Citat:
Ursprungligen postat av
creepingdeath
nu har jag sett reprisen:
rond 1 - bara conor - sätter diaz på rumpan 1 gång.
rond 2 - conor sätter diaz på rumpan 2 gånger, nästan allt diaz skickar iväg tar på armarna på conor eller så duckar han.
rond 3 - inte så mycket diaz som folk tror, han har dom sista 20 sekunderna. absolut ingen 10-8 ronder till diaz som en av domarna hade det.
rond 4 - diaz börjar blöda tidigt och det ställer till det för honom, conor får mer uträttat här.
och där är det klart. conor leder 3-1 när han går in i 5.e
om nån påstår nate vann detta så måste ni gett rond 1, 2 eller 4 till nate och jag har svårt att se hur det skulle gått till.
har man 3 ronder av 4 med sig in i femte ronden då är det inte en jämn fight som "kan sluta hur som helst".
edit:
rond 5 ger jag till nate. antal slag är jämt, men här visar conor mer tydligt än tidigare att han är trött, händerna på midjan, tittar på klockan, vänder ryggen mot nate som är den som för fighten, har octagon control och agression och nates takedown i slutet ger honom ronden.
En fight behöver inte vara jämn för att kunna sluta hur som helst.
Rich Franklin knockade Lidell med sin brutna arm, Big Nog blev mosad av Sapp tills han lyckades smiska på en armbar, Mir satte ett benlås på Lesnar första gången de möttes efter att ha blivit stämplad till backen.
Det är inte slut tills sista ronden är klar, och den som höll sig bäst och använde sin gameplan bäst idag var Conor.
Jag måste dock se matchen igen, för streamen jag tittade på laggade till och från.
EDIT: Ett annat exempel som höll på att bli en riktig upset var Sonnen vs. Silva. Hade inte Silva fått sin triangel i slutet så hade han torskat bältet.