2016-08-21, 12:21
Moderator
TheLuckys avatar
Var besviken på Teixeira som borde vetat bättre och hållit avstånd mot Johnson. Alla vet att Johnson kan toknocka i första ronden. Det går inte att ta en enda smäll från honom då.

Teixeira har gått på decision mot Jones och Davies. 13 sekunder är inte okej utan en stor besvikelse.
2016-08-21, 12:25
Medlem
DrGreenT fick sinabollar avkapade och är ledsen för att Conor får fortsätta sin frammarsch,
Känns som alla argsinta skribenter här kokar av ilska bara för att en liten kort killa vann mot er gangster... Nate de synd om grabben
2016-08-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Den här jävla luffarsporten är ju uppenbarligen uppgjord fan värre än wwe.

Mcgregor vann för att kunna få en hypad tredje match och pengar i fickan på de feta gamla vita gubbar som tar majoirtwten av ppvcashen.

Bojkottar ufc efter det här fy fan vilket trams
Skrattretande hur fanatisk man kan vara, över fightingmedia så var det 18/23 fightmagaziner som röstade för Conor varav 4 sa draw och EN nate
2016-08-21, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Här har ni scorecarden: https://pbs.twimg.com/media/CqW2tUQWgAEsMF1.jpg

Hur fan kunde de inte ge connor 10-8 första två? 3 knock Downs. Nate hade nästan inget. Åtminstone första.

Tycker poängen var lite snåla till diaz fördel faktiskt. Kan inte förstå att det inte blev unanimous istället för majority.
2016-08-21, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fognir
Föga förvånande att dem ger vinsten till Conor , det var upp till bevis för Conor och han levererade ej. Diaz vs McGregor III Bader Blood, fuck yeah America!

Nej han vann klart och korrekt. Han var dessutom helt dominant så länge han hade ork. Anledningen att diaz lyckades vinna nån rond var pga Mcgregors trötthet.

Fixar Mcgregor bättre kondition till nästa gång kommer han vinna ännu mer övertygande. Han är helt enkelt bättre än Diaz.
2016-08-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
DrGreenT fick sinabollar avkapade och är ledsen för att Conor får fortsätta sin frammarsch,
Känns som alla argsinta skribenter här kokar av ilska bara för att en liten kort killa vann mot er gangster... Nate de synd om grabben

Ja, jag sitter här och gråter blod

Jag är glad att jag fick se en så pass bra match. Det var nära att jag trilla ur soffan några gånger.
2016-08-21, 13:16
Bannlyst
nu har jag sett reprisen:

rond 1 - bara conor - sätter diaz på rumpan 1 gång.
rond 2 - conor sätter diaz på rumpan 2 gånger, nästan allt diaz skickar iväg tar på armarna på conor eller så duckar han.
rond 3 - inte så mycket diaz som folk tror, han har dom sista 20 sekunderna. absolut ingen 10-8 ronder till diaz som en av domarna hade det.
rond 4 - diaz börjar blöda tidigt och det ställer till det för honom, conor får mer uträttat här.

och där är det klart. conor leder 3-1 när han går in i 5.e
om nån påstår nate vann detta så måste ni gett rond 1, 2 eller 4 till nate och jag har svårt att se hur det skulle gått till.

har man 3 ronder av 4 med sig in i femte ronden då är det inte en jämn fight som "kan sluta hur som helst".

edit:

rond 5 ger jag till nate. antal slag är jämt, men här visar conor mer tydligt än tidigare att han är trött, händerna på midjan, tittar på klockan, vänder ryggen mot nate som är den som för fighten, har octagon control och agression och nates takedown i slutet ger honom ronden.
Senast redigerad av creepingdeath 2016-08-21 kl. 13:26.
2016-08-21, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Den här jävla luffarsporten är ju uppenbarligen uppgjord fan värre än wwe.

Mcgregor vann för att kunna få en hypad tredje match och pengar i fickan på de feta gamla vita gubbar som tar majoirtwten av ppvcashen.

Bojkottar ufc efter det här fy fan vilket trams

Varför?! Han vann ju fair and square. Han borde vunnit med mer poäng enligt mig. 3 knock downs, flera hårda träffar och väldigt många leg kicks.

Den första fighten vat ju submission. Accepterar du inte resultatet borde du kanske vända dig till just WWE. Det skulle passa dig utmärkt.

Det diaz lyckades åstadkomma var nästan enbart pga att Connor var trött.
2016-08-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
nu har jag sett reprisen:

rond 1 - bara conor - sätter diaz på rumpan 1 gång.
rond 2 - conor sätter diaz på rumpan 2 gånger, nästan allt diaz skickar iväg tar på armarna på conor eller så duckar han.
rond 3 - inte så mycket diaz som folk tror, han har dom sista 20 sekunderna. absolut ingen 10-8 ronder till diaz som en av domarna hade det.
rond 4 - diaz börjar blöda tidigt och det ställer till det för honom, conor får mer uträttat här.

och där är det klart. conor leder 3-1 när han går in i 5.e
om nån påstår nate vann detta så måste ni gett rond 1, 2 eller 4 till nate och jag har svårt att se hur det skulle gått till.

har man 3 ronder av 4 med sig in i femte ronden då är det inte en jämn fight som "kan sluta hur som helst".

edit:

rond 5 ger jag till nate. antal slag är jämt, men här visar conor mer tydligt än tidigare att han är trött, händerna på midjan, tittar på klockan, vänder ryggen mot nate som är den som för fighten, har octagon control och agression och nates takedown i slutet ger honom ronden.

En fight behöver inte vara jämn för att kunna sluta hur som helst.
Rich Franklin knockade Lidell med sin brutna arm, Big Nog blev mosad av Sapp tills han lyckades smiska på en armbar, Mir satte ett benlås på Lesnar första gången de möttes efter att ha blivit stämplad till backen.
Det är inte slut tills sista ronden är klar, och den som höll sig bäst och använde sin gameplan bäst idag var Conor.

Jag måste dock se matchen igen, för streamen jag tittade på laggade till och från.

EDIT: Ett annat exempel som höll på att bli en riktig upset var Sonnen vs. Silva. Hade inte Silva fått sin triangel i slutet så hade han torskat bältet.
2016-08-21, 13:32
Medlem
melonfarmer90s avatar
Rejält OT, men vad gör de snubbarna i röda kostymer under matcherna? Den stora negern med kostymen ser man ju nästan alltid i ringen när poängen läses upp.
2016-08-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melonfarmer90
Rejält OT, men vad gör de snubbarna i röda kostymer under matcherna? Den stora negern med kostymen ser man ju nästan alltid i ringen när poängen läses upp.

Tror de fungerar som funktionärer och säkerhetspersonal.
2016-08-21, 13:34
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Mcgregor kommer vinna på 155 som jag skrev. Smart att han kräver 155 nästa gång. Bägge måste deffa inför det = bägge väger ungefär lika mycket mer efter invägningen.

I denna match vägde nate garanterat en hel del mer än conor.
Japp. Nate hade problem att ta ner Conor trots viktövertaget i denna fight. Blir ju knappast enklare när viktskillnaden minskas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in