2016-08-31, 13:45
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är de lediga?

De är lediga hela dagarna, och du betalar deras uppehälle på skattenotan.
Citera
2016-08-31, 13:45
Medlem
Ferneths avatar
Om 92% var ensamkommande flickor som kom till Sverige så tror jag Karlstad kommun haft betydligt större framgång med sin kampanj med dörrdekalerna "Jag vill hjälpa"
Citera
2016-08-31, 13:50
Medlem
Många hävdar ju att resan är så farlig så att bara männen klarar av det.
Om man kan kalla tågluffa genom Europa som farligt.

Fö ser man emellanåt invandrare i permobiler. Tog dom flyget eller?
Citera
2016-08-31, 13:55
Medlem
Skorzenys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Hur har det blivit så mycket färre sen förra året? Stämmer verkligen det?

Siffran för 2015 gäller hela året, siffran för 2016 gäller bara t o m 31/7.
Citera
2016-08-31, 14:04
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Känner några som jobbar i ett bolag som förmedlar familjehem. De har sagt att i dagens läge är 95% män av ensamkommande barn. De fåtalet kvinnor som kommer och hamlar ensamma i ett familjehem har även väldigt svårt att anpassa sig, då de hela livet blivit lärda att de ska sitta i ett hörn och hålla käften tills de blir tilldelade en man.

De har dessutom små möjligheter att ta sej hit. De får ofta inte ens gå ut utanför hemmet utan eskort i sina hemländer.
En kvinna som reser ensam är det fritt fram att straffa genom att våldta eller misshandla.
Om ni hängt med i rapporteringen från asylboenden så har det hänt att kvinnor fått kompanistryk och t o m dödshot för att de är just - ensamma.
Citera
2016-08-31, 14:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Många hävdar ju att resan är så farlig så att bara männen klarar av det.
Om man kan kalla tågluffa genom Europa som farligt.

Fö ser man emellanåt invandrare i permobiler. Tog dom flyget eller?

Sanningen är väl, vad jag har hört, att det är familjer som saknar en son att skicka som istället blir tvungna att skicka ett kvinnligt ankarbarn.
Citera
2016-08-31, 14:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är de lediga?

Nej, det är meningen att de ska gifta sej med nån från hemlandet som betalar dyrt för att få ett PUT.
Kvinnor är handelssvaror.
Citera
2016-08-31, 14:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Sanningen är väl, vad jag har hört, att det är familjer som saknar en son att skicka som istället blir tvungna att skicka ett kvinnligt ankarbarn.

Ja, och hon får ofta resa i grupp med gossar från hembyn.
Citera
2016-08-31, 14:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Flyktingbåtarna gjorde ju ett tidigt och tydligt statement, där man helt enkelt slängde kvinnor och tjejer överbord, när båtarna blev för fulla.

vilken mena tjej med två hjärnceller sätter sig ombord på en ranglig och överfull båt proppad med mena-män?

Citat:
Ursprungligen postat av Chic
De sker mycket övergrepp på dessa kvinnor redan på väg till Europa, samt il de tillfälliga läger som upprättas.
Faktumet att de våldtar sina egna redan på väg hit borde väcka frågeställningar kring vad de kommer göra när de väl är framme.. Inte undra på alla massvåldtäkter i samhället just nu...

Man bör ta in kvinnorna som ofta blir offer för deras svineri och vägra dessa svinmän inträde överhuvudtaget!!

Resvägen är en anrikningsprocess för psykopater.
Citera
2016-08-31, 14:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Ja de har du rätt, ser ju alltså ut att vara ännu färre tjejer än vad jag trodde. ( Inte så bra på matte )

De 8 % gör kanske 1% av allt väsen och kaoz. Så på ett sätt hade du rätt ändå.
Citera
2016-08-31, 16:35
Bannlyst
Jag såg en i en kommun utanför Göteborg när klassen var ute på promenad. Svenske läraren gick och skratta med afghanska pojkarna längst fram flickan fick gå ensam 5 meter bakom och vågade inte ens kolla mig i ögonen. Antar om hon kastat en blick på mig så skulle hennes snälla landsmän mörda henne.

Äckligt att skolan låter detta fortgå i Sverige.
Citera
2016-08-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Har du suttit i en grotta det senaste året? Sveriges gräns mot Danmark är stängd för papperslösa

Jag trodde faktiskt inte det gett resultat. Men andra grupper har då ökat istället?

Hur ser det ut totalt jämfört med förra året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in