2016-08-18, 19:30
Medlem
Jag har tröttnat som fan på att i allmänhet bli bestulen på saker, och i synnerhet på fordon. I veckor har jag sökt på internet efter mina stulna prylar, eftersom jag hoppats på att tjuven försöker sälja stöldgodset. Hittills har det aldrig hänt.

Jag behöver en GPS-tracker. En som är billig och bra.

När jag då, efter att ha installerat trackern, blir bestulen på mina prylar, vet jag ju var trackern befinner sig och kan sedermera återta och kanske även nita den jävel som vid tillfället har den i sin ägo.
Citera
2016-08-19, 20:31
Medlem
Torshammars avatar
Skaffa DNA märkning som gör det omöjligt att sälja dina grejer.
Citera
2016-08-19, 22:53
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammar
Skaffa DNA märkning som gör det omöjligt att sälja dina grejer.

På vilket vis blir det omöjligt att sälja grejerna? Kollar köparna av stulet gods efter DNA-markering?
Citera
2016-08-20, 08:15
Medlem
cyber_zekes avatar
Finns massor på Kina siter. Skall du ha den på cykel eller motorfordon? Jag har sett rätt coola som man gömmer på cykeln, men man måste komma ihåg att ladda dom jämt och ständigt. Är det en portabel som du skall ha, leta efter TK-102, en sån har jag på min Mc, men kan loss den och lägga den var som helst.
Citera
2016-08-28, 00:31
Medlem
Torshammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
På vilket vis blir det omöjligt att sälja grejerna? Kollar köparna av stulet gods efter DNA-markering?

Skulle inte våga köpa och köra runt med en moppe som jag vet är stulen. Men du kanske gör det?
Citera
2016-08-28, 20:07
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammar
Skulle inte våga köpa och köra runt med en moppe som jag vet är stulen. Men du kanske gör det?

Du säger att det är omöjligt att sälja saker som har DNA-markering, det är det inte...
Av flera skäl, bl.a.:

1. Köpare kollar inte specifikt efter DNA-markering och vet ändå oftast inte hur man kontrollerar den
2. Det finns alltid folk som köper stulna saker, bara för att något är omöjligt att försäkra och besiktiga här i Sverige betyder inte att detsamma gäller i vissa mindre nogräknade länder.

Det gör alltså inte det på något vis omöjligt att sälja stulna saker som har DNA-märkning.
Det som gör det svårt att sälja stulna fordon är att det är omöjligt att köra med dom lagligt sen här i landet... DNA-märkningen gör det varken svårare eller för den delen omöjligt att sälja.
Citera
2016-08-28, 20:57
Medlem
Vill du ha något billigt och som fungerar så köp någon av XEXUN trackers, finns på ebay osv. Se till att köpa en äkta och inte någon av kopiorna.

Är du tekniskt kunnig och vill ha något bättre och roligare så kolla på CalAmp trackers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in