2016-08-21, 19:56
Medlem
Jag har ett par lastpallar som sänggavel. De är dock inte i kloss med väggen pga av lister vid golvet. Jag tänkte att man skulle kunna ha någon form av lite tjockare filttyg/möbeltassar längst upp på pallarna, så att de inte slår emot väggen om man skulle komma åt dem (när man tex gör annat än att sova i sängen). Vad är jag på jakt efter då? Är ca 5cm mellan toppen av lastpallarna och väggen.
Citera
2016-08-21, 20:02
Medlem
Fäst dom med en skruv var i väggen, eller köp en spånskiva och måla den i valfri färg eller häfta fast valfritt tyg, skruva fast lister på baksidan som är liga grova som golvlisterna och sedan skruvar du fast den med skruv eller klämmer fast den med sängen och använd den/dom som sänggavel istället. varför har du lastpallar som sänggavel...
Senast redigerad av Wizze. 2016-08-21 kl. 20:06.
Citera
2016-08-21, 20:12
Medlem
MrChows avatar
Brukar finnas ganska mycket olika sorters möbel-fötter man kan använda som mellanrum. Leta efter det! Eller så tillverkar du något måttanpassat så det blir perfekt.

En orelaterad parentes:

Citat:
Ursprungligen postat av thedreamcat
Jag har ett par lastpallar som sänggavel. [..]

Inreda med lastpallar är lika smaklöst som att dricka ur, för-ändamålet-tillverkade, glasburkar när man blandar drinkar eller ha text/ord (gärna innehållandes "familj", "kärlek" eller "hem") som en del av inredningen.
Citera
2016-08-21, 20:19
Medlem
Gör två kilar bara.
Citera
2016-08-21, 20:36
Medlem
SAANDs avatar
Jag har byggt en egen sänggavel som jag har fäst i väggen med krokar. Men jag har ändå möbeltassar på den för att den inte ska skava mot väggen.

Eftersom det är så pass stor glipa skulle jag ha satt dit en extra bit, tex 45x45 regel, antingen över hela bredden eller bara en bit om du har någon snutt regel liggande hemma. Med tassar på mot väggen då också
Citera
2016-08-21, 20:43
Medlem
Att skruva fast är uppenbara lösningen, undviker helst att sätta något i väggen än då jag inte vet hur pass permanent det är. Någon form av dämpning borde duga fint tills vidare. Tack för många bra svar!

Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Inreda med lastpallar är lika smaklöst som att dricka ur, för-ändamålet-tillverkade, glasburkar när man blandar drinkar eller ha text/ord (gärna innehållandes "familj", "kärlek" eller "hem") som en del av inredningen.

lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in