2016-08-22, 08:34
Medlem
Artisten ni pratar om är libanes, hon är dessutom kristen katolik. Så skippa skitsnacket och presentera saklig information istället.
Citera
2016-08-22, 09:12
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Det är faktiskt sant. Svenska kvinnor skyddas inte av männen.

Du får det att låta som om män kollektivt ska skydda kvinnor haha!

Men ja ni övriga har rätt, beroende på urpsrungsland har männen annan syn på kvinnor från sina egna kulturer än svenskors. T.ex. en serbisk tjej ska vara oskuld, men mannen kan ha haft sex innan äktenskap/relation, det betyder att knulla en svenska går omärkt förbi så att säga.

Fråga en serbisk ungvuxen så får ni själva höra att det går till sådär, i varierande grad beroende på troende- och kulturtryck. Inget ovanligt öht.
Citera
2016-08-22, 09:31
Medlem
blackblacks avatar
Om man ska se det ur arabmännens synvinkel förstår jag de inte har någon respekt för svenska kvinnor.
Räckte med jag var utomlands i södra Europa där kvinnorna klädde och uppförde sig som kvinnor! De behövde inte köra kortkort eller ha v-ringat så brösten ramlade ut för att få uppmärksamhet. Inte heller flörtade de med allt och alla heller. Man fick en helt annan respekt för dem för de hade en stolthet och inte bara ville ligga runt.
Kanske drar alla över samma kam men är så pass gammal att det inte är något nytt att svenska tjejer beter och klär sig ganska vidrigt när de är ute.
Citera
2016-08-22, 09:34
Medlem
Känns som sexualbrotten är riktade mot en specifik grupp. Här har vi ett rasistiskt problem, på riktigt.

Sen är förstås utländska kvinnor också utsatta för sexuella övergrepp, men inte på samma sätt. Svenska tjejer är enormt mycket mer utsatta för spontana överfall eller övergrepp av okända gärningsmän. Utländska kvinnor drabbas inte lika ofta av detta, men står istället ofta under hederskulturellt förtryck med allt vad det innebär.
Citera
2016-08-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Undrar ifall feministtanterna någonsin går ut? Vartifrån formas deras verklighetsbild?

Varför inte gå ut i festivalerna och åtminstone själva skydda de unga flickorna? Gå ut som moralkäringar åt vilka de nu än är som tafsar därute, se verkligheten.....gör något!

De tar sitt ansvar och föregår med gott exempel. Precis som svenska män gör.
Citera
2016-08-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Om man ska se det ur arabmännens synvinkel förstår jag de inte har någon respekt för svenska kvinnor.
Räckte med jag var utomlands i södra Europa där kvinnorna klädde och uppförde sig som kvinnor! De behövde inte köra kortkort eller ha v-ringat så brösten ramlade ut för att få uppmärksamhet. Inte heller flörtade de med allt och alla heller. Man fick en helt annan respekt för dem för de hade en stolthet och inte bara ville ligga runt.
Kanske drar alla över samma kam men är så pass gammal att det inte är något nytt att svenska tjejer beter och klär sig ganska vidrigt när de är ute.

Menar du att svenska kvinnor tar initiativ? Det kan väl ändå inte stämma.
Citera
2016-08-22, 09:42
Medlem
fizzles avatar
Citat:

Vad du tramsar om har ingen grund i det du säger öht mer än önsketänkande att kvinnor du ser utomlands ska passa in i din okomplicerade världsbild. Du tror säkert att du är motståndare till vissa blattekulturer & muslimer men du har lika efterbliven syn som dom, fattar du inte det själv? Sånt jävla självmål och du är inte den enda i debatterna som brukar låta så.

"Man fick en helt annan respekt för dem för de hade en stolthet och inte bara ville ligga runt. "
Det där drar du helt ur röven alltså haha lägg av. Diskussionsforum snälla.

Det här har ingen som helst relevans på 2:a generationens invandrande kvinnor i Sverige. Dom vill ha sina rättigheter, jämnlikheten och slippa tvångsgiftemål, familjeheder och utskällningar eller t.o.m slag från sin far och annat skit som dom tycker är uråldrig idiotisk kultur.
Citera
2016-08-22, 09:43
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:

Nu är det kanske ändå så att du misstar en viss klädstil för ett uttryck för en önskan... precis som skett i kulturkrocken mellan araber och svenskar. Folk som klär sig i kortkort och V-ringat behöver inte ha en önskan om att bli genomknullade av första bästa.
Det är bara inavlade idioter som du som tror det, och det leder till att flickorna utsätts för sånt som dom inte skulle behövt om Sverige befolkats av normala människor och inte sexualtörstande hemmasittare utan intima kontakter med det motsatta könet i bagaget.
Har du inget bättre för dig än att skylla sexuella övergrepp på en viss klädstil så kan du fanimej sitta ner i båten och hålla käften.
Citera
2016-08-22, 09:43
Medlem
blackblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Sen är förstås utländska kvinnor också utsatta för sexuella övergrepp, men inte på samma sätt. Svenska tjejer är enormt mycket mer utsatta för spontana överfall eller övergrepp av okända gärningsmän. Utländska kvinnor drabbas inte lika ofta av detta, men står istället ofta under hederskulturellt förtryck med allt vad det innebär.

Såg nån undersökning för ganska många år sedan (ledsen att källa saknas) att mer eller mindre samtliga kvinnor i Egypten hade varit utsatta för sexuella övergrepp i någon form. Om männen där tycker de kan behandla kvinnor hursomhelst (som är "deras" egna) kan man ju tänka sig hur lite respekt de har för våra svenska tjejer.
Citera
2016-08-22, 09:45
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Såg nån undersökning för ganska många år sedan (ledsen att källa saknas) att mer eller mindre samtliga kvinnor i Egypten hade varit utsatta för sexuella övergrepp i någon form. Om männen där tycker de kan behandla kvinnor hursomhelst (som är "deras" egna) kan man ju tänka sig hur lite respekt de har för våra svenska tjejer.

Så du drar paralleller mellan klädstil och sexuella övergrepp, och i nästa andetag konstaterar du att sexuella övergrepp sker i högre omfattning där man har klädkod a´la muslimsk standard?? Du argumenterar som en full apa.
Citera
2016-08-22, 10:07
Medlem
blackblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Så du drar paralleller mellan klädstil och sexuella övergrepp, och i nästa andetag konstaterar du att sexuella övergrepp sker i högre omfattning där man har klädkod a´la muslimsk standard?? Du argumenterar som en full apa.

Kan du föra en dialog med någon utan att skriva att någon är inavlad eller full apa?

1) Bara för jag tycker svenska kvinnor kan uppföra sig lössläppt har väl jag aldrig förvarat beteendet från kulturberikarna? Men vi vet vilka världar de kommer ifrån och deras beteende mot svenska kvinnor är då inte så konstigt (dock aldrig försvarbart). Det underlättar ju inte och gör inte livet lättare för tjejer när ex festivaler till 90% består av kåta "barn" som aldrig sett en kvinna utan slöja i sitt liv.

2) Har inte heller påstått att deras kvinnor kommer undan deras usla beteende.

Det är ett kultur- och religionsproblem, inte ett klädproblem.

Jag var otydlig för jag blandade ihop mina tankar kring svenska kvinnors beteende som kunde uppfattas som ett rättfärdigande av de övergrepp som sker. My bad.
Citera
2016-08-22, 10:11
Medlem
Citat:

Så…man kan alltså inte ha respekt för människor om de visar hud eller gillar att knulla?
Är en omöjlighet eller?
Säg mig varför respekterar du i sånt fall män? Dessa visar rätt ofta hud (hela överkroppen) OCH visar med all tydlighet att de gillar sex. Varför förtjänar de din respekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in