Citat:
Ursprungligen postat av
Zarafi
Varför hellre Peking? Vi såg hur det gick mot Rosenborg. MFF hade kvalificerat sig för CL om de kvalat.
Peking är ett lag som har en enda stor nackdel, att de saknar en fotbollsplan. I övrigt är det ett lag man bara känner "jaha" inför när det nämns. Jag minns t.ex. bara att vi verkligen fightats med dom tre gånger och det är 93, 02 och ifjol. Sedan har det givetvis skett innan med men det är inget jag minns.
Det blir liksom inget av det, att möta Peking har i princip aldrig varit speciellt hett.
Dessutom har många änglar goda minnen från Peking från Cl-kvalet där 96.
MFF har alltid varit det där laget som sportsligt utmanat oss och vi är rikets största klubbar vilket skapat en respekt och konkurrens. Det har alltid gått att snacka med MFF-folk innan men sedan de vann 2010 är känslan att det kommit en ny generation där som sannerligen inte varit lika trevlig. Givetvis har vi folk som är skuld till att det blivit ett hat istället för ren rivalitet med, även om jag fortsatt anser att de något äldre mff-fansen är "som förr".
För de yngre är MFF nu som AIK för oss lite äldre, mer hat (även om jag snackat mycket med ytterst trevliga aikare med).
Peking däremot är liksom fortfarande mer av en "trevlig kusin" man träffar två gånger om året, tar en kaffe och en tårtbit med och sedan inte har kontakt med medan MFF alltmer blivit den där jobbige kusinen som ingen vill veta av men som nästlar sig in överallt...
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
MFF brukar vara lite tröga efter ett landslagsuppehåll så det är inte omöjligt att ni vinner den 12/9.
Tänk dock på att vi, vid ett avancemang till EL spelar den 15e. Då lär matchen flyttas till den 11e men framförallt lär fokus vara på EL.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Är det verkligen så "bara"? Vad gör man om ett x antal totalvägrar lämna arenan? Ska man då flytta fram matchen?
Är självfallet också emot skrivbordssegrar men det finns mycket problematik, det kan man lugnt säga.
Det är en ENORM utmaning att tömma en arena vid en högriskmatch (det är ju,frånsett Södra-ÖFK i dessa det sker saker) och få ut två supportergrupper någon/några timmar innan det är tänkt på stan. Det är inte bara att skicka hem bortafansen direkt i bussar/tåg heller och så som det kokade efter att man avbröt mff-matchen så är det bara en liten,liten gnista som kunde gjort att folk på väg hem hade fått sig ett än större spel.