2016-08-31, 23:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Så här är det om jag har full koll:

****-**-** ****** ************ – ****** ************
****-**-** ***** ************ – ****** ************
****-**-** ***** ************ – ****** ************
**** (-*****) ************ – *** ************
Tvillingarna – *** ***** *******

Sex barn och tre fäder.

Finns det inget mellanting, t.ex. a la Flashbackstandard?

Citera
2016-08-31, 23:41
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tänk då om man man tagit de sex-utnyttjade pojkarnas berättelse på allvar från början, då hade utgången inte slutat så här.
Följde den tråden om sex-utnyttjandet av de två pojkarna, och man blir skärrad över hur skrivarna
uttryckte sig om de två pojkarna. Då framträdde verkligen folks oförmåga att förstå Johannas olämpliga/bisarra beteende. En man i mask framträdde på Youtube och höll sitt försvars-tal,bla.
Den filmen har jag tyvärr missat Finns filmen kvar, eller har någon sparat den?
Citera
2016-08-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Dom kan börja skylla på varandra! Det finns ju fall där det inte blivit någon fällande dom trots att det konstaterats att två personer varit på mordplatsen när mordet begåtts. Är ju egentligen ett rättsligt moment 22 när sådant uppstår. Döma en oskyldig eller fria en skyldig. Kommer inte riktigt ihåg fallet men det gick väl till HD? Det kan väl ändå inte fungera som prejudikat för i så fall är det ju fritt fram att mörda bara man är två om det!

Var det inte det gamla stekpannemordet, där dom skyllde på varandra och bägge blev friade?
Citera
2016-08-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Var det inte det gamla stekpannemordet, där dom skyllde på varandra och bägge blev friade?

Undrar om träffen på ett hotell i Norge var tänkt för att i avskildhet diskutera och prata fram vad dom ska säga. Att dom skulle bli gripna igen visste dom säkert bara var en tidsfråga.
Citera
2016-08-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
JM och Anki var vänner redan innan dådet på FB

Jag vet att nån skrev det (du?). Jag skrev bara en förklaring hur det skulle kunna ha vart om det var så att de blev vänner senare, om det var så, för att många undrade!
Jag vet att du inte svarade på mig, men han du svarade, svarade på mig!

Jag tror att du har koll, och har rätt, ville mest ta bort en irrelevant spekulation, om nån tex inte tror dig av nån anledning, att det inte är nåt konstigt att bli vänner när nån inte är på FB på länge!
Citera
2016-08-31, 23:48
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Häktade idag

På vilket vis gjordes jag bort av dig, länka gärna citaten där du tror dig "gjort bort mig" ?

Jag är inte arrogant, kunnig däremot, söt och vacker tillkommer på det.

Såklart paret inte kan vara häktade i o m typen av förhör som skedde idag på förmiddagen.
Visst kan man som du nu i skammen påtalar att det är synonymt med häktning men stor skillnad
ändå på att anhålla och häkta. Det vet du med.

Att anhållningsförhöra är lite speciellt serru, just ett sådant förhör har skett idag.
Imorgon tas detta vidare för att sist och slutligen komma till dag tre. Häktningsframställan
brukar vara diskret och i värsta fall även för försvaret för "ässen" brukar hållas "interna"
varpå försvaret måste kämpa för att i vissa fall få ut handlingarna dom med.
"Kan störa utredningen" är kortet som brukas dras ifrån ÅK.

Du ser ÅK har oändligt med resurser men inte tack och lov så många du trodde att
dessa hade med din snedsegling. Häktade innan ens anhållan löpt ut typ var din tro.

Du är förlåten för din okunnighet, ingen fara. Se så skicka nu kommunikationen vidare till
mig där du äger ut mig.
Jag svarade på detta långt tidigare men tydligen övertrasserade jag någon regel som du säkert såg till att anmäla.
Jag använder inte "äger ut" som måttstock men t.ex. i inlägg 1585 så hade du helt fel och jag helt rätt.
In your own parlance så ägde jag dig där.
Serru.
Citera
2016-08-31, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granitklippa
Första mannen: M*gn*s jobbar i fiskdisken på ICA Ekängen
Andra mannen: P*r är rektor i Arboga.

Rektorn. Per Gamalielsson
https://m.facebook.com/profile.php?id=100003819259195
Citera
2016-08-31, 23:53
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Alhelm spekulerar lite.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23437354.ab

Tror nog att det mest rör sig om teknisk bevisning, fynd i bilen troligen.

Har svårt att tro att de hittat vittnen, men osvuret är bäst.
Något som hittills konstigt nog aldrig berörts är huruvida något mordvapen kan komma att hittas och spåras eller kanske bestämmas som det som använts. Tänk om mordvapnet hittats och med fingeravtryck samt blod!
Citera
2016-08-31, 23:55
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Finns det inget mellanting, t.ex. a la Flashbackstandard?

Jo det får väl bli så här då annars är det ju helt meningslöst.

1993-10-03 Amanda Bl*msterlund – Magnus Bl*msterlund
1997-12-28 Julia Bl*msterlund – Magnus Bl*msterlund
1996-06-07 David Bl*msterlund – Magnus Bl*msterlund
Alex (-ander) Gamalielss*n – Per Gamalielss*n
Tvillingarna – Aki *lavi Paasila
*=o
Citera
2016-09-01, 00:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Får hoppas att polis lyckas fånga in alla de "asylbarn" som funnits i J.M:s HVB hem kring tiden för bedrägeriet av hennes ex.man samt mord på hennes pappa.
De killar som utsatts för medverkan av sexfilm...Är de på något sett hållhakna till sin medverkan.
De kände sig ju tvingade att ställa upp. Varför?

Rättsväsendet i Västmanland är ju inte direkt kända för att vara klever..toppar väl bottenligan.
Men förhoppningsvis får de hjälp av rikspolisen och att media nu grankar deras arbete.
Citera
2016-09-01, 00:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Om man nu antar att det var afghanen eller medhjälpare till honom som var den som var inne i huset samt höll i kniven, kan han då kanske fått stora skälvan när han skulle döda mamman och backat ur knivattacken i tid innan hon dog. Trots allt är det ju lättare att ge sig på en man än en kvinna. Kan möjligen vara anledningen till att hon överlevde attacken.
Ja som sagt, i hans kultur kan det vara så att det är svårare att döda mödrar, jag srev tidigare om den kvinnliga utrikesreportern som berättade att när hon "drog fram mammakortet", alltså sa att hon har en son i samma ålder som den muslimske förövaren, släpptes hon ur den hotfulla situationen.
Naturligtvis var det meningen att även mamman skulle dödats, dels för att inte kunna vittna men antagligen mest för arvet.
Citera
2016-09-01, 00:09
Medlem
Har vi haft det uppe att en av Johannas Facebook vänner är "Administratör på Polisen i Örebro län"?
Är hon kvar i egenskap av datainsamlare?
Varför skulle man annars vilja vara kvar om man jobbar åt Polisen? Jag är medveten om ett ton andra orsaker som kan göra att man inte kan fixa sin vänlista.
Fortfarande lite för mycket poliskontakter kring denna kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in