Så här kan det vara som det hela hänger ihop:
Jag drog mig till minnes hur Trump hade kontaktat nån pollster före han beslutade att ställa upp i valet. För att kolla vad folk ville att han skulle tycka. Sen anammade han de åsikterna och körde på det. Han startade med en rip-off på Coulters
"Adios America" (Mexican rapists-talet). Han vann primärvalen genom att iklä sig rollen som otyglad outsider. Samtidigt hade han en hel massa kul. Men i så fall skulle inte detta vara den riktige Trump. I så fall kan den riktige Trump vara han som nu får fansen att jubla över idén om
'"working with" the law-abiding illegals', och den som sa till NYT redan i januari att han är flexibel om invandring. I.o.m. att man inte kan vinna presidentvalet som outsider, så passar det nu för den riktige Trump att krypa fram.
Jag försökte minnas var jag hört om hans tidiga kontakt med pollsters och tittade igen på dokumentären
The Disrupter. Och herre min skapare, vem är det som dyker upp där om inte
Kellyanne Conway!! Kolla:
https://www.youtube.com/watch?v=Wfcf1UGHdj0&t=24m56s
Så det var alltså hon som var hans pollster, och samarbetet påbörjades alltså redan inför valet 2012. [Det är alltså i samma veva som han gjorde de infamösa klippen om att invadera Libyen, döda Khadaffi och ta oljan:
Feb 28, 2011,
Aug 22, 2011.]
Varför rapporteras det inte i media om att Trump och Conway samarbetade redan för fem år sedan? Inte ens The Conservative Treehouse, som lagt henne under luppen för att hårdgranska henne, tycks ha en aning om det. De får det snarare bakofram. Ja förresten, det fick ju jag också. För jag tolkade det som att det var Bannon som var essentiell, och hon som var kontingent. Men med dessa nya fakta på bordet, så ser det ju ut att vara precis tvärtom.
Conway var alltså Trumps första samarbetspartner av alla! (åtminstone den första av alla som är kvar i spelet idag). Då ligger det ju närmare till hands att det var när hon jobbade för Cruz som hon verkade som dubbelagent, och inte nu när hon jobbar för Trump. Hur mycket handlade Trumps primärvalstaktik i så fall om att oskadliggöra Cruz?
Om det är så här, så har Conway och Con-Man blåst oss alla.
Det enda som är helt säkert är:
It's all smoke and mirrors.