2016-08-25, 23:35
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeaxel
Mina ögon säger mig att hon befinner sig i Safir village-ban phe ?
Svenskby med ca: 18 hus, familjevänligt i en genuin Thailandsby.
Fåtal turister och relativt privat område.

Vid denna tiden på året är det ett fåtal turister i hela Thailand. Vädret brukar inte vara helt optimalt vid denna tiden på året men det finns ju annat att göra än att sola och bada.
Hon kan ju låsa in sig på sitt rum tillsammans med ett par tre tonåringar som hon kan förlusta sig med.

Hur kom du fram till Safir Village? Inte genom bilderna i Expressen väl?
Citera
2016-08-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akeaxel
Mina ögon säger mig att hon befinner sig i Safir village-ban phe ?
Svenskby med ca: 18 hus, familjevänligt i en genuin Thailandsby.
Fåtal turister och relativt privat område.

Ja,där tror jag du har rätt.
Ett område där många svenska pensionärer har hus,och som hyr ut dem fram till oktober/ november eller så.
Är ett tråkigt ställe som de flesta bara stannar till på när de skall vidare med färjan till Koh Samet..
Vår Johanna verkar ju vara äventyrlig,så färjan till partyön hägrar nog.
Citera
2016-08-25, 23:58
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Visst kan det vara så...

Men det fungerade uppenbarligen inte.
Expressens frilandsfotografer fanns på plats...

Kanske även åklagaren åkte efter? Han kanske "ville bilda sig en uppfattning om hennes beteende" i fritt tillstånd?
Citat:
När EK/VLT och Bbl/AT söker åklagare Johan Fahlander för att ställa frågan om varför den 41-åriga kvinnan inte har fått reseförbud eller anmälningsplikt får vi beskedet att han har åkt på semester.
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4208612-darfor-slipper-mordmisstankt-reseforbud
Citera
2016-08-26, 00:21
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Kanske även åklagaren åkte efter? Han kanske "ville bilda sig en uppfattning om hennes beteende" i fritt tillstånd?

Tillsätter de inte någon semestervikarie? Eller är det på Åklagarmyndigheten som på byggarbetsplatser - Man stänger i fyra veckor?
Citera
2016-08-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Det är inte åklagaren som beslutar om reseförbud utan det är domstolen. Även om åklagaren kan yrka på det. I det här fallet räckte misstankarna inte till häktning och om reseförbud hade yrkats av åklagaren hade det inte gått genom. Jag förstår inte heller varför man tror att ett reseförbud för JM skulle bidraga till utredningen. Det här handlar om att få ihop tekniska bevis och de kan man få även JM är i Thailand. Hon kommer inte att fly till Afghanistan för att komma undan rättvisan.
Senast redigerad av nantale 2016-08-26 kl. 00:28.
Citera
2016-08-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nu är du bara för motvalls för mig och jag har svårt med korkade människor. Jag har svårt för dig här
och nu. Klarar du av att dra en slutsats på det ?

Jag citerar dig själv för mig vill du inte lyssna på utan bara streta emot för att du känner dig kränkt
för att jag slår dig på fingrarna när du svävar iväg käpprätt åt helvete.

Vad Ank* säger betyder inget alls ifrågasätt istället varför Expressen valde att ta med dessa
textremsor i sin artikel. Expressen vet definitivt att Carlstedt inte uttalat sig till någon media
utan att informationen har sitt ursprung ifrån tingsrättens offentliga handlingar. Herregud dom
har ju ringt sig svettiga till honom för att få en medial replik för fan.

Som Expressen vill ha respons från Carlstedt . . .

Vad i hela friden menar du med att det Anki säger betyder inget alls?
Hon har sånär blivit mördad,hon har all rätt i världen att välja den jurist som hon kan ha förtroende för.
Skall vi lyssna mer till dig än på brottsoffret?
Varför tror du att Carlstedt är så svår att få tag på?
Jo,för att han är en brännvinsadvokat.Varken hans målsägare eller media får tag på honom,men visst,man kan vara bra ändå,,,,.

Kalla inte lasternasumma eller någon annan för korkad.Här har vi många som för tråden framåt och gör ett jättearbete med bra och sakliga inlägg.
Läser mycket hellre inlägg av sådana som"gräver",och från dem som bara har lite tankar,reflektioner eller som vet något.
Så tröttsamt med idiotinlägg,likt ditt.
Citera
2016-08-26, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Tack för info!
Men jag tror nog ändå inte att många här verkligen trott att afghanska ensamkommande skulle ha lidit av att ha sex - även om de brukar föredra yngre och fräschare svenskor. Däremot kan ju JM ändå ha använt påtryckningar, vilket "barnen" sedan fått tips om att påtala för att lättare få asyl genom att framstå som offer. Men det är som är intressant för denna tråd är att JM så instinktivt ljög i media, flera gånger och att glina drabbades av misshandel. (För att inte tala om JM:s roll som "socionom"...)

Vad är det för skitsnack?
Är du av uppfattningen att killar aldrig kan må dåligt av sex som de egentligen inte vill ha?
Finns en skev uppfattning om att tonårskillar vill sätta på allt och alla,men givetvis så kan de må skitdåligt på att de får stånd och kan utföra en akt,är inte detsamma som att de vill.

Möjligt att det är din våta dröm att bli påsatt/våldtagen av någon,hm,hm,,,,
Nja att bli påsatt av någon kan ju inte vara ett övergrepp om hon/han är snygg?
Då ville man nog det innerst inne?

Allt runt JM är intressant,även övergreppen hon begått.
Citera
2016-08-26, 07:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis123
Jag har talat med en som sett filmen, har ej sett den själv och kan ej länka den, tyvärr.

3:e-handsuppgifter, alltså. Har du sett film på misshandeln också eller har din bekant gjort det?

Jag förstår nog inte riktigt. Vinkade dom brottsutsatta smågrabbarna medan JM satte på dom eller vinkade dom kanske när hon hotade dom med utvisning i fall de inte ställde upp på sex?

Är det säkert att de var de brottsutsatta småpojkarna din bekant såg på filmen? Hon har antagligen satt på även andra smågrabbar med samma manipulerande tekniker.
Senast redigerad av Starback 2016-08-26 kl. 07:41.
Citera
2016-08-26, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vet du något mer än vad som kommit fram om Ankis vittnesmål, t.ex.
– Hur många det var vid mordet i sommarstugan?
– Om det finns spår säkrade som kan komma att utgöra avgörande bevis?

Det borde ju finnas spår, även om inte alla resultat kommit ännu.

Samma dag som polisen efterlyste uppgifter om bilen (23/8), så har man kollat upp om någon sökt vård för knivskador kring datumet för mordet.

Min gissning är att man säkrat blod. Antingen från sommarstugan eller bilen. Blod som inte kommer från offren.
Senast redigerad av Polis123 2016-08-26 kl. 08:27.
Citera
2016-08-26, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Vad i hela friden menar du med att det Anki säger betyder inget alls?
Hon har sånär blivit mördad,hon har all rätt i världen att välja den jurist som hon kan ha förtroende för.
Skall vi lyssna mer till dig än på brottsoffret?
Varför tror du att Carlstedt är så svår att få tag på?
Jo,för att han är en brännvinsadvokat.Varken hans målsägare eller media får tag på honom,men visst,man kan vara bra ändå,,,,.

Kalla inte lasternasumma eller någon annan för korkad.Här har vi många som för tråden framåt och gör ett jättearbete med bra och sakliga inlägg.
Läser mycket hellre inlägg av sådana som"gräver",och från dem som bara har lite tankar,reflektioner eller som vet något.
Så tröttsamt med idiotinlägg,likt ditt.

Först, skitinlägg brukar man av standard hoppa över istället för att bjuda upp till fler skitinlägg
genom att citera.

Å andra sidan vet jag inte heller om du är intresserad av någon form av ordväxling utan det
tycks förefalla som du är riktigt ivrig på att få ur dig personlig smörja om Carlstedt Thomas,
stavat utan H förstås.

Jag lånar ett inlägg i tråden av en som verkar "ha koll" . . .

Citat:
Tråden handlar inte om ditt hat mot Elisabeth Massi Friz?

Självklart byter du ut Elisabeth Massi Fritz, stavat med T till brännvinsadvokaten istället.

Vad jag menar med det att Ank*s ord inget betyder är det att man inte kan bygga upp ett
scenario/rykte på att Carlstedt skvallrat till pressen p g a Möllers textramsor. Om An*i tror
eller inte tror så är irrelevant. Carlstedt får tala med pressen om han vill när dessa ringer dock
har han valt att inte göra så.

Jag vet inte hur svår TC är att få tag i för Möller. Ingen aning faktiskt jag har inte funderat
så mycket på det, bryr mig faktiskt inte heller. När man vill byta målsägarbiträde bör man
gå i replik om varför men någon uttömmande skrift är inte nödvändig räcker "i det stora hela"
med orden -jag har inget förtroende för min advokat längre-. Ank* ville byta, fine för mig har
aldrig opponerat mig mot det vilket du borde veta men du är inte ute efter att veta utan du
bara kastar dig över diverse citat/pågående debatter och plockar utvalda fragment ur dessa,
avskyvärd och urbota korkad debattnivå.

Det jag reagerat på är det att Massi med Möller i släptåg är så ivriga att dementera denna
del i Carlstedts skrivelse till TR, gud så känsligt det var.

Citat:
"Ytterligare en omständighet som är något märklig är att jag vid telefonkontakt med NN i under förra veckan blev upplyst att hon haft kontakt med advokaten Elisabeth Massi Fritz som till NN hade uppgivit att advokaten Massi Fritz hade kontaktat de två personer som i ett annat ärende blivit misshandlade i Eskilstuna och uppgivit att hon hade för avsikt att bli målsägandebiträde för dessa brottsoffer".

Att ens jämföra att Carlstedt missat ett samtal ifrån Möller vilket hon hävdar med att karln
undviker att svara när lokalblaskorna och Expressen ringer är så intelligensbefriat så det
bara finns inte. Anledningen till att man påtalar denna dumma jämförelse är endast
för att förstärka Möllers skrift till TR men det blir tvärtom så jävla fel så det stjälper Ank*s ord
istället för hjälper. Det begriper säkert du med om du funderar efter.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-26 kl. 09:38.
Citera
2016-08-26, 09:06
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis123
Samma dag som polisen efterlyste uppgifter om bilen (23/8), så har man kollat upp om någon sökt vård för knivskador kring datumet för mordet.

Min gissning är att man säkrat blod. Antingen från sommarstugan eller bilen. Blod som inte kommer från offren.
Det ska du inte sätta din mamma på, många poliser är idioter.
Citera
2016-08-26, 09:32
Medlem
Citat:
Nu är det väl inte du som är utsatt för brott?
Tråden handlar inte om ditt hat mot Elisabeth Massi Friz?
Tycker hon är en synnerligen kompetent advokat,de fall som kommit upp i tidningar är bara en bråkdel av de ärenden hon åtagit sig genom åren.
Kan inte tycka annat än att brottsoffren gjort ett mycket bra val,vad det gäller att föra deras talan.

Kan inte recensera EMF:s arbete men konstaterar att hon framstår som medialt överexponerad ideolog i samband med diverse politiska utspel i medial medvind. Jämför med Thomas Olsson vars exponering är en konsekvens av ett arbete i medial motvind. Ett arbete som gett advokatyrket trovärdighet, en känsla av integritet och gedigen rättvisekänsla. Trots att även han "bara" har en skyldighet att tillvarata sin klients intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in