2016-08-26, 08:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Letar förbrilt i media efter någon slags info om den eller de som blev omhäktade till den 25 augusti...
Blev den eller de släppta??? Någon som vet???
Jag tror att det är omhäktning idag. Vet att det har stått den 25 för någon/några men det vore väl ändå rätt märkligt om man inte ordnat flocken till gemensamma datum. Som nu med två veckors mellanrum.
Citera
2016-08-26, 15:28
Medlem
Nya uppgifter om mordet på Madeleine. En av de misstänkta ska ha haft hennes telefon i sin ägo.

Nätet dras åt kring hjärntrusten:

Citat:
Häktad för medhjälp till Långshyttemordet ska ha haft offrets telefon: "Visste inte var den kom ifrån"

http://www.dt.se/blaljus/haktad-for-medhjalp-till-langshyttemordet-ska-ha-haft-offrets-telefon-visste-inte-var-den-kom-ifran
Citera
2016-08-26, 15:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Letar förbrilt i media efter någon slags info om den eller de som blev omhäktade till den 25 augusti...
Blev den eller de släppta??? Någon som vet???

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror att det är omhäktning idag. Vet att det har stått den 25 för någon/några men det vore väl ändå rätt märkligt om man inte ordnat flocken till gemensamma datum. Som nu med två veckors mellanrum.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nya uppgifter om mordet på Madeleine. En av de misstänkta ska ha haft hennes telefon i sin ägo.

http://www.dt.se/blaljus/haktad-for-medhjalp-till-langshyttemordet-ska-ha-haft-offrets-telefon-visste-inte-var-den-kom-ifran
Tack för det. Det verkar som att samtliga huvudfigurer nu är häktade till den 9/9 så då kan även knepplenning andas ut i två veckor till
Citera
2016-08-26, 15:42
Medlem
Citat:
Tack för det. Det verkar som att samtliga huvudfigurer nu är häktade till den 9/9 så då kan även knepplenning andas ut i två veckor till
Ja det känns skönt att rättsapparaten fortsätter att arbeta.
Citera
2016-08-27, 17:36
Medlem
Citat:

Ja, tack... men nu börjar det kännas som att det får bli något avslut på eländet..
Har bokat en soffa hos en kompis i Falun nu, så jag kan vara med på tingsrättsförhandlingarna!!
Åtal kommer det ju att bli iallafall... så många människors liv förstörda på grund av total avsaknad av jaaa, vadå?? Hjärngänget.. lost people...
Citera
2016-08-27, 17:40
Medlem
Citat:

Tack för länken... ja tydligen verkar det som att det kommer att dra ut på tiden.. åtal var långt borta...
Ja, där kan de sitta i häktet, vet att det inte är stort, och ganska stramt..
Ja, gooo juuul, säger jag bara!!!
Citera
2016-08-27, 17:44
Medlem
Citat:
Tack för länken... ja tydligen verkar det som att det kommer att dra ut på tiden.. åtal var långt borta...
Ja, där kan de sitta i häktet, vet att det inte är stort, och ganska stramt..
Ja, gooo juuul, säger jag bara!!!
Kul att du gillade det. Skulle också gärna vara med vid huvudförhandlingen men bor 60 mil från Falun.
Senast redigerad av NurseRatched 2016-08-27 kl. 17:49.
Citera
2016-08-27, 17:57
Medlem
Citat:
Kul att du gillade det. Skulle också gärna vara med vid huvudförhandlingen men bor 60 mil från Falun.

Känns som jag på något sätt måste få se dessa människor in real life... höra deras berättelser, förklaringar på åklagarens frågor, etc... de verkar ju som sagt ha totalt hjärnsläpp, så det skulle vara mycket intressant att senär det slirar i hjärnorna.. vad som kommer ur deras så gladeligen glappa käftar..
Och mycket intressant att se om och hur i sådanafall, åklagaren kommer att använda dem mot varandra..
Om man nu får vara med.. kanske lyckta dörrar...
Citera
2016-08-27, 18:05
Medlem
Citat:
Känns som jag på något sätt måste få se dessa människor in real life... höra deras berättelser, förklaringar på åklagarens frågor, etc... de verkar ju som sagt ha totalt hjärnsläpp, så det skulle vara mycket intressant att senär det slirar i hjärnorna.. vad som kommer ur deras så gladeligen glappa käftar..
Och mycket intressant att se om och hur i sådanafall, åklagaren kommer att använda dem mot varandra..
Om man nu får vara med.. kanske lyckta dörrar...
Nja lyckta dörrar tror jag inte. Däremot tror jag att huvudförhandlingen tar väldigt lång tid. Veckor, kanske?
Citera
2016-08-27, 18:18
Medlem
Prawitzs avatar
När ska åtal vara väckt?
Citera
2016-08-27, 21:30
Medlem
Tror att P kommer att erkänna allt ihop. Han har tydligen gjort en enorm personförändring, de senaste 6 åren.. Läskigt!!
Citera
2016-08-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Tror att P kommer att erkänna allt ihop. Han har tydligen gjort en enorm personförändring, de senaste 6 åren.. Läskigt!!
Förändring hur? Utveckla gärna....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in