2016-08-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
För att det är din plikt som svennejävel att betala för hela världen, hela världen har rätt till din plånbok svennejävel.

Sen när du behöver hjälp så får du aldrig någon hjälp av samma pack som krävde att du skulle hjälpa de, otack är världens lön. Sen kallar de alla samvetslösa som inte hjälper dessa samvetslösa.

Jag hoppas det blir krig snart av den anledningen att alla korkade svenska ska få lära sig att alla dessa svin som vi hjälpt inte kommer lyfta ett endaste finger. Möjligtvis att de lyfter fingret för att krama avtryckarna när de avrättar några dumsvennar som hjälpt dessa otacksamma tredje världen skojare.

Det är ett barn som vi pratar om. Marija blott 7 år. Hur kan hon hota din existens min vän?

Rymdkram.
Citera
2016-08-21, 00:22
Medlem
Hon får nog stanna ska du se. Det brukar vara så.

Kan inte de som vill att hon ska få operationen helt enkelt samla ihop pengarna?
Eller så kanske man inte kan göra i landet Sverige. Här i landet Sverige måste staten "betala" för allt, för staten har hur mycket pengar som helst.
Citera
2016-08-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Det är ett barn som vi pratar om. Marija blott 7 år. Hur kan hon hota din existens min vän?

Rymdkram.

Alla sk flyktingar hotar vår existens. De dränerar våra resurser. Hon är blott sju och är redan en tung belastning.
Citera
2016-08-21, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Så varje person som är sjuk i världen ska få hjälp i Sverige?
Varför?

Det har bajspackaren Löfvén bestämt att alla är välkomna. Hon kostar resurser som någon som betalar skatt skulle kunna ha fått. Nu får den som har jobb vänta minst fyra månader på att få vård.
Citera
2016-08-21, 00:44
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:

Rymdkram.

Varför kan inte Bosnien eller Serbien betala för sina egna?
Varför ska Svenskar betala, förklara.
Vad säger det om Bosnier eller Serber när de försöker skuldtrippa Svenskar till att betala för deras sjuklingar?

Björnkram.
Citera
2016-08-21, 00:46
Medlem
"Hur kan Sverige vara så känslokallt?" Betala det själv då din jävla fitta. Så jävla trött på kräk som dig, aw Putte nutte, så synd om muslimtjejen bla Bla bla. Folk har sin egna problem att lösa innan man vill hjälpa en massa blattar framförallt. Snälla dra från Flashback och Sverige med.
Citera
2016-08-21, 00:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Vem fan bryr sig!? Det dör SVENSKA barn pga denna massinvandring och Bosnien herregud... Vem fan bryr sig! skicka tillbaka jäntan och låt Bosnien betala får hennes vård vi har nog så det räcker och blir över med våra egna. Svenskar (unga sådana också) dör liksom redan nu eftersom sådana som henne är i vägen.
Citera
2016-08-21, 00:53
Medlem
Det är absolut inget fel på Serbien. Hon skickas inte till sin död eller något annat dramatiskt.
Citera
2016-08-21, 01:15
Medlem
Klart som helvete att flickan kommer att få hjälp, detta är endast en av dessa extrasaltade snyfthistorier för att få svensken att stanna upp i pilsnerdrickandet, tänka tanken:

"Nej helvete hur kan detta fortgå i ett land som Sverige, dessutom har vi ett parti som vill avrätta Marija och hennes familj om de kommer till makten"
"Även den folkkäre Mannerström kämpar för flickans liv, något måste vi göra, han som lagar så god hälleflundra"

Expressen tar ett steg bakåt och flinar, ännu en gång har vi lurat den blåögde svensken
Citera
2016-08-21, 01:16
Medlem
Visst finns det jätte många människor som behöver skydd, men i regel inte de från Balkan. Det finns inget krig där. Naturligtvis kan det finnas några som har det tufft, men då har de skyldighet att bevisa att det handlar om mycket mer än deras dåliga ekonomiska situationen. De flesta som söker asyl därifrån vill bara ha det bättre ekonomiskt och ljuger om 'asylskäl' ... Det verkar att det finns en del människor som faktiskt inte förstår vad 'asyl' betyder och innebär och vilka kan anses som 'asylskäl.' Sedan finns det en del som vet väl att de har ingen rätt till asyl, men de vill 'försöka' ändå. Jag har faktiskt ingeting emot asylsökande - riktiga asylsökande med verkliga och starka asylskäl, men när jag läser detta, då blir jag bara förbannad ... detta fallet har ingenting alls att göra med något asylskäl. Hon är sjuk, att vara sjuk utgör inte något asylskäl. Punktslut.

Det är synd om flickan, men tyvärr, föräldrarna har gjort ett jätte jätte dåligt val. De borde ha stannat i deras land och försökt att hitta vård till flickan där. Och, by the way, det finns flera länder mellan Serbien och Sverige som har jätte bra medicinsk vård, så man kan tänka varför valde föräldrarna just Sverige - ett land som är så långt bort. Jag tror att det är ganska uppenbart varför och har absolut ingenting med dotterns medicinska problem att göra.
Citera
2016-08-21, 01:23
Medlem
Citat:

Rymdkram.

Det finns inga skyddskäl och det finns inga särskilda skäl att bevilja henne ett uppehållstillstånd. Då ska hon ut, och jag förväntar mig att familjen får en faktura på alla kostnader hon kräver mellan första beslutet och hon sitter på planet, som i ett vettigt land.

Och vilket land kommer hon ifrån? Det är lite oklart för GT verkar det som. Det är lite avgörande för att bedöma om hon kan få vård i hemlandet att veta vilket hemlandet är.
Citera
2016-08-21, 01:30
Medlem
Läste igen och såg att de åberopade inte någon ansökan om asyl i artikeln ... Undrar på vilka grunder skulle de beviljas uppehållstillstånd ... Men Migrationsverket redan avslog ansökan, så man får respektera deras avgörande. De beviljar mer än avslår, så jag är ganska säker på att det var inget lättsinnigt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in