Söndag 13:30
Braunschweig – Nürnberg
Bielefeld – Union Berlin
Dresden – St Pauli
Måndag 20:15
K’lautern – Düsseldorf
Då var det äntligen dags för en ny säsong.
Ska bli spännande att se om Ancelotti lyckats sätta sin prägel på Bayen redan. Hoppas givetvis på ett mycket snabbare och rakare spel än vad Pep föredrog. Bollinnehavet blir alltid stort för ett alltid favorittippat storlag, men det behöver inte överdrivas till förbannelse. Werder borde man kunna klara av, men säsongsstart är säsongstart, speciellt med ny tränare. Har själv bara sett dem i supercupen tidigare, så det ska bli kul att se dem igen i en riktig match.
De bjuds på en toppmatch, M’gladbach mot Leverkusen lördag kväll, annars borde HSV med sina svenska intressera en del. Annars inga riktiga höjdarmatcher, möjligen då BVB mot Mainz, Tuchels båda klubbar.
Bayern vinner väl titeln i mars ungefär. Man vill ju gilla Bundesliga, men lagen bakom Bayern räcker inte till tyvärr. Det var lite kul när Dortmund stack upp där ett par år. 4-0 ikväll.
Bayern vinner väl titeln i mars ungefär. Man vill ju gilla Bundesliga, men lagen bakom Bayern räcker inte till tyvärr. Det var lite kul när Dortmund stack upp där ett par år. 4-0 ikväll.
Så kan det bli men jag har tippat att Dortmund och Leverkusen kommer ställa till mycket problem för Bayern.
Leverkusens trupp är riktigt grym.
Inte lika säker som du, när väl Tuchel fick igång BVB en bit in på säsongen så var de lika bra som Bayern. Tror det kan bli ganska jämnt mellan de två topplagen, skulle inte bli förvånad om Dortmund vinner. ( Detta förutsatt att de kan ersätta framförallt Mkhtarian och Hummels, Gündogan var mest skadad som vanligt.)
Så kan det bli men jag har tippat att Dortmund och Leverkusen kommer ställa till mycket problem för Bayern.
Leverkusens trupp är riktigt grym.
Hade Pep varit kvar kunde det ha funnits risk till en liten mättnad i Bayern, men nu kommer Ancelotti in och hans närvaro lär motivera spelarna att prestera på topp. Så det blir ingen skräll i år. Dortmund kan bli ruggigt bra om ett par år om t.ex. Emre Mor, Dembele osv blir världsklass. Pinsamt att Isherwood pratar förortssvenska förresten.
Hade Pep varit kvar kunde det ha funnits risk till en liten mättnad i Bayern, men nu kommer Ancelotti in och hans närvaro lär motivera spelarna att prestera på topp. Så det blir ingen skräll i år. Dortmund kan bli ruggigt bra om ett par år om t.ex. Emre Mor, Dembele osv blir världsklass. Pinsamt att Isherwood pratar förortssvenska förresten.
Isherwood kommer nog aldrig bli en startspelare i en toppliga.
Tycker inte om hans mentala inställning.
Han är inte Zlatan
För att återgå till Leverkusen så har dom värvat grannpojken så det kanske är därför som jag tuggar lite väl mycket om dom.
(Kevin Volland)
Isherwood kommer nog aldrig bli en startspelare i en toppliga.
Tycker inte om hans mentala inställning.
Han är inte Zlatan
För att återgå till Leverkusen så har dom värvat grannpojken så det kanske är därför som jag tuggar lite väl mycket om dom.
(Kevin Volland)
Vafan, du som är Bundesliganörd ut i fingerspetsarna borde väl förstått att Leverkusen är Tysklands svar på Tottenham. En klubb som alltid viker ner sig. Tycker dessutom att deras golden boy Brandt såg ganska medioker ut i OS. Nej, de fortsätter att vara Neverkusen gissar jag på
Vafan, du som är Bundesliganörd ut i fingerspetsarna borde väl förstått att Leverkusen är Tysklands svar på Tottenham. En klubb som alltid viker ner sig. Tycker dessutom att deras golden boy Brandt såg ganska medioker ut i OS. Nej, de fortsätter att vara Neverkusen gissar jag på
Jo du har naturligtvis rätt men jag fick lite känslor för dom när Volland skrev på.
Fint av Bayern att ge sitt stöd till det drabbade Italien.