.

Det hade visst skjutits massa raketer och kastats en del sten, och polisen säger att det var "ren tur" att ingen träffades. Svensk polis och räddningstjänst måste ha änglavakt, med tanke på att ingen har dödats, hamnat i koma eller blivit blind av någon raket ännu. Den som har befunnit sig i en sådan situation vet hur kaotisk och oöverskådlig den kan bli.

Ständigt denna "oro" i medias narrativ:
Stenkastande ungdomar är oroliga. Invandringskritiker är hatiska.
Verkligheten:
Stenkastande ungdomar är hatiska. Invandringskritiker är oroliga.

En trygghetsvärd säger att i Sverige är poliser människor som man kan prata med.

Det är bara det att drägget inte vill prata, de vill hata. Och svenskens oro växer.
Citera
2016-09-01, 08:57
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23438104.ab

Stenkastning och bränder i Trollhättan för andra natten i rad
För andra natten i rad har bostadsområdet Kronogården i Trollhättan skakats av bränder och stenkastning.
Mellan 30 och 50 ungdomar ska ha varit inblandade. Flera av dem var maskerade.
– Vi skickade ganska mycket personal dit för att lugna ner situationen, säger Sanna Lagerqvist, vakthavande befäl vid polisen.
Citera
2016-09-01, 08:59
Medlem
Har det kommit fram i tråden än varför detta händer? Eller har folket i Kronogården det bara tråkigt och vill hitta på med jävelskap?
Citera
2016-09-01, 09:00
Medlem
Har svårt att hitta motivet. I media skriver de inte vad som ligger bakom aktionen och här I tråden verkar det inte finnas någon som vet heller.

Har någon av ungdomarnas chef blivit arresterad av polisen? Om de medvetet söker konfrontation med polisen så brukar det ju finnas en specifik anledning typ "släpp mig annars kommer det brinna i byn inat" etc.

Någon nyckelperson som blivit utvisad eller dömd? Låter lite väl avancerat för att vara vanligt huliganbeteende.
Citera
2016-09-01, 09:06
Medlem
RogerRogers avatar
Intressant med polisens "defensiva taktik", där man undviker att ingripa såvida inte tredje man drabbas. När ungdomarna inser att det är vad som krävs för att uppnå sitt provokationssyfte, så får de boende se upp.
Senast redigerad av RogerRoger 2016-09-01 kl. 09:07. Anledning: taktik, ej strategi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in