2016-08-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Om du menar placering så är det hotbilden som utreds. Är det troligt att han får kompanispö på Hall? Ja. Ok. Skicka han till en sexbunker så kan han frottera med pedofiler och våldtäktsmän som är fega kräk som snarare ser han som hjälte än någon som ska få stryk.
Bilevicius sitter på Norrtäljeanstaltens sexbrottsavdelning sedan ett antal veckor.
Senast redigerad av bulvanskagg 2016-08-20 kl. 20:26.
2016-08-20, 21:37
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Bilevicius sitter på Norrtäljeanstaltens sexbrottsavdelning sedan ett antal veckor.

Men detta sticker i ögonen på folk förstår du. Han kan väl inte både vara mördare och ha haft ett sexuellt motiv?

Den litauiske hantverkaren verkar ha något som väcker sympati hos vissa av outgrundliga anledningar.
2016-08-20, 21:44
Medlem
Citat:

Jag har haft sommaruppehåll från Flashback, otroligt att denna jävla tråden fortsätter och leva med samma tugg som på sida 100-200.. tänkte precis fråga er, var är Nerjus.. Norrtälje..

Vet vi något annat? Mår han psykiskt dåligt? Har han insett att han är färdig på fri fot? Är han rädd att förflyttas till Litauen? Har bror, fru eller mamma eller dottern från förra förhållandet engagerat sig och hälsat på honom? Får ha ta emot besök? Har någon annan besökt?
2016-08-20, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
"Det skrivs"? Av vem? Dig? Du är ingen auktoritet på ämnet hur gärna du än vill se dig som det. Ge en referens där någon som har insikt i detta uttalat sig om det.

Han genomgår behandling. Om han väljer att ta till sig den eller vara aktiv i den är en annan sak men nog är det så att han måste genomgå behandlingen då han dömts till ett brott som anses vara sexrelaterat.

De flesta inser ju att det är nån "batikhäxa" eller liknande som sitter och testar sina "psykologiska" teorier ändå.
Det går jättebra att kalla mig batikhäxa. Jag antar det går det bra om jag kallar din kuk en skrumpnad Västeråsgurka som förtecken på att det saknas manlighet, ditt lågliv?

Om det nu inte duger med min fakta så kan jag styrka mina påstående till skillnad från dig som tar det mesta förankrat i luften dvs ditt mentala status.

Socialstyrelsen om ROS-programmet:
Citat:
Män, på både öppen och sluten anstalt, erbjuds att delta i behandlingsprogrammet och deltagandet är frivilligt.
https://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/18211/2011-1-1.pdf

Kriminalvården:
Citat:
För att få gå ett behandlingsprogram måste den dömde själv vilja ändra sin livsstil. För att erbjuda rätt behandling är vi noga med att prioritera de klienter som har medel till hög risk för återfall. De ska gå ett program som riktar mot just deras problem och som har en pedagogik som passar dem.

Vi vill ge alla möjlighet att delta i ett behandlingsprogram. Men det finns tillfällen då det inte går att erbjuda en plats, även om klienten är motiverad.
http://www.kriminalvarden.se/behandling-och-vard/behandlingsprogram/
Martin Grann, som var docent och utvecklingschef inom kriminalvården, beskrev att att var tredje person var föremål för nån programinsats; att statistiken gör Sverige bland är dom absolut högsta i världen med betoning på ordet "vård" i kriminalvård. Tyvärr fångar det inte alla:

Citat:
" Alla som kommer till kriminalvården går inte ett behandlingsprogram och långt ifrån alla som påbörjar ett behandlingsprogram fullföljer programmet, men det är ju så med den här typen av psykoterapeutisk verksamhet - den bygger ju på nån slags frivillighet och nån slags motivation. "

" Dom klienter som vi allra helst skulle vilja se i programmen, dom mest svåra, dom mest persistenta, dom mest personlighetsstörda, dom mest vrickade sexualbrottslingarna eller vad det nu är - det är just dom som inte är motiverade och inte inte vill gå i dom här programmen. "

Utöver detta finns följande faktorer:

" Vi kan inte erbjuda alla program överallt så det kanske inte finns alla program i Umeå eller Härnösand eller Luleå.
Det är också så att vi inte kan erbjuda alla program på alla språk och många grovt kriminella talar inte svenska, eller talar jätte, jättedålig svenska, så visst finns det många sådana begränsningar, visst finns det mycket att jobba på där, absolut." (Min avskrift)
https://www.youtube.com/watch?v=9nfhANbVCPs
Senast redigerad av develi 2016-08-20 kl. 21:51.
2016-08-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jag har haft sommaruppehåll från Flashback, otroligt att denna jävla tråden fortsätter och leva med samma tugg som på sida 100-200.. tänkte precis fråga er, var är Nerjus.. Norrtälje..

Vet vi något annat? Mår han psykiskt dåligt? Har han insett att han är färdig på fri fot? Är han rädd att förflyttas till Litauen? Har bror, fru eller mamma eller dottern från förra förhållandet engagerat sig och hälsat på honom? Får ha ta emot besök? Har någon annan besökt?

Citerar mig själv med följdfrågor. Om mamma, bror eller fru inte varit här hälsat på Nerjus säger väl det egentligen det mesta. Eller är det bara jag som tycker det?
2016-08-20, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Citerar mig själv med följdfrågor. Om mamma, bror eller fru inte varit här hälsat på Nerjus säger väl det egentligen det mesta. Eller är det bara jag som tycker det?
Håller med. Dark side of the moon.
2016-08-20, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Om du menar placering så är det hotbilden som utreds. Är det troligt att han får kompanispö på Hall? Ja. Ok. Skicka han till en sexbunker så kan han frottera med pedofiler och våldtäktsmän som är fega kräk som snarare ser han som hjälte än någon som ska få stryk.
Halledudanedej. Inbillar du att NB enbart placerats som skyddsåtgärd i sexbunkern?

Hagamannen fick sin säng inpissad direkt vid ankomst av sexbunkern. Han stod uppenbart inte värst högt i rangordning ens där.

NB har placerats där han hör hemma. Bland gräddan av sexuella avarter med störd sexualitet.
2016-08-20, 22:03
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Det är inte märkligt om han sitter på en sluten avdelning. De flesta som träffar sex brottslingar undrar säkert om det inte är någonting specifikt fel i deras förstånd. Jag förstår att NB kastat sig in i statens allra heligaste skrå. Det säger det mesta om NB och den domstol som fört oss bakom ljuset. En viss diskretion bör diskuteras uti fall det var brott bakom men inte mörklägga det psykologiskt.
2016-08-20, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men detta sticker i ögonen på folk förstår du. Han kan väl inte både vara mördare och ha haft ett sexuellt motiv?

Den litauiske hantverkaren verkar ha något som väcker sympati hos vissa av outgrundliga anledningar.
Fetat är intressant. Speciellt när det kommer till parafilier som är som en helig ko i Indien.

NB är ju inte mördaren och har absolut inte stoppat Adriana dagen innan så varför är detta som en extremt het potatis vare sig det handlar om sexuellt motiv eller mer specat sexuell sadism?
2016-08-20, 22:04
Medlem
Om Nerjus är på Norrtälje, eller över huvudtaget kvar i Sverige har han det bra. För bra. Ingen har det så bra som han.

När kan utvisning till Litauiskt äckelfängelse bli aktuellt?
2016-08-20, 22:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Du besitter ett oklädsamt storhetsvansinne. Kolla upp ordet hybris och kasta in det på helt fel ställe i helt fel sammanhang framöver vet jag.

Batikhäxan jag refererar till är den som ger NB "vård" på norrtäljeanstalten.

Om du mår bättre att referera till mig som en skrumpnad västeråsgurka så för all del men jag skulle tro att du mår bättre om du ser till att ta medicineringen istället.
Jag kunde belägga mina argument. ¨

Hur går det för din del gällande sakfakta?
2016-08-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med. Dark side of the moon.

Bra uttryck. Modern har försökt försvara sitt ättelägg med primärsyfte att själv inte hamna i dålig dager. Jag har inte fostrat mina söner så.... Medaljen som prisad fosterfamiljmoder måste försvaras...

Nu tycks sonen sedan länge vara förskjuten och glömd. Åtminstone inget intresse som synts via media.

Möjligen kanske besöken blir flera när han väl hamnar i hemlandet.
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in