2016-08-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leechkungen
Varför tror ni 18-åringen är försvunnen?

För att han väntar i lugn och ro på baby. Så här långt är allt lugnt för de inblandande.

Jag börjar känna en viss välmående-känsla av hur hela fallet kan kopplas till en pågående systemkollaps. Allt finns representerats! Heja Johanna! Dra så mycket skit i smutsen med dig innan du låses in! Det här kan bli en lång historia, och att den slutar med ny polischef, kanske?
Citera
2016-08-30, 21:04
Medlem
Citat:

Det är jag som tror det jag skrev.

http://www.expressen.se/nyheter/18-arige-pojkvannen-har-gatt-under-jorden/
Citera
2016-08-30, 21:09
Medlem
Citat:

Det är nog ingen, inte ens Expressen trots artikeln, som tror att 18-åringen är försvunnen.

Var övertygad om att polisen har span från minut ett då han efter anhållandet åter fick vandra på gatorna som en fri man.

Man kartlägger hans närmaste bekantskapskrets och får på det sättet utmärkta förhörsvittnen. Man försöker också efter förmåga kartlägga data- och telefontrafik, framför allt med riktning Thailand. Har man riktig tur får man också iaktaga försök till undanröjande av bevis.

Förutsatt att 18-åringen är skyldig till mord börjar han nu inse att loppet är kört och i Thailand tycker nog JM att det är svettigare än någonsin.

Jag förmodar att det snart är dags för nästa akt i detta drama - blame game. Att fördela skulden mellan de inblandade.
Citera
2016-08-30, 21:11
Medlem
Citat:
Jag antar att en del här tror att försvunnen för att journalisterna inte har fått kontakt med honom. De har ringt på dörren hos JM och ingen har öppnat. De har också frågat folk hans förra boende som han lämnade för minst ett halvt år sedan och där fanns han inte heller. Föga överraskande. eftersom det är HVB hem för underåriga. Jag ser inget av detta som ett bevis på att 18 åringen skulle skulle vara försvunnen.
Citera
2016-08-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Nej, du har två månader utan visum som svensk.

Har de ändrat reglerna nyligen?
Är nog bara om du åker på en tvåveckors charterresa du slipper söka visum innan du åker till Thailand.
Var där i vintras,och var tvungen att förnya visumet efter 60 dagar på immigrationskontoret.Vet att många struntar i det,då det är en jobbig byråkratisk procedur,och man kanske bara stannar några dagar längre,men det var betydligt dyrare att betala för extra tid man stannat på flygplatsen.
Citera
2016-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
https://postimg.org/image/8yk1k34sx/
Den här bilden postades för ett tag sen i den andra tråden. Fyra år gammal och hon är långt ifrån så snygg idag, jag har sett andra bilder innan JM stängde sin FB.

https://www.instagram.com/westernprinsesan/
Nyare bild med låg upplösning.

Nya bilden finns på hennes Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152969567813927&set=ecnf.73450392 6&type=3&theater
Citera
2016-08-30, 21:18
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Som sagt, inga Hårda bevis verkar presenteras. I praktiken inte närmare en fällande dom.

Nej, men JM kommer nog försöka stanna i thailand, hon kan nog inte ens köpa mjölk i arvidsjaur innan ryktet sprids så en framtid i Sverige blir svår oavsett om hon klarar ducka.
Pengar kan hon glömma, och det börjar hon nog förstå.

Torskar hon inte på detta så kommer det ske på ett eller annat vis senare.
Citera
2016-08-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Är nog bara om du åker på en tvåveckors charterresa du slipper söka visum innan du åker till Thailand.
Var där i vintras,och var tvungen att förnya visumet efter 60 dagar på immigrationskontoret.Vet att många struntar i det,då det är en jobbig byråkratisk procedur,och man kanske bara stannar några dagar längre,men det var betydligt dyrare att betala för extra tid man stannat på flygplatsen.

ok! tar tillbaka, trodde det var två visumfria mån sedan länge. my bad!
Citera
2016-08-30, 21:25
Medlem
Reimers avatar
Problemet för JM är nog vad hon lovade till de som utförde gärningen om hon nu är anstiftare, lovade hon en snabb resa till PUT eller TUT så verkar det lite lätt förhastat i nuläget, hon har fastnat i medias klor och allt vad hon företar sig kommer att granska under lupp.

Får en känsla av att de "gossar" som hon umgås med löser dylika problem som svikna löften på sitt eget sätt, om det är så lär JM få titta sig över axeln mer än en gång när hon eventuellt kommer hem.
Citera
2016-08-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
https://postimg.org/image/8yk1k34sx/
Den här bilden postades för ett tag sen i den andra tråden. Fyra år gammal och hon är långt ifrån så snygg idag, jag har sett andra bilder innan JM stängde sin FB.

https://www.instagram.com/westernprinsesan/
Nyare bild med låg upplösning.

Tack för bilderna.
Tror att även LI kommer att bli indragen i denna soppa,hon kan inte vara omedveten om allt.
Tror att de olika socialförvaltningarna dragit igång interna utredningar om Pangelius som kanske även leder till polisanmälan.

Skall bli mycket intressant att ta del av deras första årsredovisning,om de nu kommer att kunna redovisa någon sådan.
Vem vet,Johanna kanske plockat ut alla tillgångar i företaget innan hon drog till Thailand.
Citera
2016-08-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Nej, men JM kommer nog försöka stanna i thailand, hon kan nog inte ens köpa mjölk i arvidsjaur innan ryktet sprids så en framtid i Sverige blir svår oavsett om hon klarar ducka.
Pengar kan hon glömma, och det börjar hon nog förstå.

Torskar hon inte på detta så kommer det ske på ett eller annat vis senare.

Absolut! Hon är oskadliggjord för all framtid. Därför hoppas jag att hon kan göra så mycket illa hon bara kan mot vår impotenta poliskår. Beviset på en pågående systemkollaps!
Citera
2016-08-30, 21:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa

Ot -60 dagar är 2 mån i dagligt tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in