Citat:
Ursprungligen postat av
menelik
Min bedömning tycks dock vara den, som väcker värst ilska hos många SD-supporters, som därpå bifogar lite svavelosande svek- och förräderianklagelser mot sverigedemokraternas partiledning. Det är således inte bara jag, som instämmer i teorin om fortlöpande systemanpassning för SD:s del.
Din propagandistiska uppgift i sammanhanget är uppenbarligen att övertyga partimedlemmarna om att är som det ska inom partiet och att ingenting har förändrats i sak och princip. Förvisso en ädel uppgift för en politiskt troende entusiast inom rörelsen.
Du kanske har något annat att skylla SD-ledningens nuvarande försiktighet och allmänna "mesighet" på? Själv är jag övertygad om att den relativa mesigheten är taktiskt betingad. Det handlar om systemanpassning.

menelik, med all säkerhet känner du inte ens en enda SD-väljare - än mindre någon företrädare (även om du kanske talat med någon i din yrkesroll för 20 år sedan eller så). Du har helt enkelt inte kunskap nog för att kunna komma med några analyser om samtalet inom partiet, det du kommer med är
fria fantasier, önsketänkande, som saknar all relevans i verkligheten. Så jo, du är helt ensam i dina förhoppningar.
Vad det gäller mig så har jag ingen "propagandistiska uppgift i sammanhanget" alls. Men till skillnad från dig så vet jag ju hur det ser ut i ämnen som du älskar att spamma samma fantasier i, det vore av mig intellektuellt fegt och oärligt att inte påtala att du inte bara har fel utan inte ens förutsättningarna för att veta vad du pratar om.
Och som sagt så välkomnar jag det du kallar en "systemanpassning". Det senaste åren har nästan alla riksdagspartier tagit SD-politik i frågor som invandring, kriminalitet, försvaret, tiggeriet, migrationen ect. Om man också kommer att ta SD:s politik i repatrieringsfrågan kunde ingen bli lyckligare än mig (förutom de som verkligen repatrieras, för de är ju de verkliga vinnarna).