Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-28, 15:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump nämnde nånting E-verfy tror jag det kallades. Utan det så inga "socialbidrag"pengar eller food stamps. Illegala skall få det betydligt svårare.

Japp, jag har redan skrivit om det: (FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Jag har legat steget före som vanligt.
2016-08-28, 15:23
Medlem
baggebo1s avatar
Mer om Adelson och Trump. Adelson sur pga flera olika saker som nämns i artikeln:
Citat:
Adelson, according to a source who spoke to the Guardian, is “irked by a lot of things,” including that the nominee did not make a visit that Adelson wanted him to make to Israel, and that Trump chose Mike Pence as his vice presidential candidate. Adelson reportedly wanted House Speaker Newt Gingrich.
http://www.timesofisrael.com/irked-adelson-said-to-be-holding-off-from-funding-trump

Det fanns positiva aspekter av Pence-valet också. Hoppas Trump hade sånt här i åtanke när han valde Pence.
2016-08-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja, det skall bli spännande, men jag är inte säker på att det blir som du verkar tro. DT har ju nått sina framgångar genom att inte göra som man skall göra i politiken. Jag kan tänka mig att han går ytterst hårt fram mot Clinton - kanske t.o.m skriker könsord, säger att hon hör hemma i fängelse med mera. Skall också bli intressant att se hur han agerar mot debattledaren; kanske att han helt enkelt ignorerar alla debattregler och struntar i frågorna från journalisterna samtidigt som han angriper dem för att vara på etablissemangets sida. Hur skall debattens arrangörer hantera något sådant?

Far all sans iväg så fort du diskuterar Trump, eller gör du alltid såna här analyser? Du menar alltså på fullt allvar att Trump skulle kunna stå och skrika könsord i debatterna? Du är ju inte klok. Du hade lika gärna kunnat skriva att det finns risk att han kommer att urinera på scenen.
2016-08-28, 16:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
http://www.theoccidentalobserver.net/2016/08/will-the-alt-right-take-over-the-republican-party/#more-41498

Franklin Ryckaert
August 27, 2016 - 7:57 pm | Permalink
If Trump loses, the Republican Party will surely “cleanse” itself from the Trumpistas and become the attack dog for Israel with a de facto liberal domestic policy again. The only choice Trump has then is to found a Third Party, independent from Jews and treasonous capitalists, and become a de facto pro-White party. Such a party will have a truly populist base and will easily defeat the “reconstructed” Republicans and probably the Democrats in the next election. Trump has created a momentum that should not be wasted.

Jag tror inte att de neokonservativa kommer ta över/tillbaka det republikanska partiet om Trump förlorar.Momentumet för alt right kommer bara fortsätta. Och dessutom tror jag att Trump vinner valet den 8 november.
2016-08-28, 17:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag förstår inte hur du kan vara säker på någonting när det gäller Trump.

Ursäkta men var det här menat som en skämtkommentar från din sida? Eller förstod du helt enkelt inte vad jag skrivit? Det är ju högst ironiskt av dig att skriva den kommentaren till just mig.

Trumptågets mest rabiata företrädare i tråden ser mig nu som sin fiende, och i samma veva anammar man Baggebo enligt principen om "fiendens fiende". Baggebo som hyllar dig. Du som är lika säker som Mammacino på att Trump är värdelös.

Jag å andra sidan ger Trump en chans. Fast jag har nu ställt mig vid sidan av tåget, för att få en bättre vy. Som vanligt när man intar en moderat och sakligt hållen position, så blir man angripen från båda hållen, från båda extrempunkterna (där folk har samlat sig och grävt ner sig i djupt i mentala skyttegravar). Det gäller inte minst Israel-frågan (som du själv tog upp). Men även Trump. Trump väcker starka känslor. Spyorna som skickas runt håller sällan ihop logiskt, utan består alltför ofta av känslostormar.

Jag kan känna lite grann att om man inte placerar sig som en "smart räka" mitt i ett stim, mitt i värmen av någon av de enfaldiga körerna, så blir man angripen från alla håll. Jag föredrar dock att vara oberoende och att behålla min integritet.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-28 kl. 17:20.
2016-08-28, 17:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Fenria
August 27, 2016 - 10:46 pm | Permalink

Exactly right, and four years of Clinton’s open border policies will be the final coffin nail for white demographics in this country, leaving us at a numbers disadvantage from here on out that we’ll likely never come back from, no matter what kind of candidate we have waiting in the wings. Demographics is destiny, which is why the left is so keen on flooding us with as many non European immigrants as possible.

The Republican party was all set to incessantly pander to Latinos this time and forget the white vote, but Trump stopped that in its tracks. Trump had better win or this wave might not be able to be held back any longer.

Som sagt tiden håller på att rinna ut. De demografiska förändringarna håller på att transformera USA till ett nytt Brasilien på gott och ont men mest ont, vad gäller bl.a. levnadsstandard och brottslighet (Brasilien har en firearm-related death rate som är ungefär dubbelt så hög som USA:s)

21.2 på 100 000 invånare för Brasilien och USA 10.54.

Också lite tråkigt om USA också blir latinodominerat roligare med kontraster mellan gringonord och latinosyd.

Trumps politik bevarar mångfald på en global nivå inte förstör. Om hela USA blir latinodominerat och Europa muslimskt var skall då fattiga hispanics/latinos fly?

Precis som svarta så tjänar hispanics på att vara en minoritet i USA dominerat av vita inte att själva bli majoritet, för då går ekonomin och mycket annat åt skogen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-28 kl. 17:29.
2016-08-28, 17:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Debatten som pågått i USA i en dryg vecka, har nu äntligen landat på svensk mark:

Fria Tider: Trump kappvänder om illegala invandrare

Citat:
USA:s republikanska presidentkandidat Donald Trump kovänder nu om inställningen till illegala invandrare som bor i landet utan vare sig asylskäl eller arbetstillstånd. Nu öppnar han för att bara de "dåliga" illegala invandrarna ska utvisas.

Citat:
Trumps beslut att öppna för en amnesti kommer samtidigt som den bästsäljande invandringskritiska författaren Ann Coulter släpper sin bok "In Trump We Trust", där hon varnar för att det enda som kan få folk att tappa förtroendet för Trump skulle vara om han kovänder i en fråga som exempelvis invandringen, och väljer att "förespråka amnesti eller något åt det hållet".

Citat:
Själv har Donald Trump gjort några försök att lugna stämningarna genom att hävda att han "inte vänder kappan efter vinden".

Hur det än förhåller sig med alla förvirrade och motsägelsefulla signaler, så är det så att Trump sen lations-mötet i förra veckan bytt från sin gamla linje till att istället skapa sig wiggle-room för att driva en amnesti-linje (eller något åt det hållet).

Det är ju bra iallafall att även folk utanför USA börjar förstå vad som faktiskt händer.
2016-08-28, 18:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll Morning Consult, Aug. 24 through Aug. 26:

2way

43% Hillary Clinton (-1)

40% Donald Trump (+2)

4way

39% Hillary Clinton (nc)

37% Donald Trump (+1)

8% Gary Johnson (nc)

3% Jill Stein (-1)

https://morningconsult.com/2016/08/28/trump-gains-ground-clinton-black-voters-still-wary/
2016-08-28, 18:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag tror inte att de neokonservativa kommer ta över/tillbaka det republikanska partiet om Trump förlorar.Momentumet för alt right kommer bara fortsätta. Och dessutom tror jag att Trump vinner valet den 8 november.

Tror snarare det är så att partiet kommer att påbörja sin dödskamp då alt-right är det sista skriket för den extremkristna delen av USA och de vet nog att det här valet och Trump troligen är deras absolut sista chans att USA inte skall sätta ner foten och verkligen visa att religionsfrihet innebär friheten för alla religioner samt friheten från religion.
2016-08-28, 18:14
Medlem
E.Merckxs avatar
The 2016 USC Dornsife / LA Times Presidential Election Poll, 08/27:

Hillary Clinton: 44.2% (-0.4)

Donald Trump: 43.6% (+0.3)

http://cesrusc.org/election/
2016-08-28, 18:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Kellyanne Conway Calls Breitbart Chief ‘Consultant,’ Says Trump ‘Chose Me to Run His Campaign’

http://www.mediaite.com/tv/kellyanne-conway-calls-breitbart-chief-consultant-says-trump-chose-me-to-run-his-campaign/

Bra beslut av Donald Trump.
2016-08-28, 18:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Fast det är inte hans smöra som är problemet det kan han fortsätta med, utan hans extremt dumma tweets.

En Orlando tweet, skriver utan att tänka på offret för att tjäna poäng, för att sen få kritik och då skriva en till tweet där han tänker på offret.

Han saknar ju den där del av hjärnan där det han säger och skriver har konsekvenser. Han verkar inte förstå den delen tyvärr.

Politiken är det inget fel på.

Det är ju lite klumpigt av Donald Trump, men hur ser det ut i Chicago?

August to Date
Shot & Killed: 70
Shot & Wounded: 337
Total Shot: 417
Total Homicides: 80

Race Victim Assailant
Black 372 64
Hispanic 78 19
White/Other 24 2
Police - 6
Unknown 4 379
As of 8/26/16