2016-08-17, 10:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanboll
Så, man betalar skatt ur näsan.
Belånar sig ur näsan för att ha någonstans att bo.

Blir sedan konkurrensutsatt kring köpet av bostad med sina egna skattepengar.

Det här är bland det sjukaste någonsin.
Ja. En Kafka-ansk, SalvadorDali-isk, surrealistisk mardröm i vaket tillstånd.

Och ändå finns det inge... Vänta... Hör ni? Trampet av arga fötter..! Kakafonin av demonstranter utanför Rosenbad?... Kan det vara klanget av högafflar hopslagna i en triumfens skål?.. Skenet av facklor?....
Nähä. Nä det blev inget man ur huse den här gången heller...
Knyt ihop näven lite hårdare i fickan.

Eller förresten, bara vänd dig om och somna om. Morgondagen blir säkert bättre.
Citera
2016-08-17, 10:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
För MINA skattepengar köps det alltså lägenheter. Till personer som inte bidragit med NÅGOT.

Helt riktigt!

Och dumsvensken älskar det

"Jaså, ni tar av mina hårt hoparbetade skattepengar för att köpa bostäder åt araber? Bostäder jag själv aldrig skulle ha råd att köpa. Ja, det går väl bra! Bara ni inte kallar mig rasist!"

Folk kanske muttrar lite. Knyter näven lite hårdare i fickan. Blir lite argsintare mot frugan.

Men det är allt.

Ingenting kommer att hända. Dumsvensken är gravt passiviserad av åratal av fördummande slött tv-tittande och okritisk mediekonsumtion. Dumsvensken är trög, medgörlig och feg.

Svensken älskar att gå upp halv 6 på morgonen med stela leder och sömndruckna ögon för att släpa sig till jobbet där skattepengarna ska tjänas ihop så Muhammed och Achmed ska få bo i en fin bostadsrätt och spela hög arabmusik på balkongen. Varje dag gör svensken detta. Med glädje. Belöningen för allt hårt slit kommer när tonårsdottern kommer hem och berättar att hon blivit gruppvåldtagen och man hittar bilen uppeldad på parkeringen.

Jag tittar lite i kristallkulan och ser vad svensken kommer att göra nu när kommunerna bajsar svensken i ansiktet genom att köpa bostadsrätter för svenskens skattepengar och ge bort dem till Muhammed och Achmed. Vad kommer att hända? Vad kommer svensken att göra?

Jag ser svaret:

Knyta näven lite hårdare i fickan.
Citera
2016-08-17, 10:54
Medlem
Blingons avatar
Passa på att njut! Det är få förunnat att få uppleva en katastrof i realtid.

Vad jag vet så har detta aldrig hänt tidigare i en demokrati. Att man tar in oändliga mängder dysfunktionella personer i ett land, som man sedan köper bostäder åt för skattepengar. Samma typ av bostäder som arbetande människor får skuldsätta sig livet ut för att ha råd att köpa.

Det mina vänner, det är ett samhälle som har gått 'full retard'. Det är unikt! Det är rent av epsikt!

Det jag kan tänka mig rent historiskt som kommer någorlunda i närheten, var kolonistationen av Afrika. Länder med korrupt styre som bjuder in utlänningar och förslavar befolkningen.

Nästa steg är att köpa upp hus och villor på landsbygden åt kolonisatörerna. Dessa kommer inte att protestera, eftersom bil och drivmedel kommer ingå. Eller fria taxiresor.

Kom ihåg var ni läste det först!

Never Go Full Retard
Citera
2016-08-17, 11:04
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Källa på det! En förening har ingen skyldighet att tillåta andrahandsuthyrning mer än vid vissa specifika skäl. De är:
  • Provboende i ett nytt förhållande
  • Utlandsjobb
  • Tillfälligt jobb på annan ort
  • Kortare tid om man skall sälja (föreningen kan bråka här)

Sociala skäl är inte lagreglerat så här får föreningen rätt.
Men sluta gissa.

Du har fel eftersom bostadsrättslagen ändrades 2014 och det numera bara krävs "skäl" för andrahandsuthyrning. Dessutom har kommun och landsting rätt att både bli medlem i BRF och att få hyra ut i andra hand. Det står tydligt i lagen.

Länkar till tillämpliga paragrafer i bostadsrättslagen har postats av mig och andra tidigare i tråden.

/T
Citera
2016-08-17, 11:14
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det kan ni försöka med. Det kommer inte att hålla eftersom det strider mot bostadsrättslagen. Ni kan skriva vad ni vill i era stadgar men ni kan inte skriva saker som strider mot lagtexten. Hyresnämnden (domstol) kommer att döma mot er.

/T
För några månader sedan stoppade vi ett köp, där en förälder tänkte köpa en Br hos oss för att hyra ut den till sin son.
Vi vann i rätten med juridisk hjälp.
Citera
2016-08-17, 11:16
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
För några månader sedan stoppade vi ett köp, där en förälder tänkte köpa en Br hos oss för att hyra ut den till sin son.
Ja, men det har väl inte med kommun/landsting att göra? Det står uttalade undantag i lagtexten för dem.

/T
Citera
2016-08-17, 11:17
Medlem
Citat:

Mycket möjligt. Men ni kan inte stoppa kommunen! Välkommen till "det nya Sverige"!
Citera
2016-08-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Helt riktigt!

Och dumsvensken älskar det

"Jaså, ni tar av mina hårt hoparbetade skattepengar för att köpa bostäder åt araber? Bostäder jag själv aldrig skulle ha råd att köpa. Ja, det går väl bra! Bara ni inte kallar mig rasist!"

Folk kanske muttrar lite. Knyter näven lite hårdare i fickan. Blir lite argsintare mot frugan.

Men det är allt.

Ingenting kommer att hända. Dumsvensken är gravt passiviserad av åratal av fördummande slött tv-tittande och okritisk mediekonsumtion. Dumsvensken är trög, medgörlig och feg.

Svensken älskar att gå upp halv 6 på morgonen med stela leder och sömndruckna ögon för att släpa sig till jobbet där skattepengarna ska tjänas ihop så Muhammed och Achmed ska få bo i en fin bostadsrätt och spela hög arabmusik på balkongen. Varje dag gör svensken detta. Med glädje. Belöningen för allt hårt slit kommer när tonårsdottern kommer hem och berättar att hon blivit gruppvåldtagen och man hittar bilen uppeldad på parkeringen.

Jag tittar lite i kristallkulan och ser vad svensken kommer att göra nu när kommunerna bajsar svensken i ansiktet genom att köpa bostadsrätter för svenskens skattepengar och ge bort dem till Muhammed och Achmed. Vad kommer att hända? Vad kommer svensken att göra?

Jag ser svaret:

Knyta näven lite hårdare i fickan.

Ja, svensken maste vara full av självförakt. Jag bor i ett annat land, och har inte läst om nagot liknande i andra europeiska länder heller.
Citera
2016-08-17, 11:20
Medlem
Blingons avatar
Citat:

Men för helvete, vad är det du inte förstår? Läs nedan:

Bostadsrättslagen 2 kap. 4§
En kommun eller ett landsting som har förvärvat bostadsrätt till en
bostadslägenhet får inte vägras inträde i föreningen. Lag (1992:505).

Bostadsrättslagen 7 kap. 10§ (rör andrahandsupplåtelse, andra punkten)
Samtycke behövs dock inte,

1. om en bostadsrätt har förvärvats vid exekutiv försäljning
eller tvångsförsäljning enligt 8 kap. av en juridisk person som
hade panträtt i bostadsrätten och som inte antagits till medlem
i föreningen, eller

2. om lägenheten är avsedd för permanentboende och
bostadsrätten till lägenheten innehas av en kommun eller ett
landsting.
Citera
2016-08-17, 11:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Men va??! Det händer ju varje dag. Att föräldrar köper till sina barn är typ det vanligaste. Varför i allsin dar stoppade ni det? Så elakt!
Citera
2016-08-17, 11:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Ja, svensken maste vara full av självförakt. Jag bor i ett annat land, och har inte läst om nagot liknande i andra europeiska länder heller.
Nej men i t ex Frankrike bor de väl på gatan eller liknande?

Jsg kan inte förstå varför ekonomimigranterna inte kan bo KVAR i förläggningen /vandrarhemmet etc. Någon?
Citera
2016-08-17, 11:44
Medlem
Bostäderna ska tillhöra oss svenskar. Låt våldtäktsmännen bo i tält, de kanske t.o.m lämnar självmant till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in