2016-08-21, 03:25
Medlem
Alltså, folk som säger att McGregor kommer knocka Diaz vet inte vad dom pratar om. Diaz-bröderna sparras mot boxare som Andre Ward och gör bra ifrån sig, och Diaz kommer då bli knockad för att han såg lite groggy ut och fick ett jack i första ronderna förra gången? Varken Nate eller Nick har någonsin åkt på en regelrätt knock.

Deras BJJ är båda två i toppklass. Det enda sättet McGregor kommer kunna vinna är om han tar tillräckligt med poäng i första ronderna eftersom han är explosiv. Men tror ni han kommer klara av det i fem ronder? Kommer bli samma visa igen, submission i 2-4 ronden.

Nate/Nick Diaz har lätt den bästa konditionen i sina viktklasser. När McGregor har rökt en cigarr och druckit champagne så kommer dom hem från en joggningstur i något berg eller ett triathlon.

Trist bara att bettningssajterna har lärt sig och sänkt dom för Diaz, så man bara får 2.1x pengarna jämfört mot 4.2x eller vad det var förra matchen.
Senast redigerad av sentience 2016-08-21 kl. 03:28.
2016-08-21, 03:26
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Tanken här är ju att jag ska ha fel. Kul att du hänger med.

Säger vad jag tror så att det inte ska hända
Det är just därför jag önskar att du lyckas med din prediction och inte din jinx här. Hänger vi med?
2016-08-21, 03:28
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Haha har en känsla att Conor kommer att överraska alla...vad han kommer att göra vet jag inte :P

Jo Conor har ju en poäng i att han inför förra mötet inte tränade för en lång motståndare som dessutom är något tyngre, ändå dominerade han stående tills han blev trött efter att ha vevat som han gjort mot 145lbs:are. Att han nu har sparrat mot långa mellanviktare i 2-3 månader kan bara vara en fördel. Sen att Diaz också denna gången kommer in med full camp är en annan historia och ytterligare en variabel som gör det hela än mer intressant.
2016-08-21, 03:29
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det är just därför jag önskar att du lyckas med din prediction och inte din jinx här. Hänger vi med?

Abslut, du vill att Diaz vinner, något som jag omöjligen kunde veta efter din förra kommentar. Bra bra, hoppas det blir spännande oavsett vinnare.
2016-08-21, 03:33
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Abslut, du vill att Diaz vinner, något som jag omöjligen kunde veta efter din förra kommentar. Bra bra, hoppas det blir spännande oavsett vinnare.
Ja. Irland är närmare Skottland än Stockton så jag kan förstå din ingång i det hela. Antar jag!

Mizugaki! Största underdogen på kortet!
2016-08-21, 03:34
Medlem
OleYellers avatar
Touch butt with that dork in the park, lite ringövningar och lätt dans är framtiden!
2016-08-21, 03:35
Medlem
RadioDDR1s avatar
Det är mycket enklare att slå sig trött när man går upp i vikt och möter en motståndare som både är större, starkare och svårare/tyngre att flytta runt än vad man är van vid. Conor måste därför välja sina slag bättre, inte gå på knock som han gjorde sist, och bör då vinna på poäng. Diaz ska göra precis som han gjorde sist; göra kampen till en dogfight där han med sin överlägsna kondition kan dränka Conor i mitten/slutronderna. Blir en väldigt intressant kamp detta.
2016-08-21, 03:39
Medlem
Mx_1337s avatar
Jaha. Hitta något större för Garbrandt nu då!
2016-08-21, 03:40
Medlem
OleYellers avatar
Härlig Rogan-timing där.
2016-08-21, 03:40
Bannlyst
Väntat!

Faktiskt en mismatch i mina ögon! Ibland matchar UFC fel och det här var en sån match.
Jag gillar Mizugaki men han var chanslös här från början...

Hur som helst......mastodontpengar till Gottfried!
2016-08-21, 03:41
Medlem
TarzansFarsas avatar
Snabb match. Tycker att Cody bör gå upp 10 kg så han kan köra mot McGregor det hade varit en sevärd match
2016-08-21, 03:45
Bannlyst
Haha......Garbrand när han pratar..........Låter som tjockisen utan tänder i Stranger Things...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in