Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Jag förstår inte hur du kan vara säker på någonting när det gäller Trump.
Ursäkta men var det här menat som en skämtkommentar från din sida? Eller förstod du helt enkelt inte vad jag skrivit? Det är ju högst ironiskt av dig att skriva den kommentaren till just
mig.
Trumptågets mest rabiata företrädare i tråden ser mig nu som sin fiende, och i samma veva anammar man Baggebo enligt principen om "fiendens fiende". Baggebo som hyllar
dig. Du som är lika säker som Mammacino på att Trump är värdelös.
Jag å andra sidan ger Trump en chans. Fast jag har nu ställt mig vid sidan av tåget, för att få en bättre vy. Som vanligt när man intar en moderat och sakligt hållen position, så blir man angripen från båda hållen, från båda extrempunkterna (där folk har samlat sig och grävt ner sig i djupt i mentala skyttegravar). Det gäller inte minst Israel-frågan (som du själv tog upp). Men även Trump. Trump väcker starka känslor. Spyorna som skickas runt håller sällan ihop logiskt, utan består alltför ofta av känslostormar.
Jag kan känna lite grann att om man inte placerar sig som en "smart räka" mitt i ett stim, mitt i värmen av någon av de enfaldiga körerna, så blir man angripen från alla håll. Jag föredrar dock att vara oberoende och att behålla min integritet.