2016-08-16, 17:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Vi passar på att gratulera Jan Helin till sina nya grannar.
Exakt min tanke. Vi får hoppas att han har barn som går på den skolan.
Men gissningsvis har dom i så fall sökt in på "Internationella Engelska Skolan" som alla andra, som vill undvika mångkultur, redan skickar sina barn till.
Citera
2016-08-16, 17:16
Medlem
Jag är obeskrivligt glad att mina framtida barn ännu inte är i skolåldern.
Citera
2016-08-16, 17:17
Medlem
KuKluxKlans avatar
Vilken lycka för Äppelviksborna!
Fy fan vad glad jag blir när jag läser sånt här. M-röstande äckel som nu får negerungdomar in på småskolan.
Citera
2016-08-16, 17:19
Medlem
Snapcounts avatar
Nå, man får väl se vad som sker.., det kom ju 160.000 förra året till Sverige.

Något säger mig att det inte blir ensamkommande afganer som vallas till Bromma...
(bara vänta och se)
Citera
2016-08-16, 17:23
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Något säger mig att det inte blir ensamkommande afganer som vallas till Bromma...
(bara vänta och se)

Vi ska aldrig säga aldrig, men av de 15 som gått på skolan förra året var en stor del afghaner.
https://milobromma.files.wordpress.com/2016/05/milo-nummer-35-2016.pdf

Betänk att det är en S-MP-V-Fi-koalition som styr i Stockholm. De är säkert måna om att det ska vara jämnt fördelat på alla grundskolor.
Citera
2016-08-16, 17:26
Medlem
Jag har en nära vän som jobbar som lärare i en mellanstadieskola i Stockholm som förra året fick ett tillskott av elever av typen ensamkommande. Hon berättade att tjejerna i sjätte klass hade blivit "uppvaktade" av de nya eleverna som gick i högstadieskolan som låg brevid och att dessa skolungdomar var män som var närmare 30.

Vi får se vad Brommaföräldrarna säger när deras 12-åriga döttrar kommer hem gråtande och berättar att de nya eleverna har varit på besök i skolan igen och tafsat på dem och kallat dem horor.
Citera
2016-08-16, 17:26
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

(bara vänta och se)

Enligt skoltidningen är majoriteten av de 15 som placerades i förra terminen från Afghanistan:

Citera
2016-08-16, 17:31
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Enligt skoltidningen är majoriteten av de 15 som placerades i förra terminen från Afghanistan:

Det är ju nästan bara Afghaner som kommer till Sverige just nu. De verkligen väller in.

95% är Hazarer, aka muslimska mongoler:

https://rsgoteborg.files.wordpress.com/2013/02/20130225_142542.jpg
Senast redigerad av Zloth 2016-08-16 kl. 17:33.
Citera
2016-08-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag har en nära vän som jobbar som lärare i en mellanstadieskola i Stockholm som förra året fick ett tillskott av elever av typen ensamkommande. Hon berättade att tjejerna i sjätte klass hade blivit "uppvaktade" av de nya eleverna som gick i högstadieskolan som låg brevid och att dessa skolungdomar var män som var närmare 30.

Vi får se vad Brommaföräldrarna säger när deras 12-åriga döttrar kommer hem gråtande och berättar att de nya eleverna har varit på besök i skolan igen och tafsat på dem och kallat dem horor.

Trodde denna lärare och andra naiva svenskar att allt skulle gå smidigt och problemfritt med att blanda män från en kultur med en helt annan kvinnosyn tillsammans med unga tonårstjejer i lätta sommarkläder?

Dessa män ser det som en gåva från tjejernas föräldrar och ser de som en självklarhet att hon utan problem kan användas som sexleksak då hon inte har manligt sällskap eller täckt hud och hår.

Dumsnälla svenskar verkar inte förstå hur ägda de blir av dessa mäns beteende och hur deras döttrar blir som ett smörgåsbord för dem.
Citera
2016-08-16, 17:40
Medlem
Provokatörs avatar
Vi får väl se hur det går. Äppelviksskolans parkeringar och övriga ytor är fyllda med mopedbilar så att lärarna redan tidigare hade problem att parkera lagligt och nu med fler elever och lärare så lär den situationen inte förbättras.

Mopedbilarna är viktiga statusmarkörer för många ungdomar och familjer som bor i Äppelviken. Det kanske sticker någon i ögonen nu när klassföraktet blir tydligt och vi får se ett nytt fenomen: mopedbilsbränder.

Artikel
Bild

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2016-08-16 kl. 17:44.
Citera
2016-08-16, 17:57
Medlem
Killyourselfs avatar
På tiden att rasfrämlingarna blir utplacerade till dom som röstat för mångkulturen Kommer nog att bli många "kulturkrockar" framöver! Detta kommer att följas med största intresse
Citera
2016-08-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Trodde denna lärare och andra naiva svenskar att allt skulle gå smidigt och problemfritt med att blanda män från en kultur med en helt annan kvinnosyn tillsammans med unga tonårstjejer i lätta sommarkläder?

Dessa män ser det som en gåva från tjejernas föräldrar och ser de som en självklarhet att hon utan problem kan användas som sexleksak då hon inte har manligt sällskap eller täckt hud och hår.

Dumsnälla svenskar verkar inte förstå hur ägda de blir av dessa mäns beteende och hur deras döttrar blir som ett smörgåsbord för dem.
Just läraren i fråga har en väldigt sund syn gällande detta.

Min poäng vara bara att det blir svårt att förneka de kulturella skillnaderna till och med för den mest dumsnälla och naiva svensken när ens egna barn börjar antastas i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in