Citat:
Ursprungligen postat av
Sybreed
Någon härinne som slutat spela utan professionell hjälp ?
Jag har blockat mig överallt, skrapat bort cvc kod mm.
Dock är det problem med trustly, blockat mig 3 ggr men öppnat skiten igen, har mailat dom nu om att dom verkligen måste stänga det permanent då jag är spelberoende!
Så jävla besviken, klarat mig några veckor utan spel och idag får jag blocken hävd och bränner 650 kr på odds, visst liten summa men är sjukt besviken på mig själv.
Äckligt att suget bara hoppar på en från ingenstans!!
Har ni några tips när suget kommer och när det är som värst ?
Även om jag gör något eller så så spelar jag ändå när suger kommer, tänker det blir spännande och roligt, hatar å få dom tankarna, varför kan man inte tänka bara att det är skit å man kommer förlora pengar!
Jag är iaf stolt att jag är en bit på vägen och valt att blocka mig på massa ställen och ändå försöker.
Bra att du kämpar på, häng i.
Jag rekommenderar inte att försöka sluta spela utan professionell hjälp.
Du må kunna spärra dig och göra lite andra åtgärder tillsammans med en kraftansträngning.
Men det räcker väldigt sällan i långa loppet. Så som du beskriver din situation anser jag att du måste få hjälp.
Du behöver få insikt i problematiken. Varför den uppkommit, vad som triggar, hur du förbygger osv.
Under dessa 8v jobbar man mycket kring "suget" och kartlägger massa kring det.
Tex vilka riskutlösare man har: ensamhet, ilska, vänner som spelar, dålig ekonomi, alkohol är bland de vanligaste faktorerna.
Huvudpunkterna brukar se ut så här i programmet uppdelat på 8v: Vad är spelberoende, hjärnans belöningssystem och förändringsprocess, beslutsbalans, tankefällor, besök från spelförening, hantera längtan efter spel, risksituationer och återfall, utvärdering.
Behandling behöver inte handla om att sitta inlåst på ett behandlingshem.
Jag har en nära vän som kombinerat läkare, 8-veckors spelmöten (3-4h 1 gång per vecka tillsammans med 6-8 andra spelare) och veckobesök hos en spelberoendeförening.
Han har varit helt spelfri i över 2år nu.
Kan dock vara svårt med spelmöten beroende var i landet du bor.
Men läkare eller kommunen skall veta vart du vänder dig.
Kontakta annars
www.spelberoende.se så hjälper man dig vidare.
Bra om du kan göra resan tillsammans med en vän, sambo, förälde eller annan anhörig..
Kan kännas tungt att prata om det men det är en stor hjälp att ha någon som stöttar och peppar.