2010-02-02, 19:47
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Vad är det som säger att Strattera inte är beroendeframkallande? Då bör det bara vara och sluta med det när man får lust, funkar den så? Några rekreationella egenskaper bör den dock inte ha.

Nu hade väl TS prövat det så varför bör h*n inte ha Metamina?
Det du menar är väl avsättningssymptom, att man går på en hög dos bör man trappa ned. Så det beror på hur man definierar beroende.

Om TS är en suicidal typ redan kanske det inte är så smart att gå på Strattera, nej. Men att döma ut preparat efter några doseringar känns inte så bra.
Citera
2010-03-01, 21:57
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Förstår verkligen inte varför du dissar Strattera så hårt. Du kan ju komma lättvindigt undan om du går på den medicinen, istället för någon CS.

väldigt sent svar, jag glömde att jag ställt frågan

svarar på ditt inlägg och ett annat samtidigt. jag dissar strattera för att jag blir manisk, inte bara när jag dricker - plus att jag sov dåligt och blev sexuellt dysfunktionell.

detta ser jag mycket tydligare nu då jag har satt ut medicinen. utsättningsbesvären var främst sömnrelaterade

mitt främsta syfte med att ta medicin är att få fokus och lägre tröskel för att komma igång med tråkiga rutiner, när jag vill flumma finns det andra saker att tillgå.
Citera
2010-05-20, 12:19
Medlem
PSYCHONAUTs avatar
Hejsan

Jag fick idag efter mkt väntan diagnosen ADHD.

Eftersom jag har ett dokumenterat amfetaminmissbruk bakom mig vill läkaren inte ge mig concerta, ritalin eller metamina utan att först ha testat strattera.

Har förstått att jag troligtvis kommer bli ganska sömnig av stratteran och läser här att jag inte ska kombinera den med amfetamin. Detta låter besvärligt.

Hur farlig är egentligen kombinationen?

//Psycho
Citera
2012-06-28, 06:14
Medlem
Säg att du får självmordstankar och att du hallucinerar.
Citera
2012-06-28, 07:19
Bannlyst
Dra inte i er skiten, statens förb gift så så få som möjligt kan få cons el rit, fast metamin va 10ggr så bra som allt annat. Strattera var bland det sämsta skit jag testat, råttgift! Hoppas nån läkare läser RÅTTGIFT
Citera
2012-08-20, 00:16
Medlem
Strattera kanske fungerar för någon annan, det vet jag inte.
Den gjorde mig bara illa, den gjorde mig känslig och till en annan person, var liksom inte glad.
Blä. Slutat med den nu, skönt. Är mig själv igen.

Har hört att concerta är bra? men ah. är väldigt anti mot mediciner.
Citera
2012-08-20, 17:20
Medlem
Slingshots avatar
Passar bättre i Psykofarmaka.

Ö D -> PF

//Moderator
Citera
2014-07-02, 06:59
Bannlyst
Läst i tråden och det var ett eller två inlägg som sa att man inte ska ta strattera eftersom "det är som att blanda E med SSRI". Själv så går jag på tjack och strattera men har fortfarande effekt från tjacket, nu till min fråga.

Får jag bättre effekt av amfetamin om jag slutar med strattera?
Citera
2016-01-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ta i alla fall inte amfetamin om du käkar Strattera. Det är ungefär lika klyftigt som att ta E samtidigt som man går på SSRI.

Definiera gärna det där alltså..
Citera
2016-01-08, 23:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ta i alla fall inte amfetamin om du käkar Strattera. Det är ungefär lika klyftigt som att ta E samtidigt som man går på SSRI.

Jag äter både strattera och Metamina ordenierat av doktor.
Och han borde ju ha koll. Har du källa på ditt påstående?
Citera
2016-08-17, 22:08
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag äter både strattera och Metamina ordenierat av doktor.
Och han borde ju ha koll. Har du källa på ditt påstående?

Läkare har inte koll - de gör sitt bästa för att förgifta oss - medvetet eller omedvetet. Ska sluta med Starttera och med Elvanse - depåamfetamin liksom - när ska kroppen vila då?
Citera
2016-08-18, 23:16
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Läkare har inte koll - de gör sitt bästa för att förgifta oss - medvetet eller omedvetet. Ska sluta med Starttera och med Elvanse - depåamfetamin liksom - när ska kroppen vila då?

Är man inte tillräckligt sjuk har man kanske möjlighet att sluta.
Men visst sliter det på huvudet men vad har man för alternativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in