Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-19, 17:35
Medlem
FreeWorldNows avatar
Jag undrar om inte Trump faktiskt gjort upp med eliten om att han ska förlora, annars hade inte ens han varit så klumpig att gå ut 2 månader före valet och säga att den enorma väljargruppen från Filippinerna är från terroristland och ingen av deras släktingar ska få resa in i landet.
2016-08-19, 17:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kanske bidrog (((medias))) hets mot Manafort kring "Rysslandskopplingarna" till hans avgång? I såna fall ett riktigt självmål. Som jag påpekat gång på gång (fanboysen höll inte med mig när Trump inte gjorde det, men de ändrar sig givetvis automatiskt nu - patetiskt) var Manafort viktig för Trumps motståndare eftersom han var en så värdelös rådgivare. Han ville göra Trump politiskt korrekt. Lewandowski fick rätt till slut. Media borde försökt behålla Manafort hos Trump istället för att hetsa mot honom.

Du är lika benägen som liberalmedia till dramatiserande spekulationer om rådgivare hit och dit, och tar anmärkningsvärt ofta intryck av deras trams.

Du har fortfarande tydligen inte fattat att Trump är boss över Trumpkampanjen.

Manafort var mest en snackepelle. Delegatröran i Illinois visade oss att han inte var en handlingarnas man. Och Lewandowski var bara en underhuggare.

Trump är boss, och en ypperlig strateg, som byter spelstil när situationen kräver så. Men lik förbannat, när han gör en förändring, så sitter du och liberalmedia och spekulerar hej vilt, och föreställer er i er inre teater hur det är Manafort eller någon annan som drar i trådarna och får Trump att göra si eller så. Ena dan är det Manafort, nästa dag Lewandowski, resten av veckan judarna...
2016-08-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Trump var för.Sen var han emot.Sen var han för.Typiskt Trump...
Jag vet inte om de aktivt stöttat IS med pengar.Oavsett de gjort det så måste Usa ta bort dom.
Den biten är vi väl överens om iaf?
Jag är ingen stor fan av Hillary men Trump är värdelös!

Så det är alltså ok att dom stöttar IS bara dom tar bort dom? Ska du säga detta till alla offren också? Så Trump är värdelös när han är en framgångsrik miljadär medans Hillary är en lögnare som skapat ISIS och så många andra saker som kaoset i Libyen... Sluta undvik frågan nu! Trump har inte röstat för något krig vad jag vet, vad han tyckte vid den tidpunkten spelar väl mindre roll... Obama och Clinton röstade väl för Irak-kriget? JA/NEJ?

Du kan omöjligt anklaga Trump för kriget i Mena?
2016-08-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWorldNow
Jag undrar om inte Trump faktiskt gjort upp med eliten om att han ska förlora, annars hade inte ens han varit så klumpig att gå ut 2 månader före valet och säga att den enorma väljargruppen från Filippinerna är från terroristland och ingen av deras släktingar ska få resa in i landet.

Vad är felet med det förslaget? Filippinerna har otroliga problem med växande islamisk terrorism, så det ska absolut vara ett av länderna.
2016-08-19, 17:49
Medlem
En bra sak för Trump är att Clinton inte verkar locka yngre väljare vilket var en av grupperna som tog Obama över strecket.

http://fivethirtyeight.com/features/clinton-and-trump-are-losing-a-lot-of-young-voters/

Stannar de hemma så blir det bra om inte Sanders kommer ut ut grottan.
2016-08-19, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Så det är alltså ok att dom stöttar IS bara dom tar bort dom? Ska du säga detta till alla offren också? Så Trump är värdelös när han är en framgångsrik miljadär medans Hillary är en lögnare som skapat ISIS och så många andra saker som kaoset i Libyen... Sluta undvik frågan nu! Trump har inte röstat för något krig vad jag vet, vad han tyckte vid den tidpunkten spelar väl mindre roll... Obama och Clinton röstade väl för Irak-kriget? JA/NEJ?

Du kan omöjligt anklaga Trump för kriget i Mena?
Klart jag inte anklagar Trump för det!!
Hillary röstade för kriget.
2016-08-19, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Han kommer att ha presskonferens där han 1) Skäller ut sin fd stabschef 2) skäller ut Obama för utebliven hjälp och 3)skäller på Hillary. Utöver allmänt babbel.
Låter rimligt.Inget nytt under solen...
2016-08-19, 18:02
Medlem
Pazuzu80s avatar
Den här senaste HR-åtgärden är knasig på så många olika sätt, exempel:

* Tidigare trodde vi att Trump valt en campaign manager som agerat lobbyist åt ryska lajekejer i Ukraina. Nu verkar det som att Trump faktiskt hade valt en campaign manager som agerat lobbyist åt ryska lajekejer i Ukraina och tagit betalt under bordet. Klart han måste bort.

Men hur sätter den påstått rike Trump ihop sin pow-wow?

* Trump har historiska unfavs hos kvinnor; rekryterar då Ailes, defamerad sextrakasserare som debattcoach (m.m.?)
* Bannon har NOLL, repeterar NOLL erfarenhet av politiskt kampanjarbete på någon typ av nivå. Breitbart är en glorifierad fascistblogg och en garageprodukt (oavsett miljoner klick). Hur kan denna produkt ha varit meriterande? Hur fan tänks det?
* Conway är pollster och har visserligen varit det för en mängd politicos, samt talking head på Fox News, men debuterar i just detta sammanhang som ledaren; politisk campaign manager på någon typ av nivå. Hon kanske skulle ha börjat med en state senator-kampanj eller guvernörskandidat?

Vi har en politisk amatör och nybörjare (Trump) som nu ges råd av två debutanter och en avhängd sopa. Det är bara att köpa popcorn.
2016-08-19, 18:08
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vad har det med saken att göra ?

Men lilla gubben, jag skrev inlägget för sex år sedan, vad fan vet jag?
2016-08-19, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80

* Tidigare trodde vi att Trump valt en campaign manager som agerat lobbyist åt ryska lajekejer i Ukraina. Nu verkar det som att Trump faktiskt hade valt en campaign manager som agerat lobbyist åt ryska lajekejer i Ukraina och tagit betalt under bordet. Klart han måste bort.

* Trump har historiska unfavs hos kvinnor; rekryterar då Ailes, defamerad sextrakasserare som debattcoach (m.m.?)
* Bannon har NOLL, repeterar NOLL erfarenhet av politiskt kampanjarbete på någon typ av nivå. Breitbart är en glorifierad fascistblogg och en garageprodukt (oavsett miljoner klick). Hur kan denna produkt ha varit meriterande? Hur fan tänks det?
* Conway är pollster och har visserligen varit det för en mängd politicos, samt talking head på Fox News, men debuterar i just detta sammanhang som ledaren; politisk campaign manager på någon typ av nivå. Hon kanske skulle ha börjat med en state senator-kampanj eller guvernörskandidat?

Vi har en politisk amatör och nybörjare (Trump) som nu ges råd av två debutanter och en avhängd sopa. Det är bara att köpa popcorn.
Håller med dig!
Vad är poängen med att värva Ailes OFFENTLIGT? Vad är det för Positivt med det?
Och varför tar man in Bannon när snälle Trump skall lanseras?Att få sopan Trump att tagga ner hade väl varit rådet från varje människa med en hjärna?Eller ska Crazy-Trump komma tillbaks nästa vecka igen?
Jag är faktiskt lite konfunderad av detta!
2016-08-19, 18:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du är lika benägen som liberalmedia till dramatiserande spekulationer om rådgivare hit och dit, och tar anmärkningsvärt ofta intryck av deras trams.

Du har fortfarande tydligen inte fattat att Trump är boss över Trumpkampanjen.

Manafort var mest en snackepelle. Delegatröran i Illinois visade oss att han inte var en handlingarnas man. Och Lewandowski var bara en underhuggare.

Trump är boss, och en ypperlig strateg, som byter spelstil när situationen kräver så. Men lik förbannat, när han gör en förändring, så sitter du och liberalmedia och spekulerar hej vilt, och föreställer er i er inre teater hur det är Manafort eller någon annan som drar i trådarna och får Trump att göra si eller så. Ena dan är det Manafort, nästa dag Lewandowski, resten av veckan judarna...
Trump har själv sagt att han är besviken på rådgivarna. Manafort avgår givetvis efter direktiv från Trump. Grejen med mig är att jag ser sånt här före Trump. Ni tycker jag har helt fel till Trump gör precis som jag sagt. Då tycker ni Trump har helt rätt, men fortsätter tycka att jag har fel(!), eftersom jag såg det Trump såg senare för tidigt (!?). Ni är ett gäng idioter. Du är inte ens logisk internt, utifrån din egen lära, längre. Först snackar du om hur Trump måste lyssna på andra, vara en lagkapten, under ett par veckor. Sen ändrar Trump något och du säger att det är självklart att Trump styr allt... Bara stick...
Senast redigerad av baggebo1 2016-08-19 kl. 18:51.
2016-08-19, 18:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80

Bara det faktum att du är hysteriskt negativ är ju ett väldigt gott tecken!

Vidare, den politiske amatören och nybörjaren Trump sopade banan med 16 andra kandidater i primärvalen, trots att experterna sagt att han bara skulle ha 2% chans.

Så att Bannon och Conway inte är den vanliga sortens politiska hacks är ju bara en enorm fördel. Något som etablissemangskramare, som herrn själv, aldrig kommer att förstå.

Citat:
https://twitter.com/ErikaMasonhall/status/766641641134387201
.@costareports on MSNBC: Trump "has a chemistry with Bannon and with Conway that's different than Manafort"

Manafort var ju av den gamla sortens Washington-konsulter, och pojkvaskern Lewandowski var aldrig något bollplank för Trump.

Så det här ser väldigt bra ut. Och som vanligt är the proof of the pudding in the eating, och kampanjen drivs nu helt perfekt i den nya syntesen med den rätta tonen för Trump, och rälsen är utlagd mot segern. Teleprompter-rally ikväll igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in