Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-26, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
du tycker dem gör rätt som ska bära burkakini eller hijab ?
Ja såg du inte vad jag skrev? , våra politiker har gjort väst-europa mångkulturellt och pratar om dess förträfflighet och nödvändighet hela tiden. Att då försöka lugna massorna med massa löjliga klädsel förbjud kanske lurar vissa counter-jihadist fånar som tror på integration av alla icke-européer.

Jag vill inte ha dom här överhuvudtaget och jag vill verkligen inte att dom ska integrera sig vilket i slutändan kommer leda till Europas död.
Citera
2016-08-26, 06:34
Medlem
Bra initiativ vad gnäller folk om vi använder inte muslimska ideal i vår kultur menar gullarna vi skall konvertera?

Skulle vara intressant se vad som hände om vi flyttade till mellanöstern krävde porrklubbar,spriotgier och nakenbad för att det var vår kultur, hur många tror det hade fungerat handen upp..... förväntar mig inte få se några händer.

Sluta dalta de får ta seden dit de kommer passar de inte får de dra vidare eller åtevända konstigare än så är det inte.
Citera
2016-08-26, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tycker att männen bär ansvaret inte kvinnorna.
Dom som är påtvingade måste få hjälp inte dom som bär frivilligt.
Annars ingen stor sak för min del så länge dom inte bär burka.

Tycker att vi skall deportera alla muslimer som vägra att anpassa sej. Europa skall inte ta emot MENA invandrare överhuvudtaget.
Citera
2016-08-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Tycker att vi skall deportera alla muslimer som vägra att anpassa sej. Europa skall inte ta emot MENA invandrare överhuvudtaget.

Instämmer men varför gå på kvinnorna som vill bära?
Hjälp dom som tvings bära istället.
Tänk på att alltfler muslimska kvinnor totalt tröttnat på islam.

Genast tar Miljöpartiet parti för slöjan och skiter i dom som tvingas bära slöja.
Miljömupparna i farten igen!
Varför?

http://www.svt.se/opinion/goobe-och-aanstoot-om-burkini
Citera
2016-08-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Ja såg du inte vad jag skrev? , våra politiker har gjort väst-europa mångkulturellt och pratar om dess förträfflighet och nödvändighet hela tiden. Att då försöka lugna massorna med massa löjliga klädsel förbjud kanske lurar vissa counter-jihadist fånar som tror på integration av alla icke-européer.

Jag vill inte ha dom här överhuvudtaget och jag vill verkligen inte att dom ska integrera sig vilket i slutändan kommer leda till Europas död.

TACK, jag vill heller inte ha dem här, ska dem vara här ska dem ta seden dit man kommer.
Citera
2016-08-26, 08:23
Medlem
Continental Ops avatar
Jag tror den här åtgärden är ett misstag som kommer försvåra Frankrikes framtida åtgärder för att begränsa avarterna inom islam och deras framfart i landet eftersom den helt saknar precision. Den kommer bjuda in till offerbeteenden och ge muslimerna stöd från vänstergrupper som tar alla argument de kan hitta för att jämföra detta med tredje riket och andra dumheter. Bara i Sverige har nästan varje PK-fjant skrivit en krönika eller ett FB-inlägg om detta redan, det är som de har fått en gratisboll att smasha på.

En olycklig start på Frankrikes uppvaknande helt enkelt. De borde inrikta sig direkt på skäggiga män som delar ut flygblad om Sharialagar istället.
Senast redigerad av Continental Op 2016-08-26 kl. 08:26.
Citera
2016-08-26, 08:29
Medlem
Sooks avatar
Rent politiskt självmord som träffar helt fel. Frankrike får hela världen mot sig. Inklusive länder som tex Sverige som kunde vara bundsförvanter egentligen då problematiken är liknande. De muslimer som begår terrorattentat och liknande lär inte bli imponerade. Man riskerar att våldet eskalerar. För vad? Att införa förbud i ett land som påstås vara fritt?

Nä, självmål så det skriker om det.
Citera
2016-08-26, 08:36
Medlem
Frankrikes metoder är ordenligt kontraproduktivt om man vill få ned användningen av burka och nikab. Däremot är det en utmärkt metod att visa vilka som är potentiella terrorister. Genom att lagföra alla som bär kläderna kommer de "radikala" elementen sticka fram sin fula nunor. Och då är det bara att neutralisera skiten. För varken nicab, burka eller annat rubbat muslimsk plagg är religiöst påbjud från koranen utan politiskt, med sitt ursprung i totalitära slutna gruppen. De skall givetvis utrotas. Tillsammans med ALLA symboler.
Citera
2016-08-26, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Instämmer men varför gå på kvinnorna som vill bära?
Hjälp dom som tvings bära istället.
Tänk på att alltfler muslimska kvinnor totalt tröttnat på islam.

Genast tar Miljöpartiet parti för slöjan och skiter i dom som tvingas bära slöja.
Miljömupparna i farten igen!
Varför?

http://www.svt.se/opinion/goobe-och-aanstoot-om-burkini

Skiter i kvinnorna, viktigare att muslimerna lämna Europa. Europa borde bli ett 30 talets Tyskland emot Islam, som 30 talets Tyskland var emot judarna.
Citera
2016-08-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Skiter i kvinnorna, viktigare att muslimerna lämna Europa. Europa borde bli ett 30 talets Tyskland emot Islam, som 30 talets Tyskland var emot judarna.

Hitler samarbetade med muslimerna.
Om Hitler favoriserat judarna så hade han med största sannolikhet vunnit kriget genom atombomen som judarna tog fram.
Resten är historia!
Citera
2016-08-26, 10:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
I mitt åsikt Frankrike är redan en muslimsk koloni (hur många muslimer de har, 20 milioner?) så det ändrar ingenting med sån förbudet. På gator osv. icke-muslimska kvinnor blir fortfarande trakasserad - det ändrar ingenting. Muslimer vill tvinga alla att leva som de vill.
Sa du koloni? Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nej det borde man inte men människan tycks oförmögen att lära av historien. Inom en inte alltför avlägsen framtid har vi i Europa snart en situation som kommer att starkt påminna om det som hände på 30-talet.
Sa du "lära av historien"? Intressant.

Nån som ser en röd tråd här? Inte? Då ska Tant Lulu förklara.
Frankrike (mfl länder) hade garanterat aldrig haft det här problemet om det inte vore för att man för flera hundra år sedan gemensamt i många länder i Europa ansåg att "Nu går det bra för oss, men hur går det för Afrika? Ska vi inte ta och civilisera de där vildarna? Det vore väl inte mer än humant? Och samtidigt norpa en del av deras naturresurser, det vore väl inte mer än rätt? Samtidigt blir vi en stormakt med många länder under vårt styre".

Så kolonialister/imperialister hoppade omkring på den afrikanska kontinenten och sa "nu är det här landet brittiskt, nu är det här landet franskt, nu är det här landet spanskt..." Halva Afrika tog Frankrike över.
Så småningom fortsatte fransmännen framfarten i Asien och sedermera Nordamerika (halva Canada) . Och även delar av dagens USA.
Listan på länder blev LÅNG.

Wiki:
Citat:
Franska kolonialimperiet kallades Frankrikes kolonibesittningar samt stater som stod under franskt protektorat i olika former hade från början av 1600-talet till 1960-talet. Under 1800- och 1900-talen var Frankrikes kolonialvälde det näst största i världen efter det Brittiska imperiet. När det var som störst, mellan 1919 och 1939, täckte det andra franska kolonialimperiet över 12 898 000 km land. Under 1920- och [1930-talen låg totalt 13 000 000 km² land under fransk överhöghet (inklusive kärnlandet Frankrike), vilket är 8,7 procent av jordens totala landyta

Och dessa länders befolkning, inklusive de som ännu ej hade fötts, åtminstone fram till 1969, fick franskt medborgarskap. DÄRFÖR finns många i Frankrike. Man krigade t o m med England, Portugal och Spanien om dessa länder.
Komplett lista på länder (mer eller mindre de som än idag är franskspråkiga)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_French_possessions_and_colonies
Bl a Tunisien, Algeriet, Marocko, Gabon, ett stort antal länder.

Så om ni vill klaga på att det är många muslimer i Frankrike, Storbritannien, etc, klaga på imperialisterna, kolonisatörerna, dessa stora män med stora idéer . De är också att tacka för Afrikas ekonomiska framfart, ty innan de kom till Afrika fanns inga asfalterade vägar, inga flygplatser, inga skolor eller sjukhus.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-08-26 kl. 10:50.
Citera
2016-08-26, 11:28
Medlem
Arnoldt101s avatar
Jag är personligen mot slöjan men jag anser att det här är fel beslut. det kommer bara spela islamisterna i händerna. Däremot är jag helt för ett förbud mot religiösa symboler i statliga lokaler samt i skolor och universitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in