2016-08-30, 18:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Utmärkt är väl att ta i?
Möjligtvis på en burk, men på en android hamnar man på sida 1 i tråden oavsett. Alltså funkar den helt kass. Eller så gör jag fel?

Jag vill bara veta hur VW'n kommer in i bilden.
Vems är den och varför blev den intressant i utredningen?
En snabb sammanfattning skulle vara tacksamt om någon orkar?
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4200098-sommarstugemordet-polisen-soker-iakttagelser

Den tillhör JMs asylbolag och hamnade förmodligen i polisens ömma förvar vid tillslaget på Arlanda.
Citera
2016-08-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Och hur kommer den VW'n in i bilden, som har matchande hjulspår?
JM kör väl xc60?
Och om det är hennes bil så förklaras det ju lätt bort med att det ju är hennes föräldrars sommarstuga. Vems är VW'n?

Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
En liten lista med aktuella fordon:

GFR 949, VW Cross Touran TSO 140, 2007/2008, Pangelius Familjehemsvård AB
NES 458, Volvo V60 Cross Country, 2016/2016, Pangelius Familjehemsvård AB
UYU 572, Volvo XC60, 2016/2016, Pangelius Familjehemsvård AB
NSE 635, Volvo M + V50, 2010/2009, 19750115-1646 Johanna Möller

JM är VD och ägare av Pangelius Familjehemsvård AB
Citera
2016-08-30, 18:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Oj så uppenbart skyldig är afghanen när han flytt undan polisen och gått under jorden. Varför fly och gömma sig om man är helt oskyldig.

De flesta av dessa afghaner är knarkare.

Har sett det själv med egna ögon på ett boende som öppnades upp akut. De var dessutom öppna med det utomhus. Äckligt.
Det är inte konstigt om han har gömt sig i Sverige. Självklart att han vill slippa journalister och andra nyfikna som vill fråga ut honom. Vem som helst skulle nog gömma sig i det läget.

Om han däremot har flytt landet, vilket jag skulle tro att han har gjort, då handlar det nog om flykt undan rättvisan.
Citera
2016-08-30, 18:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rapport, kl 18 slår utan vidare fast att fynden hittats i bilen. Då kan det inte vara frågan om hjulspår. Fynden har alltså hittats inne i bilen.
Ändå kan det låta så här från en poliskälla:
Samtidigt kommer VLT med uppgifter från en annan poliskälla. Enligt tidningen kommer fyndet inte inifrån bilen, utan från ett hjulspår som kunnat kopplas till den tegelröda Volkswagen-bilen.
Uppgifterna vill Anders Hedström, presstalesperson vid polisen, inte kommentera.
– Det kommentar vi inte i det här känsliga läget i utredningen

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-har-gjort-fynd-i-beslagtagna-bilen/
Citera
2016-08-30, 18:39
Medlem
Butteris avatar
Är mordresan en tjänsteresa så är fallet löst. Annars blir det förmånsskatt

Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
JM är VD och ägare av Pangelius Familjehemsvård AB

GFR 949, VW Cross Touran TSO 140, 2007/2008, Pangelius Familjehemsvård AB
NES 458, Volvo V60 Cross Country, 2016/2016, Pangelius Familjehemsvård AB
UYU 572, Volvo XC60, 2016/2016, Pangelius Familjehemsvård AB

Då är det väl bara att ta in körjournalerna som skall finnas för alla tjänstebilar. Där finns ju uppgifter om:

Mätarställning vid årets början
Datum och mätarställning vid resans start samt varifrån resan startade
Ärende samt vilka platser/företag/kontaktpersoner du besökt (behövs inte vid privata resor)
Hur många kilometer du kört
Datum och mätarställning vid resans slut samt var resan avslutades
Mätarställning vid årets slut

Finns inte dessa skall förarna förmånsbeskattas och företaget skall betala arbetsgivaravgift för förmånen.
Senast redigerad av Butteri 2016-08-30 kl. 19:08. Anledning: Tjänstebil i mordtjänst?
Citera
2016-08-30, 18:40
Medlem
tigerrakets avatar
Dagen som polisen knackar på nere i Thailand hade jag kunnat betala flera tusen kronor bara för att få vara där och se på.

Hennes "Pojkvän", har ju lyckats gömma sig, med största sannolikhet så är han inte ens kvar i Sverige. Han är väl nu nere i något annat Schengenland och tar sig sakta men säkert i säkerhet.

Nä, hon lyckas få pengar med flyktingverksamheten.
Hon försöker få ut försäkringspengar genom att mörda sin man, men misslyckas då IF anar oråd
Hon försöker mörda sina föräldrar, men misslyckas genom att hennes mor överlever och nu lever med polisskydd.

Hon borde ha slutat när IF började käfta emot, men pengarna och hennes "Pojkvän" och hans kompisar gjorde allt möjligt i hennes ögon.

Men nu, nu slår skitsaxen sakta men säkert igen, och hon kan bara sitta nere i Thailand och titta på

Trevlig resa!
Citera
2016-08-30, 18:42
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ändå kan det låta så här från en poliskälla:
Samtidigt kommer VLT med uppgifter från en annan poliskälla. Enligt tidningen kommer fyndet inte inifrån bilen, utan från ett hjulspår som kunnat kopplas till den tegelröda Volkswagen-bilen.
Uppgifterna vill Anders Hedström, presstalesperson vid polisen, inte kommentera.
– Det kommentar vi inte i det här känsliga läget i utredningen

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-har-gjort-fynd-i-beslagtagna-bilen/

Står att det ska vara ett fynd inuti bilen enligt SVT: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/41-ariga-kvinnan-i-thailand
Citera
2016-08-30, 18:43
Bannlyst
Jag tror älsklingen snart dyker upp på en polisstation med sin advokat.Kanske är han redan där och berättar om det han vet.
Tror ni JM kommer försöka skylla på asylanterna(jag antar att de är inblandade)?
Senast redigerad av convictedfelon 2016-08-30 kl. 18:51.
Citera
2016-08-30, 18:43
Medlem
OvissFramtids avatar
Förhörsledaren/åklagaren som släppte slynan och skäggbarnet ut i det fria måste vara glad nu. Det är helt jävla uppenbart att denne häxa med hennes äckliga kumpan är inblandade i mordet. Någon som vet var afghanhoran gömmer sig? Hoppas innerligt att han har stuckit från landet för jag orkar inte betala för hans långvariga hotellvistelse här i Sverige (fängelset).
Senast redigerad av OvissFramtid 2016-08-30 kl. 19:14.
Citera
2016-08-30, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Tack för ditt svar.

Det var så lite så. Jag gissar att vi är ense om att detta förbannande läckage inte gynnar
utredningen.

Visst läckor går inte att undvikas helt och hållet men här läcks det för mycket för
saken är den att dessa gärningsmän inte sitter häktade utan är på fri fot med full
vetskap om att dom är bevakade och fortsättningsvis intressanta i utredningen.

Läcks det när misstänkta sitter häktade kan det vara mindre förödande då oftast
(fullständiga) restriktioner gäller vid inlåsning men här i just detta fall kan
de misstänkta följa utredningen från förstä parkett via media i det fria.

Jag fårstår mig inte på dessa jävla poliskällor som inte tänker på just detta,
men man kan inte förstå allt här i världen heller och just detta läckande
fenomen ifrån poliskällorna är en sak jag inte begriper.
Citera
2016-08-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rapport, kl 18 slår utan vidare fast att fynden hittats i bilen. Då kan det inte vara frågan om hjulspår. Fynden har alltså hittats inne i bilen.

Nåväl, inifrån bilen eller inte, spelar nödvändigtvist inte någon roll. Detta skulle kunna vara sand som kan anknytas till grusgången eller vad fan som helst. Hårda bevis är något annat! Vem som, som suttit i bilen kan ju misstänkliggöras vid en så liten koppling till mordplatsen.

OT. Johanna! Kämpa!
Citera
2016-08-30, 19:05
Moderator
OYs avatar
Kan man tänka sig att JM har tecknat livförsäkringar även på sina föräldrar, och pillat in sitt eget namn som förmånstagare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in