2016-08-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Men hur som helst så måste vi sluta upp med detta otyg som blivit mode i Sverige att avbryta matcher! Det går att lösa på många andra sätt. Töm arenan bara och spela färdigt. Sen utdela straff till eventuella våldsverkare eller böter till klubbar som inte gjort sitt. SvFF ber ju verkligen om att galningar ska få för sig att kunna påverka matcherna.
Agree. Är dock lite osäker på hur man utrymmer en arena med tusentals supportar som vill vara kvar. Våld? Uttråkning?
Citera
2016-08-23, 23:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jo..Men hur som helst så måste vi sluta upp med detta otyg som blivit mode i Sverige att avbryta matcher! Det går att lösa på många andra sätt. Töm arenan bara och spela färdigt. Sen utdela straff till eventuella våldsverkare eller böter till klubbar som inte gjort sitt. SvFF ber ju verkligen om att galningar ska få för sig att kunna påverka matcherna.
Är det verkligen så "bara"? Vad gör man om ett x antal totalvägrar lämna arenan? Ska man då flytta fram matchen?

Är självfallet också emot skrivbordssegrar men det finns mycket problematik, det kan man lugnt säga.
Citera
2016-08-23, 23:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det verkligen så "bara"? Vad gör man om ett x antal totalvägrar lämna arenan? Ska man då flytta fram matchen?

Är självfallet också emot skrivbordssegrar men det finns mycket problematik, det kan man lugnt säga.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Agree. Är dock lite osäker på hur man utrymmer en arena med tusentals supportar som vill vara kvar. Våld? Uttråkning?
Tårgas.
Citera
2016-08-23, 23:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Man kanske inte alltid behöver tömma heller. Det är väl mer om säkerheten skulle vara direkt hotad på riktigt. Men se till att spela färdigt bara. Och ta följderna efteråt. Det är märkligt att dom inte fattar att dom själva är en stor del av problemet.

Och ge alla kännbara straff som gör sig skyldiga till brott på arenan.(Utöver det som civilsamhället ger). Livstids avstängning tex. Så är det i många andra länder. Men det ska gullas och daltas med allt här.
Citera
2016-08-23, 23:28
Medlem
Tlagnojs avatar
Är det en idiot som springer in på plan så är det väl bara lösa det med den idioten? Förstår inte varför det ska påverka matchen mer än ett tillfälligt avbrott. Det är absurdt.
Citera
2016-08-24, 02:18
Medlem
niklassoderbergs avatar
Östersund kommer få kvala till Europa spel tro mig.
Citera
2016-08-24, 08:36
Avslutad
Det är svårt att bedöma hur man skall göra när en match blir avbruten av idioter. Jag är för att man alltid skall försöka spela klart matchen dock kan jag förstå varför man som t.ex. spelare inte vill fortsätta då bl.a. skaderisken ökar då man går ner i varv och kroppen blir nerkyld. Sen tycker jag inte det är rättvist mot laget som har spelövertaget och man är inne i en god period och så kommer det som någon av motståndarfansen och stoppar matchen, hur rättvist är det då att återuppta matchen då det andra laget får den här välbehövliga vilan som uppstår vid en sådan här situation?

Gällande straff kan jag tycka att böter är en bra början sen om klubben vill begära det från idioten/idioterna som förstör för andra är klubbens val. En annan lösning hade varit att straffa klubben så att man börjar med minuspoäng kommande säsong istället för att någon skall drabbas under den aktuella säsongen. På så sätt kan man avsluta matchen och sedan i efterhand dela ut ett rimligt straff som inte påverkar utgången av denna säsong och den drabbade klubben vet vad som väntar till nästa säsong. Jag avundas verkligen inte de som sitter där och skall bedöma vad som gäller för oavsett vilket beslut man kommer fram till så kommer det klagas till oändligheten.
Citera
2016-08-24, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarafi
Varför hellre Peking? Vi såg hur det gick mot Rosenborg. MFF hade kvalificerat sig för CL om de kvalat.

Peking är ett lag som har en enda stor nackdel, att de saknar en fotbollsplan. I övrigt är det ett lag man bara känner "jaha" inför när det nämns. Jag minns t.ex. bara att vi verkligen fightats med dom tre gånger och det är 93, 02 och ifjol. Sedan har det givetvis skett innan med men det är inget jag minns.
Det blir liksom inget av det, att möta Peking har i princip aldrig varit speciellt hett.
Dessutom har många änglar goda minnen från Peking från Cl-kvalet där 96.

MFF har alltid varit det där laget som sportsligt utmanat oss och vi är rikets största klubbar vilket skapat en respekt och konkurrens. Det har alltid gått att snacka med MFF-folk innan men sedan de vann 2010 är känslan att det kommit en ny generation där som sannerligen inte varit lika trevlig. Givetvis har vi folk som är skuld till att det blivit ett hat istället för ren rivalitet med, även om jag fortsatt anser att de något äldre mff-fansen är "som förr".
För de yngre är MFF nu som AIK för oss lite äldre, mer hat (även om jag snackat mycket med ytterst trevliga aikare med).

Peking däremot är liksom fortfarande mer av en "trevlig kusin" man träffar två gånger om året, tar en kaffe och en tårtbit med och sedan inte har kontakt med medan MFF alltmer blivit den där jobbige kusinen som ingen vill veta av men som nästlar sig in överallt...

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF brukar vara lite tröga efter ett landslagsuppehåll så det är inte omöjligt att ni vinner den 12/9.

Tänk dock på att vi, vid ett avancemang till EL spelar den 15e. Då lär matchen flyttas till den 11e men framförallt lär fokus vara på EL.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Det är en ENORM utmaning att tömma en arena vid en högriskmatch (det är ju,frånsett Södra-ÖFK i dessa det sker saker) och få ut två supportergrupper någon/några timmar innan det är tänkt på stan. Det är inte bara att skicka hem bortafansen direkt i bussar/tåg heller och så som det kokade efter att man avbröt mff-matchen så är det bara en liten,liten gnista som kunde gjort att folk på väg hem hade fått sig ett än större spel.
Citera
2016-08-24, 12:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Det hjälper ju inte att utrymma arenan om man inte kan återuppta matchen för att en spelare eller domare blivit skadad.
I övrigt håller jag med dig.
Citera
2016-08-24, 15:06
Medlem
bagarn29s avatar
Det är kanske dags för SvFF att ta efter polisen och trycka upp armband "Storma inte planen", "Kasta inga bangers" eller "Inga bränningar".
Citera
2016-08-24, 15:14
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är kanske dags för SvFF att ta efter polisen och trycka upp armband "Storma inte planen", "Kasta inga bangers" eller "Inga bränningar".

Fanns det inte det för några år sedan? Älska fotboll lr något liknande stog det på dom.
Citera
2016-08-24, 15:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Fanns det inte det för några år sedan? Älska fotboll lr något liknande stog det på dom.

AB hade några rosa armband som man kunde beställa á 30 spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in